|
کدخبر: 277726

از سرگیری صادرات کیوی به هند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه ازسوی ایران تمهیدات لازم برای ازسرگیری صادرات کیوی به هند در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به اینکه اکنون فصل برداشت کیوی از باغات شمال کشور است، امیدواریم از طرف مقامات هندی نیز برای رفع محدودیت های موجود در واردات این محصول، تدابیر عاجل اندیشیده شود.

تجارت از سرگیری صادرات کیوی به هند

محمدجواد عسگری رئیس کمیسون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با «گدام دارمندرا» سفیر هند در تهران دیدار و گفتگو کرد.

عسگری در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه نمایندگان مجالس دو کشور در زمینه تسهیل و تسریع همکاری‌های فیمابین و توسعه مناسبات پارلمانی ایران و هند گفت: تبادل تجربیات نمایندگان ۲ کشور در قالب رفت و آمد هیأت‌های پارلمانی و کمیسیون های تخصصی، در زمینه خلق ایده و ابتکارات جدید و ارتقاء روابط در ابعاد سیاسی و اقتصادی کمک خواهد کرد.

نماینده مردم داراب در ادامه با تأکید بر ظرفیت های فراوان دو کشور در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی، افزود: تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی بر هیچ کشوری در منطقه پوشیده نیست و ما در این راستا از ارتقاء سطح همکاری‌ها با هند حمایت می‌کنیم.

عسگری با اشاره به ظرفیت های متعدد پژوهشی و تحقیقاتی کشورمان در حوزه امنیت غذایی، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیلی به کشور هند خبر داد.

رئیس کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، با بیان اینکه محصولات کشاورزی با رعایت دوره کارنس و ارگانیک تولید می‌شود، بیان کرد: کشورهای همسایه ما علاقمند به مصرف این قبیل کالاها هستند و این محصولات با نظارت کامل، تولید و به هند صادر می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه از سوی جمهوری اسلامی ایران تمام تمهیدات لازم برای ازسرگیری صادرات کیوی مزارع شمال کشور به هند در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به اینکه هم اکنون فصل برداشت کیوی از باغات شمال کشور است، امیدواریم از طرف مقامات هندی نیز برای رفع محدودیت های موجود در واردات این محصول، تدابیر عاجل اندیشیده شود.

امیدواریم شاهد رفع موانع و ازسرگیری صادرات کیوی به هند باشیم

گدام دارمندرا سفیر هند در ایران نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات مثبت و رو به رشد دو کشور، بر تقویت و تحکیم همکاری های فی مابین در زمینه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و به ویژه کشاورزی، تأکید کرد.وی در ادامه این دیدار ضمن تشریح برخی مشکلات در روند صادرات کیوی به کشورش گفت: امیدواریم با نگاه مثبت مسئولین ذیربط  دو کشور، شاهد رفع موانع و ازسرگیری صادرات کیوی به هند باشیم.

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر