|
کدخبر: 202662

۵ کشوری که ایرانیان به دنبال خرید ملک در آنجا هستند

سبک زندگی ۵ کشوری که ایرانیان به دنبال خرید ملک در آنجا هستند

یکی از دلایل مهم خرید خانه در خارج از کشور، بحث سرمایه گذاری در این کشورهاست. سرمایه گذاری که با توجه به درآمد ارزی می‌تواند پیشنهاد جذابی برای تمامی ایرانیان باشد. بسیاری از ایرانیان با خرید ملک در خارج از کشور و اجاره دادن آن ملک، درآمدهای مناسبی را برای خود بدست آورده‌اند. ما نیز قصد داریم ۵ مقصد اصلی ایرانیان برای سرمایه گذاری املاک را معرفی و به صورت کامل بررسی نماییم.

۱- ترکیه

شاید نیازی نباشد تا ترکیه را به عنوان اصلی ترین محل برای خرید خانه معرفی نماییم. ایرانیان نه تنها به قصد سرمایه گذاری، بلکه برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت ترکیه اقدام به خرید خانه در این کشور کرده‌اند. دلایل مختلفی برای خرید خانه در ترکیه وجود دارد. دلایلی همچون نزدیکی ترکیه به ایران، نزدیکی فرهنگی هر دو کشور، اقتصاد پایدارتر ترکیه نسبت به ایران، اخذ شهروندی تنها با ۲۵۰ هزار دلار و ... همگی از دلایلی هستند که در حال حاضر ترکیه را به اولین مقصد ایرانیان برای خرید خانه تبدیل کرده است.

اکثر ایرانیان به دنبال خرید در شهر استانبول هستند. استانبول به دلیل داشتن بازارهای مالی بیشتر، پروژه های ساختمانی لوکس و زیبا، داشتن دانشگاه‌های مناسب و ... توانسته از سایر شهرهای ترکیه پیشی بگیرد. بعد از استانبول آنکارا و ازمیر از شهرهایی هستند که بیشترین متقاضی خرید خانه را دارند. این شهرها نیز به نوبه خود امکانات مناسب تفریحی و تجاری مناسبی را دارند.

۲- اسپانیا

چه چیزی برای زندگی نیاز دارید؟ یک شهر زیبا؟ یک مکان امن؟ مردمانی با فرهنگ؟ و یا ...؟ هر چیزی که به دنبالش هستید در اسپانیا می‌توانید بدست آورید. اسپانیا یک کشور ایده‌ال برای مهاجرت و زندگی است. این کشور از هر لحاظ می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید ملک باشد. بیشتر افرادی که ترکیه را انتخاب نمی‌کنند، اقدام به خرید ملک در اسپانیا می‌کنند. شما با خرید خانه در اسپانیا می‌توانید شهروندی و پاسپورت دائم این کشور را نیز دریافت کنید. اقامت اسپانیا با خرید خانه‌ای به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو کاملا شدنی است.

از لحاظ تحصیلی نیز می‌توان بهترین دانشگاه‌های جهان را در این کشور زیبا مشاهده کرد. شهر بارسلونا به دلیل داشتن توریست های فراوان، قیمت مناسبی نیز برای زندگی دارد. به طور معمول یک نفر می‌تواند با ۵۰۰ یورو در اسپانیا زندگی متوسطی داشته باشد. اگر شما نیز می‌خواهید کشوری از اروپا را برای زندگی انتخاب کنید، اسپانیا می‌تواند اولین گزینه برای شما باشد.

۳- امارات

بیایید کمی از اروپا فاصله بگیریم و به آسیا بازگردیم. جایی که حتی شهروندان کشورهای اروپایی و آمریکایی تمایل دارند در آن زندگی کنند. بله امارات. 

امارات یکی از کشورهای در حال توسعه در سطح بین المللی محسوب می‌شود. کشوری که با داشتن شهری مثل دبی و ابوظبی، زبان زد خاص و عام مردم است. امارات یکی از اصلی ترین گزینه‌های خرید خانه برای ایرانیان است و شهر دبی، شهر اول برای این تصمیم.

خرید خانه در امارات انتخاب هوشمندانه افرادی است که به دنبال یک سرمایه گذاری کاملا مطمئن هستند. اگر شما به دنبال خرید ملک در امارات هستید، مطمئن باشید که به جای درستی مراجعه کرده اید. این کشور سرشار از مکان‌هایی است که می‌تواند در همان لحظه اول تصمیم شما برای خرید را قطعی کند. اکثر پروژه های بزرگ ساختمانی دنیا مانند شرکت امار در این کشور فعالیت می‌کنند.

امارات بنگاه‌های اقتصادی فعال و فروانی دارد و یکی از ثروتمندترین کشورها در سطح جهانی است. یک لحظه نیز به دل خود شک راه ندهید و اگر به دنبال سرمایه گذاری مناسب و سکونت در یک محل بسیار لوکس با امکانات بسیار هیجان انگیز هستید به هیچ وجه امارات را از دست ندهید.

۴- قبرس شمالی

قبرس شمالی نیز همانند کشور ترکیه با قراردادن قانون ۲۵۰ هزار دلار پیشنهاد جذابی را برای خریداران و سرمایه گذاران قرار داده است. اخذ اقامت در قبرس شمالی نسبت به ترکیه کمی آسان‌تر می‌باشد و به همین دلیل نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری و خرید ملک باشد. اما بیشتر کسانی که در قبرس شمالی خرید خانه انجام می‌دهند به دنبال اقامت و اخذ شهروندی این کشور هستند اما قبرس شمالی توانایی رقابت از لحاظ سرمایه گذاری با کشورهایی مانند امارات و اسپانیا را ندارد. اگر سرمایه اولیه شما برای خرید خانه در کشورهایی که بالاتر معرفی کرده‌ایم، کم می‌باشد و نمی‌توانید در این کشورها خانه خریداری کنید، قبرس شمالی می‌تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد.

۵- آلمان

آلمان نیز به یکی از کشورهایی تبدیل شده است که خرید و فروش ملک در آن توسط ایرانیان رونق گرفته است. این کشور یکی از بزرگترین کشورهای صنعتی دنیا محسوب می‌شود و اقتصاد کلانی دارد. معمولا کسانی که به دنبال خرید خانه در آلمان هستند، به دید سرمایه گذاری به آن نگاه نمی‌کنند. چراکه خرید خانه در آلمان بر خلاف اسپانیا، امارات و ترکیه رشد مالی زیادی ندارد و سالانه تقریبا بین ۵ الی ۱۰ درصد می‌باشد.

این مبلغ اما در کشورهای دیگر کمی متفاوت است. اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید شاید خرید خانه بتواند به اخذ اقامت شما کمک کند.

در لیست بالا ما تلاش کردیم تا کشورهایی را معرفی نماییم که علاقه ایرانیان برای خرید خانه در آنها بالاست و می‌توان از دید سرمایه گذاری نیز به آنها نگاه کرد. برای خرید خانه در خارج از کشور حتما با وکلای مجرب و یا مشاور املاک‌های داخل ایران که به خرید و فروش ملک در این کشورها می‌پردازند مشورت نمایید. چرا که خرید خانه در خارج از کشور یک پروسه کاملا پیچیده می‌باشد و اگر تخصص کافی نداشته باشید نمی‌توانید موفق عمل کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها