|
کدخبر: 113869 سهیل فرزین

دبیر اتحادیه فروشندگان فرش دستباف در گفت و گو با گسترش نیوز:

به تصمیم ستاد مقابله با کرونا در لغو رویدادها احترام می گذاریم

دبیر اتحادیه فروشندگان فرش دستباف نسبت به لغو برگزاری شروع بیست و نهمین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف ایران واکنش نشان داد.

نمایشگاه به تصمیم ستاد  مقابله با کرونا در لغو رویدادها احترام می گذاریم

هفته گذشته بود که خبری درخصوص برگزاری قطعی نمایشگاه فرش دستباف از قول دبیر اتحادیه فرش دستباف در برخی از رسانه ها و خبرگزاری ها منتشر شد. با توجه به اینکه دقیقا روز قبل از انتشار این خبر، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا ممنوعیت برگزاری هر گونه تجمع و برگزاری نمایشگاه ها را به مدت یک هفته دیگر تمدید کرده بود. انتشار مصاحبه دبیر این اتحادیه موجب ایجاد پرسش های فراوانی از قبیل اینکه آیا شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران در تقابل با ستاد مقابله با کرونا است و چرا در صورتی که ستاد مقابله با کرونا برگزاری نمایشگاه ها را به مدت یک هفته دیگر ممنوع کرده است دبیر اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با جدیت در خصوص برگزاری حتمی بیست و نهمین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف ایران صحبت می کند.

به همین منظور خبرنگار گسترش نیوز گفت و گویی را با علی سیف محمدی دبیر اتحادیه فروشندگان فرش دستباف ترتیب داده و چند و چون این ماجرا را از وی جویا شده است که در ادامه مشروح این گفت و گو را مطالعه خواهید کرد.

تکذیب یک خبر

سیف محمدی در ابتدای این گفت و گو اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران در صورتی که ستاد مقابله با کرونا اجازه برگزاری نمایشگاه ها را صادر کند مسئول برگزاری نمایشگاه ها هستند بنابراین در صورتی که شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اجازه برگزاری نمایشگاه ها را صادر کند اتحادیه نسبت به معرفی اعضایی که مایل به حضور در نمایشگاه هستند اقدام خواهد کرد.

سیف-محمدی

دبیر اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با اشاره به اینکه ما به طور کلی تابع نظرات ستاد مقابله با کرونا هستیم، گفت: نقل قولی که از جانب من پیرامون برگزاری حتمی این نمایشگاه در برخی رسانه ها مطرح شده بود، کذب محض است. اتحادیه، برگزارکننده نمایشگاه نیست که در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه ها تصمیم بگیرد.

سیف محمدی افزود: شرکت نمایشگاه بین المللی تهران ۲۸ مرداد را زمان شروع بیست و نهمین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف ایران اعلام کرده بود و قرار بر این بود که این رویداد به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شود اما طبق آخرین اطلاعات واصله مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی از لغو برگزاری تمام نمایشگاه ها تا اطلاع ثانوی خبر داده است. از همین رو اتحادیه فروشندگان فرش دستباف نیز تابع تصمیم ستاد مقابله با کرونا و شرکت نمایشگاه ها تصمیمی در خصوص برگزاری این نمایشگاه ندارد.

واکنش مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی

گفتنی است؛ بهمن حسین زاده نیز درباره دلیل تعطیلی موقت نمایشگاه بین‌المللی اظهارکرده است: نمایشگاه بین‌المللی از ۲۴ خرداد ماه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا فعالیت خود را از سر گرفت ولی مشروط به اینکه این نمایشگاه‌ها باید بدون حضور عموم مردم و تنها برای متخصصان هر حوزه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از شروع فعالیت نمایشگاه‌ها، ۴ پروتکل را تدوین و پس از تأیید وزارت بهداشت، به استانها ابلاغ شد، گفت: با توجه به اینکه این پروتکل‌ها هزینه‌های زیادی برای ما داشت، ولی به منظور همکاری با ستاد ملی کرونا و همچنین ادامه فعالیت نمایشگاه، این کار را انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی با بیان این که در این مدت سه نمایشگاه برگزار شد که تنها افراد متخصص و با دعوتنامه اجازه ورود داشتند، خاطر نشان کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی با داشتن ۴۰ سالن و ۱۳.۵ هکتار وسعت، توانست تمام پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی را برگزار کند. حتی قبل از برگزاری هر نمایشگاه جلسات هماهنگی برگزار و از وزارت بهداشت نیز یک نفر دعوت می‌شد تا پیشنهادات برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه، ارائه شود.

وی با بیان اینکه چندبار از مسئولان وزارت بهداشت دعوت کردیم که در زمان برگزاری نمایشگاه حضور داشته باشند تا از وضعیت و رعایت پروتکل بهداشتی بازدید کنند، افزود: قرار بود هفته گذشته نمایشگاه شوینده و مواد ضد عفونی با حضور ۱۳۰ تا ۱۵۰ شرکت برگزار شود، که روز قبل از شروع نمایشگاه، طی نامه‌ای دستور تعطیلی نمایشگاه تا اطلاع ثانوی به ما اعلام شد.

حسین زاده گفت: صنعت نمایشگاهی با ۳۳ هزار شاغل و کارگران روزمزد، و همچنین وسعت زیاد و رعایت فاصله اجتماعی ۲۰ متری هر فرد در سالن ها، نیازمند همکاری بیشتر مسئولان است و از آنها خواهش می‌کنیم که حتما در نمایشگاه حضورداشته باشندتا از نزدیک با روند برمزاری نمایشگاه مطلع شوند.

وی در پایان گفت: چهارشنبه گذشته ( ۸ مرداد ماه) با استاندار تهران در کارگروه امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا جلسه‌ای برگزار و قرار شد طی ۱۰ روز آینده این مشکل حل شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها