|
کدخبر: 277380

قدم به قدم سفر به استانبول

گردشگری قدم به قدم سفر به استانبول

آیا قصد سفر به استانبول را دارید؟ پس خوب است پیش از عزیمت هر اطلاعاتی که لازم است را کسب کنید و با آگاهی بیشتر راهی شوید. در این مقاله از سفرمارکت می‌خواهیم هرآنچه که نیاز دارید را به شما آموزش دهیم؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

شهر زیبای استانبول

قبل از هر چیز خوب است تا کمی بیشتر با استانبول این شهر زیبا و تاریخی آشنا شویم. استانبول پرجمعیت‌ترین شهر کشور ترکیه است که به دو بخش اروپایی و آسیایی تبدیل شده است. هر دو بخش این شهر جذاب توسط تنگه بسفر به هم متصل می‌شود که تردد را آسان کرده است. وجود جاذبه‌های تاریخی باعث شده تا استانبول گواه تاریخ بر قدمت دیرینه این منطقه باشد؛ به نحوی که در گوشه و کنار این شهر بقایای حکومت‌های مختلف را می‌توان دید. وجود مراکز خرید لوکس، خانه‌های مجلل، کوچه‌های سنگ فرش و دیدنی‌های رنگارنگ استانبول را به شهری تماشایی برای گشت و گذار تبدیل کرده که از تماشایش سیر نمی‌شوید.

لیستی از دیدنی های استانبول تهیه کنید!

توصیه می‌کنیم که قبل از عزیمت به استانبول لیستی از جاذبه‌های دیدنی آنجا تهیه کنید تا در گشت و گذارتان گیج نشوید؛ زیرا استانبول پر از جاهای دیدنی است. یکی از بناهایی که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول ببینید مسجد ایاصوفیه است. این مسجد باشکوه بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد و قبل از تبدیل شدن به مسجد از آن به عنوان کلیسای رومیان استفاده می‌شد. شکوه مسجد ایاصوفیه حتی از فاصله دور هم قابل مشاهده است و حسابی شما را به وجد می‌آورد. یکی دیگر از دیدنی‌های استانبول مسجد آبی است که به دلیل کاشی‌های آبی رنگش به این نام شهرت یافته است. این مسجد که به مسجد سلطان احمد هم شهرت دارد با تزئینات باشکوهش هوش از سرتان می‌برد و پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری هم به آنجا بزنید. کاخ دلمه باغچه، پارک گلخانه، خیابان استقلال، آب انبار باسیلیکا، محله بالات و برج گاتا هم از دیگر دیدنی های استانبول است که توصیه می‌کنیم در لیست بازدیدهای خود قرار دهید.

چگونه به استانبول سفر کنیم؟

بهترین راه سفر به این شهر همراه شدن با تور استانبول است. تور باعث می‌شود تا هم سفری مقرون به صرفه داشته باشید و هم بتوانید بدون دغدغه رزرو هتل، خرید بلیط و گشت در شهر تفریح کنید. تمام تورهای استانبول شامل رزرو بلیط هواپیما، محل اسکان و گشت شهری است که با برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شوند. به همین دلیل دیگر نیازی نیست نگران محل اقامت و دیگر مسائل باشید؛ چرا که آژانس مسافرتی تمام کارهای لازم را انجام می‌دهد. اگر هم قصد دارید تا به صورت انفرادی به استانبول سفر کنید باید تدارک زیادی اعم از پیدا کردن هتل مناسب با دسترسی خوب، یافتن بلیط استانبول، یافتن رستوران، سیم کارت و آدرس جاذبه‌های تاریخی مد نظر بگیرید که احتمالا زحمت زیادی برایتان به ارمغان دارد. لذا پیشنهاد ما به شما این است که تورهای استانبول سفرمارکت را از دست ندهید و با بهترین قیمت راهی این شهر رویایی شوید.

بهترین هتل های استانبول

هتل دلتا یکی از بهترین هتل های استانبول است که در عین لوکس بودن خدمات خوبی هم دارد. از جمله امکانات این هتل می‌توان به رستوران، کافی شاپ، لاندری و اینترنت پرسرعت اشاره کرد که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. هتل الیت ورد از دیگر هتل های خوب استانبول است که به عنوان هتل ۵ ستاره شناخته می‌شود و در حوالی میدان تکسیم واقع شده است. این هتل ۱۹ طبقه چندین کافه و رستوران دارد و بسته به سلیقه خود می‌توانید هرکدام را که دوست دارید انتخاب نمایید. سونا، اسپا، باشگاه ورزشی و استخر سرپوشیده از دیگر امکانات هتل الیت ورد است که به صورت رایگان مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرد. هتل سنترال پلاس، هتل تکسیم اکسپرس، هتل گورو، هتل فرونیا و هتل سیتی سنتر تکسیم از دیگر هتل های استانبول شناخته می‌شوند که در تور ترکیه هم مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند.

سفر-به-استانبول-4

حمل و نقل در استانبول

از آنجایی که هزینه کرایه تاکسی در استانبول است زیاد گردشگران زیادی ترجیح می‌دهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. مترو، بی آر تی، تراموا و اتوبوس از جمله پرطرفدارترین وسایل نقلیه است که قیمت مناسبی ندارند و به شما در داشتن سفری اقتصادی کمک می‌کنند. البته برای استفاده از آن‌ها لازم است استانبول کارت (بلیط الکترونیک شهری) تهیه نمایید. یکی دیگر از وسایل نقلیه استانبول اتوبوس دریایی است که برای گردش ار تنگه بسفر و رفتن به جزایر پرنس به کار برده می‌شود. هزینه این نوع وسیله نقلیه را هم می‌توان با استانبول کارت پرداخت کرد که در مسیرهای مختلف قیمت متنوعی دارد.

در استانبول چی بخوریم؟

استانبول به داشتن کباب‌های لذیذ مشهور است که تنوع خوبی هم دارند. یکی از این کباب‌ها اسکندر کباب است که در اکثر رستوران‌ها سرو می‌شود. همچنین شیش کباب و دونر کباب هم از دیگر انواع کباب‌هاست که طعم و بوی خوبی دارند. اگر هم به دبال چشیدن طعم خوراکی‌های ساده‌تر هستید توصیه می‌کنیم که دلمه را از قلم نیندازید. این غذای کوچک هم قیمت مناسبی دارد و هم طعم بی‌نظیری! همچنین به عنوان یک میان وعده نیز می‌توانید از آن استفاده نمایید. بورک، میدیه دولما و لحم عجین از دیگر غذاهای ترکیه‌ای است که چشیدن آن‌ها را به شما هم پیشنهاد می‌کنیم. البته خوراکی‌های ترکیه تنها به غذاهای اصلی ختم نمی‌شود؛ چرا که خوراکی‌های میان وعده نیز در استانبول رواج زیادی دارند. بلال کبابی، کومپیر، سیمیت، باقلوا، کونفه و قازاندیبی از جمله این میان وعده‌ها است طعمی عالی دارند و خستگی سفر را از تنتان خارج می‌کنند.

مراکز خرید استانبول

از بهترین پاساژهای استانبول می‌توان به مرکز خرید زورلو اشاره کرد که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده است. این پاساژ لوکس بیش از ۲۰۰ فروشگاه دارد که به عرضه انواع برندها مثل دولچه، ولنتینو، کاوالی و غیره می‌پردازند. لذا به دنبال خرید اجناس لوکس هستید پاساژ زورلو را از قلم نیندازید. همچنین در این مرکز خرید چندین رستوران، کافه و سینما هم وجود دارد که حسابی شما را سرگرم می‌کنند و از بودن در آنجا لذت می‌برید. مرکز خرید بی اوغلو ایش از دیگر مراکز خرید استانبول شمرده می‌شود که در حوالی میدان تکسیم واقع شده و مکان خوبی برای خرید پوشاک با قیمت مناسب است. همچنین در نزدیک آن فضای خوبی برای قدم زدن وجود دارد که برایتان خوشایند است. از دیگر مراکز خرید استانبول می‌توان به پالادیوم اشاره کرد که در قسمت آسیایی استانبول واقع شده و یک نمای شیشه‌ای کروی شکل دارد. برندهای معتبر در این پاساژ لوکس به فروش می‌رسند و با خیالی آسوده می‌توانید در آنجا خرید کنید. همچنین فودکورت انجا به عرضه انواع خوراکی‌ها می‌پردازد و انرژی از دست رفته‌تان را پس می‌دهد.

سوغات استانبول

اگر با تور لحظه آخری استانبول به این شهر سفر کردید می‌توانید راحت الحلقوم ترکی را به عنوان سوغات از ترکیه همراه خود بیاورید. این خوراکی لذیذ در اشکال مختلف درست می‌شود. شیرینی خاص راحت الحلقوم‌ها برای هر گردشگری خوشایند است و می‌تواند سوغات خوبی برای عزیزانتان باشد. پوشاک ترکیه نیز از دیگر سوغات استانبول است که از کیفیت خوبی برخوردار است و تنوع آن‌ها هم کم نیست. برای خرید پوشاک پاساژهای زیادی وجود دارد که با عرضه برندهای گوناگون ترکیه و خارجی می‌پردازند که در بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم. ادویه‌های ترکی هم به عنوان چاشنی خوب غذا می‌توانند سوغات مطلوبی برای اقوامتان باشند. لذا از خرید آن‌ها دریغ نکنید. شیرینی باقلوا، قهوه ترکی، ظروف سفالی، لامپ‌های سنتی، فرش و گلیم، حوله‌های ترکی، صابون ترکی و بدلیجات سنتی از دیگر سوغات استانبول به شمار می‌آیند که در نوع خود ارزشمند محسوب می‌شوند.

چند نکته کاربردی درباره سفر به استانبول

  • در سفر به استانبول از بردن وسایل گران قیمت بپرهیزید.
  • اگر تمایل به شب گردی دارید ترجیحا مناطق شلوغ را برای این کار انتخاب کنید.
  • توصیه می‌کنیم که برای خرید سیم کارت به سراغ شعب نمایندگی‌ها بروید.
  • پیشنهاد می‌کنیم که برای تردد راحت‌تر هتل خود را در حوالی میدان تکسیم رزرو کنید.
  • حتما طعم غذاهای خیابانی را بچشید.

سفر-به-استانبول-3

هزینه سفر به استانبول

بسته به اینکه بخواهید سفری اقتصادی داشته باشید و یا سفری لاکچری هزینه سفر به استانبول هم متغیر است. هتل‌های این شهر قیمت‌های بسیار متنوعی دارند و بسته به بودجه خود حق انتخاب زیادی دارید. همچنین باید بدانید که قیمت بلیط هواپیما استانبول همواره در حال تغییر است و بسته به شلوغی و یا خلوت بودن زمان سفر قیمت آن تغییر پیدا می‌کند. اما می توانید با بلیط چارتری تهران استانبول اگر هم به دنبال تور استانبول هستید بسته به خدمات تور قیمت آن هم فرق دارد؛ پس در هنگام خرید به امکاناتی مانند درجه هتل، تعداد گشت‌ها، وعده‌های غذایی و غیره دقت نمایید. تمام این موارد در تعیین نرخ تور استانبول تاثیر دارند.

بهترین زمان سفر به استانبول

بسته به اینکه با چه هدفی راهی استانبول می‌شوید زمان سفر هم متغیر است. اگر برای تفریح راهی استانبول می‌شوید بهترین زمان برای سفر فصل بهار است؛ زیرا در این موعد از شدت سرما کاسته شده و هنوز گرمای تابستان شروع نشده است. اما اگر برای خرید و استفاده از تخفیفات فصلی قصد سفر دارید قضیه فرق می‌کند! ماه‌های آگوست، دسامبر و اوایل ژانویه بهترین موعد برای خرید فصلی است زیرا در این ایام فروشگاه‌ها تخفیفات ویژه‌ای ارائه می‌دهند. البته فراموش نکنید که در این روزها مسافران زیادی برای خرید راهی استانبول می‌شوند بهتر است قبل از عزیمت هتل محل اسکان خود را رزرو نمایید. اگر هم می‌خواهید بدانید بهترین زمان برای خلق سفری اقتصادی چه موقع است به شما می‌گوییم که ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه اوج خلوتی و ارزان بودن هتل‌ها است. لذا خوب است برای داشتن سفری مقرون به صرفه این ایام را هم مد نظر داشته باشید.

کلام آخر

آیا می‌خواهید به استانبول سفر کنید؟ پس تور استانبول سفرمارکت را فراموش نکنید. ما با ارائه تورهای متنوع آژانس‌های مسافرتی گوناگون بهترین خدمات سفر را تقدیمتان می‌کنیم و کاری می‌کنیم تا بدون دغدغه راهی سفر شوید. برای اطلاعات بیشتر تنها کافیست به بخش رزرو تور وب سایت سفرمارکت رفته و تور مورد نظرتان را رزرو نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها