|
کدخبر: 306648

اختصاصی گسترش نیوز؛

زیباترین پاسپورت های جهان + عکس

کشورهای محدودی وجود دارند که دارای قشنگ‌ترین و جذاب‌ترین پاسپورت‌ها هستند. این پاسپورت‌ها به اندازه‌ای زیبا هستند که تماشای عکس و فیلم و فیلم‌های آن ها، هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند.

گردشگری زیباترین پاسپورت های جهان + عکس

شاید برایتان جالب باشد بدانید که زیباترین پاسپورت‌های دنیا، برای کدام کشورها است. کشورهای محدودی وجود دارند که دارای قشنگ‌ترین و جذاب‌ترین پاسپورت‌ها هستند. این پاسپورت‌ها به اندازه‌ای زیبا هستند که تماشای عکس و فیلم و فیلم‌های آن ها، هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند. همه‌ی ما در طول زندگی ممکن است، تجربه سفر به کشورهای مختلفی را داشته باشیم. اما تابه‌حال پیش آمده به صفحات پاسپورت با دقت نگاه کنیم؟ کنجکاو شده‌ایم که طراحی آنها بر چه اساسی بوده؟ما قصد داریم در این گزارش، تعدادی از قشنگ‌ترین و جذاب‌ترین پاسپورت‌ها را به شما نشان دهیم.

نروژ

پاسپورت-نروژ

نخستین کشوری که پاسپورت جذابی دارد، نروژ است. نروژ کشوری کوهستانی واقع در شمال اروپا است که نیمه غربی شبه جزیره اسکاندیناوی را گرفته است. جالب است بدانید که تصاویر پاسپورت کشور نروژ در یک مسابقه، طراحی شده است. پاسپورت این کشور، توسط آژانس Neue Design Studio در مسابقات طراحی این کشور طراحی شد که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و زیبایی است. در صفحات این گذرنامه تصویر مینیمال و ساده از مناظر طبیعی نروژ قابل مشاهده است. اما نکته جالب در مورد این صفحات وجود نورهای شمالی (شفق‌های قطبی) معروف نروژ هستند که به طور زیرکانه‌ای در صفحات گذرنامه طراحی شده و تنها در زیر نور ماورابنفش (UV) قابل مشاهده است.

کانادا

پاسپورت-کانادا

یکی دیگر از کشورهای که واقعا پاسپورت جذاب و خیره کننده‌ای دارد، کانادا است. کانادا کشوری در شمال قاره امریکای شمالی است. این کشور دارای یکی از قشنگ‌ترین گذرنامه‌ها بوده و جلدی به رنگ آبی تیره دارد که نماد پادشاهی سلطنتی کانادا روی آن طلاکوب شده است. صفحات داخلی این پاسپورت، از همان تکنولوژی استفاده شده است که در کشور نروژ استفاده شده. به این صورت که اگر این گذرنامه را زیر نور UV یا Blacklight بگیرید، داخل صفحات نمادهای مختلف کشور کانادا مانند آتش‌بازی بالای ساختمان پارلمان کانادا، ستارگان در آسمان آبشار نیاگارا و برگ‌های درخشان افرا که نماد کانادا پنهان در صفحات ظاهر می‌شود. به گفته بسیاری از افراد که پاسپورت کانادا را دارند، این گذرنامه بسیار زیبا است.

فنلاند

پاسپورت-فنلاند

فنلاند یکی از همین کشورهایی است که به گفته بسیاری از مردم، دارای پاسپورت جذابی است. جمهوری فنلاند کشوری است در منطقه اسکاندیناوی و در شمال اروپا قرار دارد. پاسپورت کشور فنلاند در نگاه اول با جلد زرشکی و نماد طلاکوب شده نظامی فنلاند کاملا معمولی است. اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که نکته‌ای جالب درباره صفحات این گذرنامه وجود دارد. یک گوزن شمالی در گوشه سمت راست پایین صفحات قرار دارد که اگر صفحات را مثل انیمیشن‌های دستی (فلیپ‌بوک) به سرعت و پشت سرهم ورق بزنید گوزن را در حال حرکت می‌بینید. البته نکته ناراحت‌کننده این است که در طراحی جدید، این گوزن‌ها حذف شده‌ و جای خود را به تصاویر زمستانی فنلاند داده‌اند.

سوییس

پاسپورت-سوییس

یکی دیگر از کشورهایی که پاسپورت رنگی و جذاب دارد، سوییس است. سوییس از جنوب با ایتالیا، از غرب با فرانسه، از شمال با آلمان و اتریش و از شرق با لیخن اشتاین همسایه است. پاسپورت سوییس با جلدی ضخیم و قرمز که در گوشه‌ی آن صلیب سفیدی قرار دارد، به خوبی نمایان‌گر پرچم این کشور است. جلد قرمز همراه با صلیب سفید از سال ۱۹۵۹ به عنوان ۲ مشخصه ثابت اما با طراحی‌های مختلف در این گذرنامه وجود داشته است. صفحات داخلی آن رنگارنگ همراه با نماد صلیب سفید معروف سوییس که در وسط صفحه خودنمایی می‌کند.

لبنان

پاسپورت-لبنان

لبنان کشوری در غرب آسیاست. لبنان در باختر با دریای مدیترانه و در شمال و خاور با سوریه و در جنوب با اسرائیل مرز مشترک دارد. گفته می‌شود که لبنان دارای یکی از قشنگ‌ترین پاسپورت‌های جهان است. از سال ۲۰۱۶ پاسپورت‌های لبنان از حالت دستی به بیومتریک درآمد. پاسپورت‌های جدیدی که در این کشور چاپ می‌شود، آبی رنگ، نمایانگر دریای مدیترانه که درختان سرو طلاکوب شده در وسط آن قرار دارد بسیار خودنمایی می‌کند. صفحات داخلی این گذرنامه شامل ۲۲ بنای معروف لبنانی است و نکته جذاب تر این صفحات، وجود خورشیدی در شرق است که در صفحات آخر به غرب می‌رسد. یعنی اگر مانند پاسپورت فنلاند صفحات گذرنامه را پشت سرهم ورق بزنید خورشید در حال حرکت را می‌بینید که از سمت شرق به غرب می‌رود. لبنان، واقعا یکی از جذاب‌ترین پاسپورت هارا دارد.

بریتانیا

پاسپورت-بریتانیا

یکی دیگر از کشورها، بریتانیا است. بریتانیا از ۴ کشور انگلستان، اسکاتلند و ولز که روی هم جزیره بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهند و ایرلند شمالی که در شمال شرقی جزیره ایرلند واقع شده‌است، تشکیل شده‌است. لندن پایتخت و بزرگ‌ترین شهر بریتانیا و نیز انگلستان است. آخرین تغییر در گذرنامه بریتانیا برای سال ۲۰۱۵ است. صفحات این گذرنامه با تصاویر پرتره از معماران، ریاضیدانان، مخترعان و هنرمندان بزرگ طراحی شده است. از جمله پرتره‌های استفاده شده در این صفحات چهره جان کانستبل (John Constable) نقاش انگلیسی و نابغه‌ی‌ ریاضیدان آدا لاولیس (Ada Lovelace) است. نکته جالب دیگر، حک شدن نام نمایش‌نامه نویسان معروف مانند شکسپیر در گوشه هر صفحه است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها