|
کدخبر: 314071

زیباترین پاسپورت های دنیا + تصویر

زیباترین پاسپورت های دنیا

وقتی تصمیم به سفر خارجی می‌گیرید، پاسپورت یا همان گذرنامه، مهم‌ترین مدرک هویتی شما به حساب می‌آید. اما در بعضی از کشورها برای طراحی این مدرک شناسایی وسواس زیادی به خرج داده شده و دارای طراحی‌هایی زیبایی از نمادهای آن‌ سرزمین‌هاست. اگر دوست دارید با زیباترین پاسپورت های دنیا‌ آشنا‌ شوید، پیشنهاد می‌کنیم، نوشته‌ی امروزمان را دنبال کنید. 

 

ژاپن

اگر چه تورهایی همچون تور بالی یا تور تایلند در شرق آسیا محبوبیت ویژه‌ای دارند، اما هر که بتواند به تور ژاپن برود، حتما از این سرزمین زیبا بازدید خواهد کرد. اما مردم خود ژاپن، یکی از زیباترین پاسپورت های دنیا‌ را دارند که دارای طراحی‌های مینیمالیستی از شکوفه‌های گیلاس و چند مورد از نمادهای مهم این کشور است. ترکیب طراحی‌های سنتی و مدرن، از این مدرک هویتی یک طراحی هنری ساخته است.

زیباترین پاسپورت های دنیا

 نروژ

طراحی پاسپورت نروژی واقعا شاهکار است. روی جلد آن با نقش برجسته طلایی، طراحی خاصی از شفق قطبی ثبت شده و در برگه‌های داخل آن نیز، طراحی‌هایی از منابع طبیعی این کشور همچون دریاچه‌ها و جنگل‌ها مشاهده می‌کنید. هر صفحه از این پاسپورت به شکلی منحصر به فرد طراحی شده و با ورق زدن آن، احساس می‌کنید، گشتی در این کشور زیبا زده‌اید.

فندلاند

طراحی پاسپورت فندلاند به گونه‌ای انجام شده که تعهد این کشور به حفظ منابع طبیعی آن نشان دهد. این ایده‌ی در کنار پیاده سازی جذاب و نقاشی‌های زیبا از منابع طبیعی کشور فندلاند، یکی از زیباترین پاسپورت های دنیا را به وجود آورده است. مخصوصا که در میان آن‌ها می‌توان گل‌های قطبی را مشاهده کنید که تنها در کشورهای محدودی از جهان رشد می‌کنند. 

نیوزلند

پاسپورت نیوزلند نیز تا حد زیادی به پاسپورت فندلاند شبیه است و تماما به منابع طبیعی این کشور اختصاص یافته است. با این تفاوت که به جای مناطق قطبی، در پاسپورت نیوزلند، طراحی‌هایی از کوه‌های آلپ، سواحل شمال جزیره و مناطق جنگلی را مشاهده می‌کنید. از جمله جذابیت‌های این پاسپورت، استفاده از المان‌های محلی نیوزلند است که ترکیبی شگفت‌انگیز به پاسپورت این کشور داده است.

انگلستان 

بر خلاف کشورهای اسکاندیناوی، پاسپورت انگلستان از طراحی‌های نمادهای مهم این کشور بهره می‌برد و در داخل آن، طرح‌هایی از برج لندن یا قلعه ادینبورگ را مشاهده خواهید کرد. در کنار آن‌ها، پرتره‌هایی از افراد معروف همچون ویلیام شکسپیر و ایدا لاولیس‌ نیز در داخل پاسپورت کار شده است. در نهایت، وجود نمادهای ملی این کشور مثل گل رز یا شبدر، پاسپورت انگلیس را به یکی از زیباترین پاسپورت های دنیا بدل کردهاست. 

کانادا 

پاسپورت کانادا نیز مملو از طراحی‌های بسیار زیبا از نمادهای طبیعی این کشور همچون کوهستان راکی و شقف قطبی است و البته جای سگ آبی، نماد کانادا نیز در این پاسپورت خالی نیست. استفاده از تصاویر هولوگرافیک و جوهر UV سطح امنیت این پاسپورت‌ها را بالا می‌برد اما از طرفی، به جذابیت آن نیز اضافه می‌کند. 

زیباترین پاسپورت های دنیا

بلژیک

چیزی که پاسپورت بلژیک را از دیگر پاسپورت‌های جهان متمایز می‌کند، طراحی کاملا مدرن و جذاب آن است. اگر چه در صفحات این پاسپورت، طراحی‌هایی از نمادهای مهم این کشور همچون اتمیوم و قصر بروکسل درج شده اما همین کارها به نیز به زیباترین شکل ممکم انجام گشته و همین باعث شده تا آن را در لیست زیباترین پاسپورت های دنیا قرار دهیم. در این میان گنجاندن نقاشی‌های سورئال هنرمندانی همچون رنه ماگریت بعدی دیگر به جذابیت پاسپورت بلژیک بخشیده است. 

استرالیا

شاید در خود استرالیا، آن‌قدرها که باید و شاید به حق و حقوق بومی‌های این سرزمین پرداخته نشده باشد، اما آن کسی که طراحی پاسپورت این استرالیا را انجام داده، از اهمیت فرهنگ آن‌ها به خوبی با خبر بوده است. به همین دلیل می‌توان آثار هنری مردمان بومی این منطقه، داستان‌های قدیمی و الگوهای باستانی را در ورق‌های آن مشاهده کرد. البته در پاسپورت استرالیا نیز طراحی‌هایی از منابع طبیعی این کشور دیده می‌شود. در مجموع، پاسپورت استرالیا نیز، نه تنها زیباست بلکه کاملا منحصر به فرد بوده و با بسیاری دیگر از گزینه‌هایی که در نوشته امروز به آن‌ها اشاره کردیم، متفاوت است.

فیلیپین

در آسیا کشورهای زیادی هستند که پاسپورت‌های آن‌ها، نشان‌گر تاریخ و طبیعت آن کشورهاست و در این بین، پاسپورت فیلیپین، متمایز از دیگر کشورها، در زمره زیباترین پاسپورت های دنیا قرار می‌گیرد. در این پاسپورت طراحی‌هایی از وقایع مهم تاریخی، فستیوال‌های فرهنگی، مکان‌های مهم این کشور و البته مزارع پلکانی آن سرزمین درج شده که دارای رنگی روشن و جزییاتی خیره کننده هستند. 

اندونزی

پاسپورت اندونزی، یک نمای کلی از تنوع فرهنگی و طبیعی در این کشور را به نمایش می‌گذارد. جایی که شما طرح‌هایی از مناظر زیبای طبیعی، سواحل، آتش فشان‌ها و جنگل‌های اندونزی به زیبایی نشان داده شده. جالب این که از موتیف‌های تاریخی اندونزی که مردم این کشور رواج دارد، به خوبی در طراحی این پاسپورت استفاده شده است. 

با آویسا تراول به زیباترین کشورهای جهان سفر کنید

شاید پاسپورت ما در زمره زیباترین پاسپورت های دنیا قرار نگیرد، اما برای سفرهای خارجی، حتما باید آن را تهیه کنید. از دیگر واجبات شرکت در تورهای خارجی، استفاده از یک آژانس گردشگری مورد اعتماد است که تورهایی با قیمت مناسب و خدمات خیلی خوب ارائه کند. ما آویسا تراول را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کنار تمامی این ویژگی‌ها، کارشناسان آن به صورت رایگان شما را برای انتخاب مقصد مناسب راهنمایی می‌کنند. 

خدمات تورهای آویسا تراول عالی است و در کنار آن‌ها، ارزان‌ترین قیمت‌ها را در لیست تورهای این مجموعه مشاهده خواهید کرد. همچنین با توجه به برگزاری تورهای منظم به نقاط مختلف جهان، حتما تور مناسب خود را در سایت رسمی آویسا تراول به آدرس avisatravel.com مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید برای رزرو تور و مشاوره رایگان با شماره ۴۱۵۳۵ – ۰۲۱ تماس بگیرید.  

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها