|
کدخبر: 313082

مهمترین نکات در خرید بلیط استانبول به تهران

گردشگری مهمترین نکات در خرید بلیط استانبول به تهران

تهیه بلیط استانبول به تهران یا در کل تهیه بلیط‌های سفرهای خارجی نیاز به دقت و دانستن اطلاعاتی دارد که به شما کمک کند تا بلیط بهتر و مناسب‌تری را تهیه کنید. شاید تصور کنید واژه بلیط بهتر یا مناسب‌تر کمی اغراق‌آمیز باشد. اما در واقعیت اینکه شما اطلاعات کافی در زمان تهیه بلیط سفرهای خارجی داشته باشید به‌قدری کمک کننده است که نمی‌توان برای آن حد و حدودی متصور شد. گاهی اوقات ندانستن نکاتی کوچک در زمان تهیه بلیط هواپیما می‌تواند حسابی به ضرر شما تمام شود.

نکات مهم در خرید بلیط استانبول

سفر به استانبول جذاب است. کشور ترکیه یکی از مقاصد گردشگری پرطرفداری است که سالانه گردشگران بیشماری از ایران و سایر نقاط جهان، شهرهای آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. در این بین، شهر استانبول هم یک پایتخت اقتصادی و فرهنگی به حساب می‌آید که پرطرفدار بوده و نصف بیشتر گردشگران این شهر را برای سفر به ترکیه انتخاب می‌کنند. شاید باور نکنید اما یکی از دلایل اصلی افراد برای انتخاب استانبول این است که این شهر در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی که دارد، ترکیبی از مدرنیته و سنت را با یکدیگر به شما ارائه می‌کند.

بر همین اساس شما به‌راحتی می‌توانید تغییر و تحولات ایجاد شده در طول تاریخ را در شهر استانبول به راحتی مشاهده کنید. به همین دلیل است که استانبول را به‌عنوان سومین شهر توریستی جهان انتخاب کرده‌اند. حالا هم اگر عازم استانبول هستید با نکات ضروری برای خرید بلیط هواپیما به مقصد این شهر ما را همراهی کنید.

1.زمان مناسب برای خرید بلیط استانبول به تهران

استانبول۱

اگر تا به حال به دبی سفر کرده باشید می‌دانید که برای خرید پرواز دبی به تهران یا بالعکس، زمان خاصی وجود دارد. این موضوع در مورد پروازهای سایر کشورهای خارجی خصوصاً استانبول نیز صادق است. اینکه شما بتوانید در زمان مناسب بلیط خود را تهیه کنید، موضوعی است که می‌تواند تأثیر زیادی در کیفیت سفر شما داشته باشد. ممکن است شما با هر هدفی قصد سفر به استانبول را داشته باشید. تجارت، گردش، کار، تحصیل و غیره همگی می‌توانند تاثیر زیادی در نحوه و زمان تهیه بلیط شما داشته باشند.

بر همین اساس ‌می‌توانیم بگوییم که در فصل بهار شما با روزهایی طولانی و البته آب‌وهوای بسیار مساعدی در استانبول روبرو هستید. این زمان درست زمانی است که شما باید به استانبول سفر کنید. اما متاسفانه در این فصل بیشتر هتل‌ها پر هستند و بیشتر پروازها از قبل رزرو شده‌اند.

 اما اگر تصمیم بگیرید که در فصل پاییز به استانبول سفر کنید، هم با هتل‌های خالی و هم با پروازهای کاملاً اقتصادی و مقرون به صرفه روبرو هستید. ضمن اینکه شهر خالی و خلوت از گردشگر است و شما می‌توانید بهترین گردش را در میان جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استانبول تجربه کنید.

2.پرواز یک طرفه یا دو طرفه!؟

اینکه شما پرواز خود را یک طرفه یا دو طرفه انتخاب کنید تأثیر بسیار زیادی در هزینه‌های شما دارد. اگر تصمیم داشتید که از تخفیفات ویژه استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که از پروازهای رفت و برگشت استفاده کنید. چون میزان هزینه‌های شما به شدت کاهش پیدا می‌کند. ضمن اینکه همان‌طور که در قسمت قبل نیز به این موضوع اشاره کردیم فصل سفر شما تاثیر زیادی بر هزینه‌ها خواهد داشت. در عین حال اگر در فصل پاییز و زمستان تصمیم سفر به استانبول داشته باشید، به میزان چشمگیری در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید. همچنین فراموش نکنید که در فصل زمستان جشنواره‌های متعدد و تخفیفات طلایی ویژه‌ای در شهر استانبول و در فروشگاه‌ها و میان جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن اعمال می‌شود.

3.نکات انتخاب کلاس پروازی

استانبول۲

همان‌طور که می‌دانید ما کلاس‌های پروازی مختلفی داریم. اما شما اگر دوست دارید پروازی اقتصادی به استانبول را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم که از کلاس پروازی اکونومی استفاده کنید. فراموش نکنید که قیمت بلیط هواپیمای شما دقیقاً به کلاس پروازی شرکت هواپیمایی که به شما بلیط ارائه می‌کند بستگی دارد. به عبارتی هزینه پرداختی شما شامل خدماتی می‌شود که شما از این شرکت هواپیمایی دریافت خواهید کرد. البته توصیه می‌کنیم که ارزان بودن را ملاک عمل خود قرار ندهید. در عوض به خدمات ارائه شده و کیفیت خدمات توجه کنید و در نهایت پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید.

4.معجزه بلیط لحظه آخری

اشتباه نکنید! تهیه کردن بلیط لحظه آخری همیشه مثل یک معجزه عمل نمی‌کند. اما ما به شما توصیه می‌کنیم که اگر تصمیم دارید سفری به‌صرفه و اقتصادی را تجربه کنید تهیه این بلیط‌ها را نیز در لیست ملاحظات خود قرار دهید. بلیط‌های لحظه آخری معمولاً توسط آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شوند. آژانس‌های مسافرتی تمام یا قسمتی از بلیط‌های یک ایرلاین را خریداری کرده‌اند و بعد این بلیط‌ها را به مرور زمان عرضه می‌کنند. اگر به زمان پرواز نزدیک شده باشیم و هنوز برخی از این بلیط‌ها به فروش نرسیده باشند، آژانس‌ها برای تحریک مسافران این بلیط‌ها را با هزینه‌های بسیار پایین‌تر عرضه می‌کنند.

5.ایرلاین انتخابی

نکته آخر این است که انتخاب ایرلاین نیز تاثیر زیادی در هزینه‌های شما و سفرتان به استانبول خواهد داشت. البته ایرلاین‌های مختلفی بلیط سفر به استانبول را عرضه می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید هم از ایرلاین‌های داخلی و هم از ایرلاین‌های خارجی بلیط سفر خود را تهیه کنید. البته دقت کنید که خرید پرواز تهران استانبول از ایرلاین‌های داخلی با قیمت کمتری انجام می‌شود. به همین دلیل اگر به دنبال تجربه یک سفر اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه هستید، ما توصیه می‌کنیم که از ایرلاین‌های داخلی بلیط خود را به مقصد استانبول تهیه کنید.

خرید جذاب‌ترین بلیط برای سفر به استانبول

ما در این مطلب تلاش کردیم تا ۵ نکته اصلی به‌عنوان مهم‌ترین نکات برای خرید بلیط استانبول به تهران به شما معرفی کنیم. شاید در مطالب دیگر شما نکات بیشتری را مشاهده کنید. اما چکیده تمام گفته‌ها و ناگفته‌ها در مورد تهیه بلیط سفر به استانبول همین ۵ مورد بود. در هرحال ما همیشه بار اول تجربه کسب می‌کنیم و برای دفعات بعد آن را به کار می‌گیریم. در نهایت اگر تصمیم گرفتید که بدون کم‌ترین اشتباه، سفری جذاب به استانبول را تجربه کنید، ما استفاده از خدمات مجموعه اسنپ تریپ را پیشنهاد می‌کنیم.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها