|
کدخبر: 204380

پیش از سفر به استانبول این نکات را حتما بدانید

وقتی استانبول و ترکیه را برای سفر انتخاب کنید به یک کشور بزرگ در حاشیه اروپا و آسیا سفر خواهید کرد، جایی که می توانید تمدن باستانی را کاوش کرده یا یکی از کلان شهرهای بزرگ دنیا را ببینید؛ همچنین می توانید از کوه های بلند بالا بروید یا در دریاهای گرم شنا کنید. در این مقاله برخی از توصیه های سفر به ترکیه را خواهید یافت.

صنعت گردشگری در ترکیه در سالهای اخیر توسعه سریع و خوبی یافته است، که در همین راستا ارتباطات هواپیمایی عالی را نیز با تمامی کشورهای دنیا مهیا کرده است و سفر به آن دشوار نیست. ترکیه دارای فرودگاه هایی در سراسر کشور است که بزرگترین آنها فرودگاه استانبول است که شما را به کل جهان متصل می کند. برای ایرانیانی که به قصد خرید یا بازدید از مراکز خرید ارزان استانبول به این شهر سفر می کنند همچنان توصیه می شود که سفرهای هوایی را انتخاب کنند که هم از نظر هزینه و هم زمان به صرفه تر است.

استانبول

در استانبول چه چیزی می توانید ببینید؟

اگر برای نخستین بار به شهر استانبول می روید و برای مثال یک تور استانبول ارزان خریداری کرده اید تا مدتی را به ماجراجویی بپردازید؛ یکی از ابتدایی ترین سوالاتی که برای شما پیش خواهد آمد این است که چه دیدنی هایی در استانبول وجود دارد که باب سلیقه شماست. در اینجا با دیدنی های مشهور کشور ترکیه و به ویژه شهر استانبول که سبب جذابیت این سرزمین برای توریست های خارجی شده است بیشتر آشنا می شویم.

یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری این شهر که شاید نام آن را شنیده باشید مسجد ایاصوفیه است که ابتدا به عنوان کلیسا ساخته شد، سپس به مسجد تبدیل شد و مدتی موزه بود و در حال حاضر نماز جماعت نیز رد آن برپا می گردد. ایاصوفیه به دلیل سابقه و شهرتی که دارد همیشه مملو از گردشگران است، بنابراین توصیه می کنیم بلیط را به صورت آنلاین در یک بسته ویژه با تور راهنمای خریداری کنید که در صف منتظر نباشید. اگر می خواهید روح سلاطین عثمانی را احساس کنید، از نمایش رقص سماع دیدن کنید که یک سفر عرفانی و معنوی واقعی است و به دلیل ارتباط ان با مولانا جلال الدین بلخی برای ایرانیان نیز بسیار جالب خواهد بود. گشت و گذار در استانبول به اینجا ختم نمی شود، از جاهای دیگر که باید از آنها دیدن کنید در غیر این صورت پشیمان خواهید شد بازار کهن استانبول است که تاریخ و فرهنگ مردم ترکیه را به خوبی به نمایش می گذارد. در این بازار می توانید انواع کالاهای ساخت همین کشور را خریدار کنید یا فقط به تماشای شکوه معماری در آن بپردازید.

استانبول شهر مساجد است به این معنا که در هر کوی و برزنی یک یا حتی چند مسجد به چشم می خورد و هنگام اذان مردمی را خواهید دید که فوج فوج به سوی مساجد می روند. اغلب مساجد در دوران امپراتوری عثمانیان ساخته شد البته در 4 سال اخیر نیز بر شمار عبادتگاه ها در استانبول افزوده شده است. این نیایشگاه ها از معروف ترین دیدنی ها در تمامی شهرهای کشور ترکیه به شمار می روند که استانبول سردم دار آنهاست. بازدید از بسیاری از آنها رایگان است و به عزیزانی توصیه می شود که علاقمند به پرداخت هزینه های بالا بابت ورودی اماکن گردشگری نیستند. سبک و سیاق اغلب آنها باهم شباهت دارد.

تور ارزان استانبول

از دیگر دیدنی های جذاب شهر استانبول حمام های ترکی است. برخی از هتل های خوب این شهر حمام ترکی دارند اما اگر به صورت جداگانه قصد بازدید از آنها را داشته باشید باید هزینه مجزا پرداخت کنید.

کروز سواری از دیگر تفریحات در کشور ترکیه به ویژه شهر استانبول به شمار می رود. کشتی های کروز به ترکیه و از ترکیه بسیاری از کشتی های تفریحی بین المللی به بنادر ترکیه، به ویژه استانبول و کوش آداسی و تعداد کمتری به دیکیلی در ساحل شمالی اژه و آنتالیا در سواحل مدیترانه رفت آمد می کنند که بسیاری از توریست های اروپایی از آنها برای ورود به ترکیه استفاده می نمایند. کشتی ها انواع مختلفی دارند که برخی از آنها که با نام فری شناخته می شوند نقش وسایل نقلیه عمومی را برای مسیرهای روزمره مردم شهر ایفا می کنند اما بعضی دیگر با هدف تفریح گردشگران ساخته شده اند و در آنها تفریحات متعددی وجود دارد. برای ورود به کشتی ها باید بلیط تهیه کنید که فری ها بهتر است در محل خریداری شوند و کروزها از لیدر تورها یا رسپشن هتل ها.

استانبول شهری فوق العاده است و دیدنی های آن به همینجا ختم نمی شود. پیشنهاد می کنیم اگر به سوی استانبول رهسپار می شوید از وبسایت فاینداتور که راهنمای سفری جامع برای سفر به ویژه سفر به ترکیه است دیدن نمایید: https://www.findatour.co/

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها