|
کدخبر: 258761

برآورد تمکن مالی لازم برای تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور

اهمیت آشنایی با هزینه‌های مهاجرت و تحصیل در کانادا

گردشگری اهمیت آشنایی با هزینه‌های مهاجرت و تحصیل در کانادا

 

کانادا در سال 2022 در بیشتر لیست‌هایی که در مورد بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت تهیه شده‌اند، به عنوان بهترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت شناخته شده است. مهاجرت تحصیلی به کانادا به علت شرایط مناسب آموزشی و رفاه اجتماعی محبوبیت بالایی در میان دانشجویان بین‌المللی دارد. افرادی که برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند، باید با هزینه‌های مهاجرت و تحصیل در این کشور به خوبی آشنایی داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند و به مشکل مالی برنخورند. با ما همراه باشید تا تمکن مالی لازم برای تحصیل در کانادا را باهم بررسی کنیم.

چرا برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت کنیم؟

شاخص‌های بالای اقتصادی، فرهنگی و به خصوص آموزشی، کانادا را به یکی از بهترین مکان‌های جهان برای ادامه تحصیل تبدیل کرده است. در این کشور امن و آرام، کیفیت تحصیل بسیار بالا است و مدارک دانشگاهی کانادا در سراسر دنیا توسط کارفرمایان به رسمیت شناخته می‌شوند و اعتبار جهانی دارند.

تحصیل در کانادا آرزوی بسیاری از دانشجویان سراسر جهان است. کانادا یک کشور چند فرهنگی است که مردم از نژادها و قومیت‌های مختلف در آن زندگی می‌کنند. مزایایی از جمله هزینه‌های پایین زندگی در کانادا به نسبت آمریکا یا انگلستان، و کیفیت زندگی در سطح استانداردهای کشورهای ذکرشده، باعث شده تا اخذ ویزای تحصیلی این کشور محبوبیت بسیاری در سراسر جهان داشته باشد.

عکس2

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا و هزینه آن

دانشجویان بین‌المللی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند، این امکان را دارند که پس از دریافت مدرک تحصیلی خود به مدت یک سال در کانادا مشغول به جستجوی کار باشند. همچنین اجازه کار حین تحصیل نیز به دانشجویان بین‌المللی داده می‌شود. هزینه درخواست ویزای تحصیلی برای هر متقاضی 300 دلار کانادا است. این مبلغ برای تمدید اقامت تحصیلی 500 دلار خواهد بود. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید شرایط زیر را کاملا رعایت کنید:

  • ابتدا از یکی از مراکز آموزشی معتبر کانادا (مدرسه، کالج یا دانشگاه) پذیرش تحصیلی دریافت کنید
  • اثبات کنید که تمکن مالی برای پرداخت یک سال شهریه و هزینه زندگی در این کشور را دارید
  • داشتن گواهی عدم سوء پیشینه
  • داشتن گواهی سلامت
  • مشخص بودن شرایط پس از تحصیل (از نظر ماندن یا رفتن از کانادا)

میزان شهریه دانشگاه‌های کانادا در چه حدود است؟

میزان شهریه و هزینه تحصیل در کانادا به عوامل بسیاری از جمله دانشگاه، رشته و مقطع مورد نظر شما بستگی دارد. از جمله دانشگاه‌های برتر کانادا می‌توان به دانشگاه تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک گیل، مک مستر و مونترال اشاره کرد. در این بخش حدود شهریه لازم برای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه‌های برتر کانادا را با هم بررسی می‌کنیم.

عکس3

شهریه دانشگاه تورنتو؛ دانشگاهی برای دانشجویان ممتاز

دانشگاه تورنتو از نظر رتبه‌بندی جهانی QS در سال 2022 به عنوان برترین دانشگاه کانادا شناخته شده است. این دانشگاه که رتبه 25 جهان را از آن خود کرده است، شرایط سختی برای پذیرش تحصیلی در نظر دارد. شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی حدودا سالانه 45 هزار دلار است. شهریه دوره‌های ارشد این دانشگاه نیز بین 6900 تا 22500 دلار با توجه به رشته انتخابی متغیر است.

تضمین موفقیت با تحصیل در دانشگاه مک گیل + شهریه این دانشگاه

دانشگاه مک گیل در سال‌های اخیر پیشرفت‌های مشهودی در زمینه آموزش و تحقیقات داشته است. این دانشگاه با یک پله صعود در سال 2022 در رتبه دوم دانشگاه‌های کانادا و رتبه 31 جهانی در رنکینگ QS قرار گرفت. برای تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه باید به طور متوسط بین 16000 تا 45000 دلار بسته به رشته خود شهریه پرداخت کنید. این هزینه در مقطع ارشد حدود 16500 دلار است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا؛ دانشگاهی با شهرت جهانی و شهریه مناسب

دانشگاه بریتیش کلمبیا به علت سطح بالایی که در آموزش و تحقیقات داشته است، شهرتی جهانی دارد. این دانشگاه از سال 1915 درهای پیشرفت تحصیلی را به روی دانشجویان داخلی و بین‌المللی باز کرده است. هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی بین 26 هزار تا 39 هزار دلار است. شهریه مقطع ارشد نیز حدود 8 تا 10 هزار دلار است.

 

کاهش هزینه‌های تحصیل در کانادا با اخذ بورسیه

گزینه‌های متنوع و زیادی در بین انواع بورسیه‌های تحصیلی برای تحصیل در کانادا وجود دارند. این بورسیه‌ها که هم برای دانشجویان بین‌المللی و هم برای دانشجویان بومی فراهم شده‌اند، در مقاطع مختلف ارائه می‌شوند و انواع مختلفی از جمله بورسیه تحصیلی رایگان کانادا، بورسیه‌های دولتی و بورسیه‌های غیر دولتی دارند. در این بخش با این بورسیه‌ها بهتر آشنا می‌شویم.

بورسیه تحصیلی رایگان کانادا

دانشجویان می‌توانند با اخذ کمک هزینه تحصیلی کانادا، بخشی یا تمام هزینه تحصیل در این کشور را برای خود پوشش دهند. اقدام برای بورسیه تحصیلی رایگان کانادا خود نیز مشمول پرداخت هزینه نمی‌شود. در این بخش به برخی از این بورسیه‌های رایگان اشاره کرده‌ایم:

  • اسکالرشیپ دانشگاهی از بهترین دانشگاه‌های کانادا
  • بورسیه مالی بر اساس نیاز دانشجویان
  • اسکالرشیپ شایستگی Merit برای رزومه‌های درخشان
  • بورسیه کشوری برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه (مانند ایران)
  • اسکالرشیپ دولتی
  • بورسیه موسسات خصوصی مختص گروه‌های اقلیت و کشورهای در حال توسعه
  • اسکالرشیپ بخشی یا Part شامل انواع کمک هزینه‌های کوچک تا بزرگ

بورسیه تحصیلی دولتی کانادا

دولت کانادا برای حمایت دانشجویان بومی و بین‌المللی خود که تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه تحصیل خود را ندارند، برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است. از جمله معروف‌ترین اسکالرشیپ‌های دولتی کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکالرشیپ فوق دکترا Banting Postdoctoral Fellowship با ارزش 70 هزار دلاری
  • بورسیه IDRC Research Awards برای کمک هزینه فرصت مطالعاتی و تحقیق است و تا 15 هزار دلار کانادا ارزش دارد
  • اسکالرشیپ Vanier Graduate که ارزشی برابر با 50 هزار دلار دارد و به سه سال آموزشی دانشجو اختصاص داده می‌شود
  • بورسیه Canada-ASEAN Seed که ارزش 10 هزار دلاری دارد و هزینه پرواز، بیمه درمانی و ویزای دانشجو را پوشش می‌دهد
  • اسکالرشیپ Ontario Trilium Scholarship با ارزش 40 هزار دلار کانادا که برای 4 سال قابل تمدید است و به 75 دانشجو در سال اهدا می‌شود

بورسیه‌های غیردولتی کانادا

آخرین دسته از بورسیه‌های تحصیلی کشور کانادا، بورسیه‌های غیردولتی هستند که توسط برخی از موسسات و سازمان‌های معتبر برای کمک به دانشجویانی که تمکن مالی کافی ندارند، ارائه می‌شوند. معروف‌ترین این بورسیه‌ها موارد زیر هستند:

  • فاند Anne Vallee Ecological Fund که به دانشجویان بین‌المللی برای تحقیقات جانوری در مقطع دکترا با ارزش 1500 دلار ارائه می‌شود
  • اسکالرشیپ و فلوشیپ Trudeau که به دانشجویان بین‌المللی مقطع دکترا اهدا می‌شود ارزشی معادل 60 هزار دلار کانادا دارد

عکس4

زندگی و تحصیل در کانادا با هزینه‌های معقول زندگی و سطح درآمد مناسب

به طور کلی هزینه زندگی و تحصیل در کانادا در مقایسه با کشورهای هم‌رده بسیار کم‌تر است. همچنین کیفیت آموزش و سطح رفاه زندگی در کانادا در شرایط مناسبی قرار دارد. افرادی که رزومه تحصیلی و سطح زبان بسیار خوبی دارند، ولی تمکن مالی کافی برای تحصیل در کانادا را ندارند، می‌توانند با ورود به دانشگاه‌های کانادا از بورسیه‌های تحصیلی متنوع این کشور بهره‌مند شوند. همچنین امکان کار حین تحصیل نیز در کانادا وجود دارد. تمامی این موارد باعث می‌شوند تا کانادا به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای ادامه تحصیل در سراسر جهان شناخته شود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها