|
کدخبر: 115244

با شوک های ناگهانی نمایشگاه ها را نابود نکنید

سیدحسین میرظفرجویان - مشاور مدیرعامل و مسئول کمیته فنی و معماری اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی

با توقف غیرمنتظره برگزاری نمایشگاه های تخصصی که یکی از مهم ترین ابزارهای توسعه تجارت، افزایش تولید و توسعه صادرات غیر نفتی که در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت و ضروری هستند و همچنین در راستای نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید، باید اذعان داشت بدون ایجاد بسترهای مذاکره و فروش کالا و خدمات در سطح کلان، افزایش تولید اتفاق نخواهد افتاد. بدین سبب به ایجاد این بستر در حوزه بازاریابی نیاز است و برگزاری نمایشگاه های بین المللی علی‌الخصوص تخصصی، راهگشای این امر خواهد بود.

حسین-میرظفرجویان

علاوه بر آنکه شوک های ناگهانی و بدون برنامه ریزی و یکباره، باعث آن می شود که صنعت نمایشگاهی که در سال های اخیر و با تلاش همه دست اندرکاران، در پی آن بود که به جایگاه واقعی خود در عرصه بین الملل و منطقه، دست یابد، فرصت رقابت مناسب با رقبای قدرتمند منطقه ای را از دست بدهد و توان برنامه ریزی برای سال های آتی را نیز دستخوش چالش های جدی نماید.

برگزاری نمایشگاه یک فرایند بلند مدت و با برنامه ریزی حداقل ۹ ماهه انجام می پذیرد و مشاغل متعدد و بیش از یکصد فعالیت را درگیر خود می نماید و به ازای هر مترمربع برگزاری، چندین نفر مشغول فعالیت خواهند شد که در شرایط کنونی و نامطلوب اقتصادی و وضعیت درآمدی افراد، علی الخصوص درحوزه های ساخت و ساز غرفه های نمایشگاهی، حمل و نقل، چاپ و انتشارات و خدمات نمایشگاهی و... بسیار تاثیر گذار است.

 باید توجه جدی داشت تا دست اندرکاران این حوزه ها بتوانند با برنامه ریزی درست برای شاغلین و فعالین برگزاری نمایشگاه ها، امنیت شغلی قابل قبولی را بوجود بیاورند و این امنیت، خود سبب کاهش استرس، افزایش امید به آینده و کسب درآمد برای زندگی آبرومندانه، خصوصاً برای افرادی که در حوزه های خدمات نمایشگاهی و کسب در آمدهای حداقلی هستند را دوچندان می نماید.

 از سوی دیگر اکثر مراکز نمایشگاهی در کشور و در راس آنها محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با داشتن فضای بسیار وسیع، سالن های بزرگ و امکانات ویژه نسبت به دیگر مشاغل فعال در سطح جامعه و دارای تجمع های زیاد، شرایط مناسب و بهتر برای پیشگیری از بیماری و رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی و استانی جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حتی فراتر از آن را داشته و تاکنون انجام داده و خواهند داد و قاعدتاً نباید مشکلی برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی داشته باشند که این موضوع مورد تایید ستاد ملی قرار گرفته بود و نیاز است که مجدداً مورد تاکید قرار گرفته و اجازه دهند چشم انداز مناسبی پیش روی فعالان اقتصادی صنعت نمایشگاهی قرار گیرد و از بیکاری خیل عظیمی از شاغلین این حوزه و همچنین بروز اتفاقات جبران ناپذیر در حوزه های اجتماعی و اقتصادی جلوگیری گردد.

 

 

نویسنده: سیدحسین میرظفرجویان
  • حمید ارسالی در

    مردم دارند دسته دسته میمیرند اینها برای منفعت طلبی میخواهند تجمع ایجاد کنند
    جا دارد ستاد گران بیشترین مجازات را ب رای برگزاری نمایشگاهها و تجمعات اعمال کن د تا این پول پرستان ناکام بمانند

  • رضا ارسالی در

    کادر درمان ماه ها است خانواده خود را ندی ده اند
    لازم است برای یک مدت طولان ی تمامی مراکز تجمع و محل های کشتار جمعی مانند نمایشگاهها تعطیل بمانند
    مردم به راحتی با مراکز فروش آنلاین میتوانند مایحتاج خود را فراهم کنند و نیازی به برگ زاری نمایشگاه نمی باشد

  • حسین ارسالی در

    زنجیره کرونا زمانی قطع خواهد شد که تجمعی وجود نداشته باشد لیکن این کاسبان تجمع ح اضرند با جان مردم بازی شود
    جا دارد ستاد کرونا با سخت ترین مجازاتها با برگ زار کنندگان تجمع و نمایشگاه به هر بهانه ای مقابله کند و بابیان تجمع را به حبس محکوم کند

  • غلام ارسالی در

    هر گونه تجمع باعث گسترش مرگ ومیر میشود و برگزاری نمایشگاه اشتباه جبران ناپذیر اس ت

ارسال نظر