|
کدخبر: 288698 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

آشنایی با چندش آور ترین غذاهای دنیا

فرهنگ غذا و مصرف آن در کشورهای مختلف بسیار عجیب به نظر می‌رسد. بسیاری از کشورها عادت به خوردن غذاهای عجیب و غریب دارند.

جامعه آشنایی با چندش آور ترین غذاهای دنیا

غذا در کشورهای مختلف شیوه پخت و مدل‌های مختلفی دارد. در بسیاری از کشورها، غذاهای بسیار عجیبی پخته می‌شود که البته ممکن است از نظر ما عجیب به نظر برسد اما از نظر خودشان غذای بسیار محبوبی باشد.

کله-پاچه

اگر بخواهم در این زمینه مثالی بزنم، می‌توان به کله پاچه اشاره کرد که یکی از غذاهای محبوب ما ایرانی‌ها است. بسیاری از افرادی که از خارج از کشور به ایران می‌آیند، زمانی که متوجه می‌شوند ما کله و پاچه گوسفند را می‌خوریم حالشان بد می‌شود اما در واقع برای ما ایرانی ها، کله پاچه غذای بسیار لذیذی است.

ما در این گزارش به بررسی غذاهایی که در کشورهای دیگر پخته می‌شود و از نظر دیگران عجیب است را پرداخته‌ایم.

عده‌ای از غذاها هستند کـه با شنیدن نام آنها حس خوبی بـه ما منتقل نمی‌شود اما هستند مردمانی کـه آنها با اشتها می‌خورند. باوجود تفاوت میان فرهنگ‌ها و ملل مختلف، انتظار ما از مواد غذایی در محدوده یک سری مواد شناخته شده و متعارف قرار دارد و این انتظار را داریم که در کشورهای دیگر، گوشت و مرغ استفاده شود.

نَکجی

نکجی-چین

یکی از کشورهایی که عادت به خوردن غذاهای عجیب و غریب دارند چین است. نکجی نام غذایی است که اصل و ریشه آن به چین باز می‌گردد. در این غذا از هشت پا استفاده می‌کنند. برای پخت نکجی باید همه اجزای بدن هشت پا وجود داشته باشند؛ البته در سال‌های گذشته می‌گویند که خوردن تمامی قسمت‌های هشت پا خوب نیست و باعث آسیب رساندن به انسان می‌شود و چند مسمومیت و حتی مرگ نیز در همین راستا گزارش شده است، به همین خاطر امروزه پاهای این جانور خورده می‌شود اما هنوز هم در بعضی از شهرهای چین این موضوع رعایت نمی‌شود.

نکته جالب درباره غذای معروف نکجی این است که آن را به صورت سرد و خام نیز مصرف می‌کنند. به عبارت دیگر هیچ قانونی برای پخته شدن هشت پاها وجود ندارد.

پینگ

پینگ-کامبوج

کشور بعدی که به مصرف غذاهای عجیب دارند کامبوج است. پینگ یا اِ-پینگ نام یکی دیگر از غذاهای عجیب و معروف دنیاست که شاید باورتان نشود ماده اصلی آن چیست. این خوراکی که طرفداران مخصوص به خودش را هم دارد از عنکبوت‌های سرخ شده تشکیل می‌شود. درباره تاریخچه پخت این غذا می‌گویند که در زمان‌های دور، قحطی خانمان براندازی کشور کامبوج رافراگرفت و مردم برای سیر کردن شکمشان مجبور به خوردن عنکبوت و رُتیل‌ها شدند. ماجرای خوردن عنکبوت در این کشور تا امروز ادامه دارد و حالا کامبوجی‌ها به راحتی عنکبوت‌های سرخ شده را گاز زده و می‌خورند.

ایکیزوکوری

ایکیزوکوری-غذا

ایکیزوکوری نام غذایی است که با خشونت تمام تهیه می‌شود. آشپزها برای آماده‌سازی آن، ماهی‌های زنده را انتخاب می‌کنند و با سرعت زیادی چشم‌های آنها را در می‌آورند و چندین ضربه کاری و محکم به ماهی می‌زنند تا آن را زیبا کنند! به عبارت دیگر این غذا همان ماهی خام است که فقط زیبایش کرده‌اند.

درحال‌حاضر سرو غذای ایکیزوکوری در آلمان و استرالیا ممنوع است و خشم حافظان محیط‌زیست و حیات وحش را بر انگیخته؛ اما هنوز هم در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی طبخ می‌شود.

بلوت

بلوت-اردک

چیکی دیگر از چندش آورترین غذاهایی که در دنیا خورده می‌شود، جنین اردک است. بلوت هیچ ارتباطی به میوه خوشمزه بلوط ندارد بلکه یک غذای بسیار چندش آور و گوشتی است. این غذا از جنین زنده اردک تشکیل می‌شود. به عبارت دیگر تخم اردک را می‌شکنند و پیش از این که روند رشد جوجه کامل شود آن را می‌خورند. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند که تخم را در فریزر قرار داده و جنین را به صورت یخ زده میل کنند و برخی دیگر هم آن را به صورت کاملا زنده مصرف می‌کنند؛ در هر دو صورت این غذا بدون شک یکی از چندش آورترین خوراکی‌های دنیا است.

مارمولک خشک شده

مارمولک-خشک

دِراید لزرد یا همان مارمولک خشک شده، بدون شک یکی از چندش آورترین خوراکی‌های دنیا است. در کشورهای آسیایی، مامولک‌ها را به چوب‌های نازکی می‌بندند و سپس زیر نور مستقیم خورشید قرار می‌دهند تا این خزندگان از شدت گرما خشک شوند. از این مارمولک‌ها در انواع مختلف سوپ استفاده می‌شود و در چین به وفور به چشم می‌خورد. شاید باورتان نشود اما گاهی به این جانداران خشک شده الکل تزریق می‌کنند و معتقدند با این کار خواص دارویی خاصی به غذا می‌بخشند و آن را لذیذتر می‌کنند. گفتنی ست که فرآیند آماده‌سازی مامورکِ الکل دار، سال‌ها طول می‌کشد.

کرم سرخ شده

کرم-سرخ

یکی دیگر از عجیب ترین غذاهای دنیا، کرم سرخ شده است. کرم و حشرات سرخ شده از پر طرفدار ترین غذاها در مکزیک به حساب می آید که حتی در مشهورترین رستوران های این کشور نیز سرو می شود.

این موارد تنها بخشی از غذاهای عجیب و غریب بود که در کشورهای دنیا پخته می‌شود و در میان مردم همان کشور از محبوبیت‌های بالایی برخوردار است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها