|
کدخبر: 314049

وزارت جهاد کشاورزی / گندم / ایران

خودکفایی ایران در تولید گندم / وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی خرید تضمینی گندم و رسیدن به رقم ۱۰ میلیون تنی در سال جاری گفت: امسال فقط یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم وارد کردیم.

صنعت خودکفایی ایران در تولید گندم / وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم ارایه دستاوردهای طرح ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان و رونمایی از بزرگترین سامانه اشتراک گذاری تجربه خرید با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، دولت ۱۰ میلیون تن گندم خریداری کرده و قیمت خرید تضمینی ۳۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال ۱۴۰۰ هم از رشد مناسبی برخوردار بوده که در نتیجه آن، فقط ۱.۸ میلیون تن گندم وارد شده است.

وی افزود: به منظور خرید تضمینی گندم،۱۵۷ هزار میلیارد تومان پرداخت به کشاورزان صورت گرفته که این رقم، معادل پرداختی به کشاورزان در ۷ سال گذشته بوده است.

راد ادامه داد: ایران هم اکنون در تامین گندم خبازی، خودکفا است و بر این اساس، امسال فقط یک میلیون و ۸۰۰هزار تن گندم وارد کشور شده، در حالیکه در سال ۱۴۰۰ این رقم ۷میلیون تن و در سال ۱۴۰۱، حدود ۴میلیون تن بوده است.

وی اظهار داشت: افتخار ما این است که در تامین قوت مردم ایران در حال تلاش هستیم و بر این اساس، تا خرداد سال بعد، هر اتفاقی بیفتد، به اندازه کافی گندم داریم و هیج خللی در این موضوع به وجود نخواهد آمد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها