|
کدخبر: 304091

تفاوت میلگرد 16 و میلگرد 18

هر یک از میلگردهای عرضه شده به بازار با هم تفاوت‌هایی دارند. شناخت این تفاوت‌ها باعث می‌شود تصمیم‌گیری بهتری برای خرید هر یک داشته باشید و بدانید برای ساختمان‌سازی دقیقا باید سر وقت کدام موارد بروید. متاسفانه بسیاری از افراد بدون اطلاعات قبلی، به خریدن میلگرد روی آوردند و نتیجه آن شد که ساختمان‌ها بی کیفیتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

از میلگرد 16 و 18 به عنوان بهترین‌ها در این صنعت یاد می‌شود که هر کدام خصوصیات و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. عده زیادی این دو مصالح ساختمانی را مشابه با هم می‌دانند، اما تفاوت‌هایی میانشان دیده می‌شود، در ادامه با هر یک به صورت مفصل آشنا می‌شویم و به شرح کاربردهایشان  می‌پردازیم.

آشنایی با میلگرد 16

از بزرگ‌ترین و پرکاربردترین میلگردهای موجود در بازار باید به نوع 16 آن اشاره داشت که از مواد فولادی ساخته می‌شود. البته جدا از آن آلیاژهای دیگری هستند که به بهتر شدن میلگرد 16 کمک می‌کنند. یکی از خصوصیات این میلگرد در مقایسه با میلگردهای دیگر، تنش جاری ایده آلش است که به 4000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع هم می‌رسد.

 آشنایی با تفاوت میلگرد 16 و 18

این محصول به نسبت میلگردهای دیگر، انعطاف بالایی را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد که البته خود به انواعی تقسیم می‌شود. بدیهی است از هر یک از میلگردهای 16 برای مصارف مختلفی استفاده می‌شود. با این که دسته‌بندی‌ها متفاوت است، اما آن‌ها را به صورت کلی می‌توان در دو مدل آجدار و ساده قرار داد. مدل آجدار آن بیشتر برای مواردی همچون بتن‌ریزی ساختمان به کار می‌رود تا شیارهای موجود در آن به یاری ساختمان‌سازی بیایند.

کاربردهای میلگرد 16

به بحث کاربردهای میلگرد 16 می‌رسیم و باید با مهم‌ترین آن‌ها آشنا شوید. بی شک متداول‌ترین کاربرد میلگرد 16 در ساختمان‌سازی است. این که در کجای ساختمان باید از میلگرد 16 استفاده شود، به نوع ساختمان و نظر متخصصان در این زمینه برمی‌گردد، اما خبر خوب این است با خرید میلگرد 16، قطعا در بسیاری از جاهای ساختمان کارآمد خواهد بود.

ساخت ساختمان‌های بلند

نخستین کاربرد میلگرد 16 طبق گفته‌های بالا در روند ساختمان‌سازی، به ویژه ساختمان‌های بلند است. در ساختمان‌هایی که ارتفاع زیادی دارند، یا پر فشار هستند و افراد زیادی در آن تردد می‌کنند، بی شک به چنین میلگردهایی نیاز خواهد بود. به کار بردن این میلگردها به صورت کلی استحکام و مقاومت آن ساختمان را در طولانی‌مدت حفظ می‌کند. اکنون میلگردهای فراوانی روانه بازار شده است و باید بدانید هر چه ساختمان بلندتر و تردد در آن بیشتر باشد، میلگردهایی با سایزهای بالاتر نیاز است. قیمت میلگرد در این زمینه هم یکی از گزینه‌های محبوبیتش است.

چرا میلگرد 16 محبوب است؟

ساخت دکل‌های نفتی

دکل‌های نفتی نیز از آن دسته سازه‌هایی است که به مقاومت بالایی نیاز دارند. از این رو، نمی‌توان هر نوع میلگرد یا مصالح ساختمانی دیگری را برای ساختشان در نظر داشت. میلگرد سایز 16 از مناسب‌ترین موارد برای تولید این دکل‌ها به شمار می‌رود.

تولید رمپ پارکینگ‌ها

مسیرهای شیب‌داری که در پارکینگ‌ها برای عبور راحت‌تر استفاده می‌شود را رمپ می‌گویند. این رمپ به دلیل تردد خودروها باید قدرت و استحکام بالایی برای شهروندان داشته باشد و این جا است که میلگرد 16 بار دیگر حلال مشکلات است. برای تولید رمپ پارکینگ از میلگردهای مقاوم دیگری هم بهره برده می‌شود، اما نوع 16 آن بهترین بازدهی را دارد.

ساخت پایه‌های بتنی

در نهایت سازه‌های بتنی بزرگ را داریم که تولید پایه‌های آن با میلگرد 16 میسر است. در این کار، متخصصان برای ایجاد پایداری هستند؛ به طوری که مشتریان تا مدت‌ها از آن سازه استفاده کنند و مشکلی نداشته باشند. برنابراین پایه بتنی سازه‌هایی که وزن بالایی دارند را با میلگرد 16 تولید می‌کنند.

آشنایی با میلگرد 18

میلگردهای 18 هم برای مقاوم‌سازی سازه‌های بتنی و سازه‌های بلند و با وزن زیاد استفاده می‌شود و این روزها خرید و فروش زیادی از این محصول در کشورمان صورت می‌گیرد. میلگرد 18 را هم در دو دسته آجدار و ساده قرار می‌دهند که وجود شیارها در نوع آجدار، از سر خوردن بتن در ساختمان‌های گوناگون جلوگیری می‌کند. ساخت میلگرد 18 در کارخانه‌ها با حساسیت بالایی انجام می‌شود؛ زیرا عملی چالش‌برانگیز است و به همین خاطر، بسیاری از کارخانه‌های غیر معروف از عهده آن بر نمی‌آیند. قیمت میلگرد 18 در مقایسه با مصالح دیگر در وضعیت خوبی قرار دارد. برای این منظور امکان مشاهده قیمت آنلاین میلگرد برایتان فراهم است.

 آشنایی کلی با میلگرد 18

کاربردهای میلگرد 18

سال‌ها است میلگرد 18 در کشورمان توسط کارخانه‌های بزرگ تولید می‌شود که لیست آن‌ها در سایت آهن کیتا قابل رویت است. در این مدت، استفاده از میلگرد 18 در ساختمان‌سازی و جاهای دیگر بیشتر شده است و به نظر افراد زیادی به کاربردهای آن پی برده‌اند. در این قسمت هم مروری بر مهم‌ترین کاربردهای میلگرد 18 داریم.

ساخت سازه‌های بزرگ و با وزن بالا

سازه‌هایی که بزرگ هستند، رفت و آمد فراوان دارند و وزن بالایی از همان ابتدا برایشان در نظر گرفته شده است، نباید با هر نوعی از مصالح و میلگردها تولید شوند. یکی از دلایلی که مردم سر وقت میلگرد 18 می‌روند، همین است؛ زیرا کیفیت و استحکام بالای آن، امنیت را به زندگی آن‌ها می‌بخشد.

تولید تاسیسات دریایی و صنعتی

از موارد دیگری که میلگرد 18 در ساختشان به کار می‌آید، تاسیسات صنعتی و دریایی است. حتما می‌دانید این امور هم به مقاومت و امنیت بالایی نیاز دارند تا شرایط برای فعالیت هر چه بهتر مهیا باشد.

تولید پل‌های مختلف

برای ساخت پل‌هایی که انسان‌ها یا حتی خودروها در آن تردد می‌کنند، میلگرد 18 یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. این میلگرد همان‌طور که گفته شد و به دلیل مقاومت زیادی که به سازه می‌دهد، برای چنین منظوری هم فوق‌العاده است.

محصولاتی مشابه و با کیفیت؛ خرید میلگرد 16 و میلگرد 18

لازم است بدانید شرکت‌ها و شعبه‌های زیادی از کارخانه‌ها دست به کار شده و میلگردهای مختلف، نظیر مواردی که گفته شده را به دست مشتریان و ساختمان‌سازان می‌رسانند. یکی از این شرکت‌ها آهن کیتا است که مشتریان سال‌ها از خرید از آن‌ها رضایت فراوانی دارند و شما هم با مراجعه به وب‌سایت آن‌ها و بررسی محصولاتشان، می‌توانید یکی از آن‌ها باشید. جزئیات فراوانی مانند قیمت میلگرد 14 در این سایت درج شده است. تفاوتی ندارد که میلگرد 16 و میلگرد 18 را برای چه منظور می‌خواهید، آهن کیتا آماده ارائه انواع خدمات به مشتریان خود است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها