|
کدخبر: 314472

گیلان/کشاورزی/کیوی

این استان پایتخت تولید کیوی در ایران است / برای ۳ هزار نفر اشتغالزایی شد

سرپرست فرمانداری تالش در مراسم شکرانه برداشت محصول کیوی اظهار داشت که ایجاد یک مرکز تحقیقاتی برای کیوی در این شهرستان ضروری است.

کشاورزی این استان پایتخت تولید کیوی در ایران است / برای ۳ هزار نفر اشتغالزایی شد

ایرج مؤذن نیز در همان مراسم شکرانه برداشت کیوی که در ورزشگاه پوریای ولی این شهرستان برگزار شد، بیان کرد که تالش به عنوان بزرگترین تولیدکننده کیوی در سطح استان، تأثیر قابل توجهی در اقتصاد شهرستان دارد.

سرپرست فرمانداری تالش افزود: کیوی در زمان حاضر تبدیل به یکی از مزیت های کشاورزی شهرستان تالش شده و یکی از محصولات درآمدزاست که قابلیت ایجاد اشتغال بالایی دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: این جشنواره به منظور شناساندن محصول ارزشمند کیوی و حمایت همه جانبه مسئولین کشوری استانی و قدردانی از زحمات  باغداران، سردخانه داران، تجار و سورتینگ داران محصول کیوی برگزار شده است.

وی راه‌اندازی مرکز تحقیقات کیوی در شهرستان را یکی از نیازهای ضروری کیوی کاران در شهرستان تالش عنوان و تاکید کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی کیوی که مستلزم ایجاد کارخانه های تولیدی با میوه کیوی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جهت تجهیز باغات، تامین آب مطمئنه و برق رسانی به چاه‌های باغات کیوی، تامین نهاده های کشاورزی یارانه دار برای باغداران فعال در این عرصه موجب رونق هر چه بیشتر این محصول می‌شود.

مؤذن گفت: شهرستان تالش ۴۵۰۰ هکتار باغ کیوی با شش هزار بهره‌بردار دارد که ۱۲۰ هزار تن میوه کیوی را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اشتغال روزانه ۳ هزار نفر در باغات و سردخانه‌ها و واحدهای سورت بسته‌بندی افزود: ۵۲ واحد سردخانه با ظرفیت ۱۰۸ هزار تن و ۲۲ واحد سورت و بسته‌بندی در تالش فعال است.

 در حاشیه این آئین محصولات مختلف کشاورزی، کودهای شیمیایی، ماشین آلات و محصولات ارگانیک کشاورزی و غذاهای محلی شهرستان به نمایش گذاشته شد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها