|
کدخبر: 212687

مهاجرت به کانادا با بیشترین سرعت و کمترین هزینه

گردشگری مهاجرت به کانادا با بیشترین سرعت و کمترین هزینه

دنبال راهی هستید که با هزینه پایین و در کمترین زمان به کانادا مهاجرت کنید؟ روش اسکیل ورکر کانادا بهترین شیوه مهاجرت کاری به این کشور است. نکات طلایی این مطلب را از دست ندهید.

علاقه‌ای به ادامه تحصیل در کانادا ندارید؟ سرمایه آنچنانی برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ندارید؟ هیچ کدام از اعضای خانواده‌تان هم در کانادا زندگی نمی‌کنند؟ مهم نیست! چون هنوز هم از طریق برنامه اسکیل ورکر کانادا می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. شاید بتوان گفت که برنامه اسکیل ورکر یا نیروی کار ماهر کانادا یکی از بهترین برنامه‌های مهاجرت کاری در جهان است که به شهروندان خارجی فرصت کار در این کشور را می‌دهد. یک روش جذاب برای مهاجرت به کانادا با سرعت بالا و هزینه کم.

مهاجرت کاری یا تحصیلی؟

شاید مهاجرت تحصیلی به کانادا نسبت به مهاجرت کاری آسان‌تر و در دسترس‌تر باشد اما واقعا به صرفه‌تر هم هست؟ برای یک سال تحصیل در کانادا بسته به شهر و دانشگاه محل تحصیل و البته مقطع و رشته تحصیلی باید به طور میانگین چیزی حدود ۵۰هزار دلار برای یک سال بپردازید. در حالی که با اشتغال در یک شغل معمولی در کانادا می‌توانید درآمد سالانه‌ای در همین حدود داشته باشید. پس قطعا مهاجرت کاری از لحاظ هزینه انتخاب بهتری است و اگر شرایط مهاجرت کاری به کانادا را دارید، حتما شانس‌تان را امتحان کنید.

مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر

زمانی کانادا جزو ۱۰ کشور اول در زمینه مهاجرپذیری هم قرار نداشت اما در یکی دو دهه اخیر، سیل مهاجرت به کانادا را شاهد هستیم. در حال حاضر کانادا یکی از ۵ کشور مهاجرپذیر دنیا محسوب می‌‌شود. دلیل این موضوع برمی‌گردد به پیشرفت‌های کانادا در زمینه علمی، اقتصادی، تکنولوژیکی و البته کیفیت زندگی.

شرکت‌ها و صنایع زیادی طی همین سال‌ها در کانادا ظهور کرده‌اند و بازار کار این کشور با سرعت غیرقابل باوری در حال رشد و توسعه است. اما یک مشکل بر سر راه این توسعه وجود داشت و آن هم کمبود نیروی کار متخصص در کانادا بود. در نتیجه، دولت کانادا طرح‌های مهاجرت کاری را ارائه کرد که از طریق آنها بتواند نیروی کار متخصص سایر کشورها را جذب کند. طرح اسکیل ورکر کانادا معروف‌ترین برنامه جذب نیروی کار ماهر خارجی در کاناداست.

اگر خودتان را در یک زمینه تخصصی قبول دارید و فکر می‌کنید مهارت زیادی در آن حوزه دارید، شانس مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر را خواهید داشت. در ادامه به بررسی این برنامه و شرایطش می‌پردازیم.

اسکیل-ورکر

شرایط اولیه برنامه اسکیل ورکر چیست؟

قبل از اینکه بخواهید وارد فرآیند مهاجرت کاری از طریق برنامه اسکیل ورکر شوید، لازم است که چند سوال را جواب دهید:

  • حداقل یک سال سابقه کار در حوزه تخصصی‌تان را دارید؟
  • حداقل مدرک دیپلم را دارید؟
  • تسلط نسبی روی زبان انگلیسی یا فرانسوی دارید؟

اگر جواب شما به هر سه سوال بالا مثبت باشد، یعنی واجد شرایط اولیه برای حضور در برنامه اسکیل ورکر هستید. در غیر این صورت، باید تلاش کنید که این الزامات را برآورده کنید.

از کجا شروع کنیم؟

بعد از اینکه مطمئن شدید واجد شرایط اولیه هستید، باید در اولین قدم، لیست مشاغل مورد نیاز بازار کار کانادا را بررسی کنید. خب متاسفانه تمامی مشاغل و تخصص‌ها در حال حاضر مورد نیاز بازار کار کانادا نیست و فقط افرادی می‌توانند در طرح اسکیل ورکر شرکت کنند که حرفه و شغل آنها در لیست مشاغل مورد نیاز بازار کار کانادا ذکر شده باشد. از جمله مشاغلی که در این لیست وجود دارد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مشاغل مرتبط با حوزه IT
  • مشاغل مهندسی
  • مشاغل مالی و حسابداری
  • مشاغل فروش و بازاریابی
  • مشاغل تولیدی و تدارکاتی مثل جوشکار، تعمیرکار خودرو و...

البته نگران نباشید چون لیست مشاغل مورد نیاز کانادا یک لیست بلندبالاست با صدها شغل مختلف! فقط باید لیست به روز هر سال را بررسی کنید و دنبال شغل مورد نظرتان بگردید.

نوع برنامه مورد نظرتان را مشخص کنید

اگر حوزه کاری شما در لیست مشاغل وجود دارد باید وارد مرحله بعدی شوید. در این مرحله باید برنامه مورد نظر خود را از بین انواع برنامه اسکیل ورکر کانادا تعیین کنید:

  • برنامه اسکیل ورکر فدرال: برای کسانی که می‌خواهند امکان کار در هر استان یا قلمرویی از کانادا به جز کبک را داشته باشند
  • برنامه نامزدی استانی: برای کسانی که یک استان خاص از کانادا را برای کار و زندگی انتخاب کرده‌اند
  • برنامه اسکیل ورکر کبک: برای کسانی که قصد دارند در کبک مشغول به کار شوند

بر اساس اولویت و ترجیحات باید یک برنامه را انتخاب کنید و وارد فرآیند اجرایی برنامه شوید.

چطور وارد برنامه اسکیل ورکر شویم؟

برای ثبت نام در طرح اسکیل ورکر کانادا باید بر اساس نوع برنامه انتخابی یکی از مسیرهای زیر را طی کنید:

۱- اگر برنامه فدرال را انتخاب کرده‌اید، باید در سیستم اکسپرس اینتری یک پروفایل کاربری ایجاد کنید. این اصلا کار سختی نیست و فقط باید وارد سامانه مذکور در سایت اداره مهاجرت کانادا شوید و به صورت آنلاین یک پروفایل ایجاد کنید. سپس باید مدارک خود را شامل سوابق تحصیلی، رزومه کاری، مدرک زبان و... را بارگذاری نمایید.

۲- اگر قصد حضور در برنامه نامزدی استانی را دارید، بسته به اینکه کدام استان و کدام زیرشاخه برنامه نامزدیِ آن استان را انتخاب کرده باشید، راه‌های مختلفی دارید. معمولا تمام استان‌ها حداقل یکی از برنامه‌های خود را از طریق سیستم اکسپرس اینتری ارائه می‌کنند. در غیر این صورت، باید به صورت مستقیم با اداره مهاجرت استان مربوطه در ارتباط باشید.

۳- اگر مایل به شرکت در برنامه کبک هستید باید در سامانه‌ای تحت عنوان Arrima ثبت نام کرده و مدارکتان را بارگذاری کنید.

ورکر

چه افرادی انتخاب می‌شوند؟

در تمام برنامه‌های اسکیل ورکر کانادا یک سیستم امتیازبندی وجود دارد که افراد را بر اساس معیارهایی مانند سوابق کاری، سوابق تحصیلی، سن، مهارت در زبان و میزان تطبیق پذیری مورد سنجش قرار می‌دهد. در نهایت افرادی که بتوانند در رقابت با سایرین، بیشترین امتیازات را به دست آورند به عنوان افراد منتخب شناخته خواهند شد. یک دعوتنامه برای این افراد ارسال خواهد شد که بر اساس آن باید اقدامات بعدی را برای گرفتن کارت PR یا اقامت دائم کانادا انجام دهند.

هزینه و مدت زمان رسیدگی برنامه اسکیل ورکر

 مدت زمان دقیقی را نمی‌توان برای رسیدگی به پرونده افراد در برنامه اسکیل ورکر مشخص کرد اما بر اساس تجربه چیزی حدود ۶ ماه را باید برای دریافت پاسخ در نظر بگیرید. البته این حالت معمول برنامه است ولی ممکن است گاهی این زمان تا یک سال و بیشتر هم طول بکشد.

هزینه بررسی درخواست برای برنامه اسکیل ورکر ۸۲۵ دلار کاناداست و اگر جزو افراد منتخب باشید باید ۵۰۰ دلار دیگر هم بابت حق اقامت دائم کانادا بپردازید. یعنی مجموعا با ۱۳۲۵ دلار کانادا می‌توانید مجوز کار و اقامت دائم این کشور را به دست آورید.

انتخاب بهترین برنامه از بین انواع برنامه‌های اسکیل ورکر و البته آماده سازی مدارک مربوطه از حساسیت زیادی برخوردار است. ضمن اینکه رقابت نزدیکی بین متقاضیان وجود دارد و گاهی یک اشتباه کوچک می‌تواند باعث شود که امتیازات شما به حد نصاب نرسد.

هلدینگ نیلگام با تجربه طولانی در حوزه مهاجرت کاری، در تمامی مراحل برنامه اسکیل ورکر کانادا از سنجش شرایط گرفته تا ثبت نام و پیگیری امور بعدی در کنار شماست. برای گرفتن اطلاعات تخصصی‌تر می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی نیلگام تماس بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها