|
کدخبر: 271837

فواید پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

کسب و کار فواید پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

بی شک در عصر امروزی یکی از مهمترین دغدغه های علاقه مندان محیط زیست یافتن روشی جهت پیشگیری از ورود پساب صنعتی و انسانی، مواد آلی، فلزات سنگین و آلاینده های به محیط زیست می باشد. در این بین تنها روش استفاده از پکیج تفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی می باشد. از این دستگاه جهت تصفیه انواع پساب های مختلف در مجتمع های گوناگون مسکونی، صنعتی و تجاری استفاده می شود.

بررسی انواع پکیج تصفیه خانه فاضلاب

باید بگوییم که هر نوع فاضلاب با توجه به نوع مواد آلاینده باید از تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب مختلف استفاده نماید. دراین صورت هر نوع پساب با توجه به نوعش از زمان ورود تا خروج از پکیج مراحل گوناگونی را باید پشت سر بگذارد.

پکیج تصفیه پساب صنعتی چیست؟

واحدهای صنعتی برای انجام کارهای خود نیاز شدیدی به آب دارند. آب ورودی به بخش های مختلف صنعتی بعد از عبور از دستگاه های متفاوت و مخلوظ شدن با انواع آلاینده های شیمیایی به فاضلاب صنعتی یا شیمیایی تبدیل می شود. بدون شک ورود این نوع فاضلاب ها به سفره های آب زیر زمینی خطرات جدی برای محیط زیست و انسان است. از این رو در پالایشگاه ها، کارخانجات و بیمارستان های از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی استفاده می کنند.

در ضمن نوع بدنه این مدل متفاوت است که پکیج فلزی تصفیه فاضلاب از نمونه های شناخه شده آن است. روش تصفیه آب فاضلاب در این نوع در سه روش تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی انجام می شود. در این میان روش بیولوژیکی که خود دارای ۲ نوع پکیج تصفیه فاضلاب بی هوازی (بدون اکسیژن) و در نوع هوازی است دارای کیفیت و بازدهی بیشتری نسبت به دو روش قبلی است.

پکیج تصفیه فاصلاب شیمیایی با توجه به میزان TOC، COD،  BOD و FOG و نوع مواد آلوده و فلزات سنگین آن دارای تجهیزات گوناگون از قیبل موارد زیر است:

  •  مخزن ته نشینی لجن
  • مخزن تزریق مواد منعقد کننده
  •  فیلتراسیون برای تصفیه فیزیکی آب فاضلاب
  • تجهیزات جمع آوری لحن
  • تصفیه بیولوژیکی فاضلاب با روش تصفیه فاضلاب

پکیح فاضلاب بهداشتی یا تصفیه فاضلاب انسانی چیست؟

فاضلاب های انسانی و ورود مواد آلاینده آن به محیط زیست از معضلات بزرگ جوامع است. از این نوع دستگاه برای حذف مواد آلوده و باکتری های در محیط های بیمارستانی، مسکونی، نظامی و آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربردهای مهم پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی برای استفاده در مجموعه های که به فاضلاب شهری متصل نیستند مانند هتل ها، ترمینال های مسافربری، بیمارستان ها و شهرک های مسکونی اشاره کرد. این نوع پکیچ دارای ۴ قسمت است که شامل موارد زیر است:

  • حوض هوادهی
  • حوض ته نشینی برای لجن های تولید شده از حوض هوادهی
  • از بین بردن لحن برای دفع مواد انباشته
  • کلرزنی برای از بین بردن آلاینده ها و باکتری ها

مزیت های اصلی پکیج های تصفیه فاضلاب

. راندمان بالای تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی

. امکان تغییر و ارتقاء آسان پکیج فلزی تصفیه فاضلاب در زمان بهره برداری

. بهره برداری و نگهداری ساده پکیج تصفیه فاضلاب

. عدم تولید بوی نامطبوع بدلیل هوازی بودن فرآیند تصفیه

. عدم نیاز به تجهیزات اضافی بدلیل کامل بودن تجهیزات و سیستم تصفیه

. دارای پساب خروجی مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران

. ساخت، نصب و راه اندازی در سریع ترین زمان ممکن

. قابلیت جابجایی بالا و استفاده در مکان های مختلف حتی پس از نصب و راه اندازی

. عدم نیاز به انجام عملیات ساختمانی پیچیده در محل نصب

. قابلیت ساخت با ابعاد مختلف با توجه به فضا و شرایط

. در دسترس بودن لوازم یدکی در صورت نیاز به تعمیرات

. هزینه نگهداری و تعمیر پایین مناسب

آشنایی با پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن دفنی

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن دفنی، به عنوان یک محصول منحصر به فرد در مجموعه محصولات شرکت آب سازه می باشند. طراحی تخصصی فرایندی و سازه ای تصفیه خانه پلی اتیلن توسط مهندسین فرایند گروه تخصصی و تولیدی آب سازه، از نقاط قوت اصلی این شرکت میباشد.

پکیج تصفیه پلی اتیلن دفنی آب سازه، با نصب و دفن در داخل خاک، در برابر سرما، گرما، اشتعال، پوسیدگی و خوردگی، یخ زدگی و جابجایی غیر اصولی مقاوم هستند. همچنین با رعایت نکات مهندسی، نظیر نصب سایبان و صدل گذاری بتنی در زمان نصب، قابل نصب به صورت غیر دفنی می باشند.

تصفیه

پکیج تصفیه فاضلاب آب سازه یکی از مهم ترین و اصلی ترین محصولات گروه تخصصی و مهندسی آب سازه می باشد. کارشناسان و مهندسان شیمی و فرایند گروه تخصصی آب سازه، توانایی طراحی پکیج تصفیه فاضلاب در بهینه ترین حالت سازه ای و بهترین حالت فرایندی را دارا می باشند. آب سازه، با ساخت انواع پکیج های تصفیه فاضلاب در ظرفیت و متریال سازه ای متفاوت، یکی از تولید کننده های برتر کشور بوده است. همچنین انواع پکیج های تصفیه فاضلاب گروه تخصصی تولیدی آب سازه ، با مشخصات فنی متفاوت در اقصی نقاط داخل کشور و در برخی کشورهای همسایه، قابل بازدید و در حال بهره برداری می باشد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها