|
کدخبر: 218173

تحصیل در کشور های ترکیه و کانادا با موسسه مهاجرتی آوام

امروزه مهاجرت به کشور های ترکیه، کانادا، آلمان، استرالیا، ایتالیا و... بسیار افزایش داشته است. کشور های پیشرفته و مدرنی که از لحاظ اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مناسب می باشند و متقاضیان می توانند زندگی مطلوبی را در این کشور ها داشته باشند. کشور های ترکیه و کانادا نیز از دسته کشور هایی هستند که متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به آنها را داشته اما آگاهی مناسبی را از روش های مهاجرت و اقامت در این کشور ها ندارند. به همین خاطر ما این مقاله جامع را که در خصوص یکی از بهترین روش های مهاجرت به ترکیه و کانادا است، تدوین کرده ایم.

اقتصاد تحصیل در کشور های ترکیه و کانادا با موسسه مهاجرتی آوام

شما با مطالعه این مقاله از نحوه مهاجرت تحصیلی در کانادا، تحصیل پزشکی در کانادا، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه و... به دست خواهید آورید. توجه داشته باشید که مهاجرت به کشور های ترکیه و کانادا، به همین راحتی ها هم نمی باشد و متقاضیان باید آگاهی مناسبی را از این کشورها داشته باشند. برای اینکه بتوانید آگاهی مناسبی را از  کشور های ترکیه و کانادا به دست آورید، میتوانید با وکیل و مشاور مهاجرتی مشورت نمایید. معمولا وکلا مهاجرتی به شما کمک میکنند که روش مناسبی را برای مهاجرت به ترکیه و کانادا انتخاب نمایند.

علاوه بر این وکلا مهاجرتی با قوانین و مقررات کشور های مبدا و مقصد آشنایی کامل داشته و میتوانند در این پروسه کمک زیادی را به شما نمایند. متقاضیان هنگام اخذ ویزا ممکن است با مشکلاتی اعم از عدم پذیرش ویزا، نقص در مدارک و... روبرو شوند. در صورتی که متقاضی دارای وکیل مهاجرتی باشد، دیگر نگرانی از باب رد درخواست ویزا نخواهد داشت؛ چرا که وکیل مهاجرتی با تجربیاتی که داراست میتواند به راحتی ویزا مد نظر متقاضی را اخذ کند.

تحصیل پزشکی در ترکیه و کانادا چگونه است؟

یکی از ساده ترین روش هایی که می توان به ترکیه مهاجرت کرد از طریق تحصیل است. تحصیل در ترکیه و کانادا در اکثر رشته ها امکان پذیر می باشد. متقاضیانی که قصد دارند در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و... تحصیل کنند، باید در آزمون ورودی پزشکی نمره قبولی کسب نمایند. آزمون های ورودی پزشکی در کانادا و ترکیه با یک دیگر متفاوت است. در کشور ترکیه هر دانشگاه می تواند آزمون ورودی منحصر به فردی را دارا باشد؛ اما در کانادا متقاضیان در صورتی که در آزمون MCAT قبول شوند، میتوانند پذیرش تحصیل پزشکی در این کشور را اخذ نمایند.

متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در کانادا را دارند، باید قبل از اقدام به تحصیل، در یک دوره لیسانس علوم پایه شرکت نمایند. در این دوره دروسی مثل زیست، شیمی، فیزیک و یا رشته های مرتبط تدریس میشود. متقاضیان پس از گذراندن این دوره باید در آزمون ورودی شرکت نمایند. معمولا ظرفیت های محدودی برای پذیرش دانشجویان خارجی در کانادا وجود دارد و این آزمون مانع بزرگی بر سر راه متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا می باشد. تحصیل پزشکی در کانادا نزدیک به 6 الی 7 سال به طول می انجامد و در این مدت زمان، متقاضی باید تمامی هزینه های دانشگاه را خودش پرداخت نماید و یا میتواند از بورسیه های تحصیلی کانادا استفاده کند.

مهاجرت2

متقاضیانی هم که قصد تحصیل در ترکیه را دارند، باید در ابتدا نامه پذیرش تحصیلی را از دانشگاه های این کشور اخذ نمایند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه، متقاضیان باید در آزمون YOS و SAT شرکت نمایند. در صورتی که متقاضی بتواند نمره قبولی را در این آزمون کسب کند، می تواند پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ترکیه را اخذ نماید. توجه داشته باشید که برای شرکت در این آزمون ها باید دارای مدرک دیپلم 12 ساله باشید، در غیر این صورت نمی توانید در کشور ترکیه و کانادا تحصیل نمایید. علاوه بر این، باید دارای مدرک زبان انگلیسی نیز باشد.

معمولا تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه نزدیک به 5 تا 7 سال به طول می انجامد که در این مدت زمان متقاضی باید هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور را نیز مد نظر قرار دهد. البته دانشجویان تحصیل پزشکی در ترکیه می توانند از بورسیه های تحصیلی در این کشور استفاده نمایند.

تحصیل در ترکیه و کانادا

تحصیل در کشور های ترکیه و کانادا در تمامی مقاطع آن امکان پذیر است. متقاضیان یم توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، به کانادا یا ترکیه مهاجرت نمایند. البته برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا و ترکیه متقاضیان باید دارای مدرک تحصیلی باشند. به عنوان مثال اگر شما می خواهید در مقطع کارشناسی در ترکیه تحصیل کنید باید دارای دیپلم 12 ساله باشید، در غیر این صورت نمی توانید پذیرش تحصیلی دانشگاه های این کشور را اخذ نمایید.

تحصیل در کانادا، نیازمند مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی می باشد. شما هنگام ارسال رزومه تحصیلی به دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس 6.5 به بالا را دارا باشید. در غیر این صورت موفق به اخذ پذیرش نخواهید شد. تحصیل در دانشگاه های ترکیه نیز نیازمند داشتن مدرک زبان انگلیسی یا ترکی می باشد. متقاضیان با ارسال رزومه تحصیلی به دانشگاه های ترکیه، در صورت تایید، می توانند نامه پذیرش تحصیلی دریافت نمایند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه نزدیک به 3 الی 4 سال به طول می انجامد.. تحصیل در ترکیه نسبت به کانادا، هزینه های بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تری را داراست. علاوه بر ای کیفیت تحصیل در برخی از دانشگاه های ترکیه بسیار بالا می باشد و مدرک اخذ شده از این دانشگاه ها در سراسر جهان دارای ارزش است.

مهاجرت3

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا، به صورت سالانه حداقل 19.000 دلار تا 32.000 دلار می باشد. البته هزینه های تحصیل به نوع رشته و دانشگاه محل تحصیل متقاضی بستگی دارد. هزینه های تحصیل در ترکیه نیز حداقل 5000 تا 20.000 دلار در سال می باشد. در صورتی که هزینه های تحصیل در این دو کشور بالا می باشد، متقاضیان می توانند از بورسیه های ارائه شده در دانشگاه ها استفاده نمایند.

بورسیه های تحصیلی در ترکیه و کانادا معمولا برای مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود که اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی کمی سخت تر از ساید مقاطع تحصیلی در این کشور ها است. در صورتی که متقاضیان واجد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی باشند، می توانند نسبت به اخذ آن اقدام نمایند. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا متقاضیان راحت تر می توانند بورسیه های تحصیلی اخذ نمایند. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی به صورتی است که متقاضیان باید دارای نمرات و معدل بالا باشند و رزومه تحصیلی قوی داشته باشند تا بتوانند اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی نمایند.

متقاضیان مهاجرت به کانادا و ترکیه بهتر است قبل از هر اقدامی با وکیل و مشاور مهاجرتی مشورت نمایند. وکیل مهاجرتی، با بررسی شرایط متقاضیان، بهترین و راحت ترین روش را برای مهاجرت به آنها پیشنهاد می کنند. علاوه بر این وکیل مهاجرتی اطلاعات لازم را در رابطه با قوانین و مقررات مهاجرتی در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا در صورت مواجه با مشکلی آگاهی لازم را از برخی قوانین داشته باشند. همچنین وجود وکیل مهاجرتی مجرب از آنجایی حائز اهمیت است که می تواند در صورت به وجود آمدن مشکل مهاجرتی و اقامتی با تجربه خود مشکل را به راحتی رفع نماید.

متقاضیان تحصیل پزشکی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل پزشکی در ترکیه را مطالعه نمایند. جهت مطالعه مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:

https://avammigration.com/study-medicine-in-turkey

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها