|
کدخبر: 271673

سهمیه بندی آب در همدان

استفاده از آب تصفیه شده فاضلاب در همدان تکذیب و به دلیل ذخیره آبی نامناسب سد اکباتان، آب این استان در ساعاتی از روز قطع و سهمیه‌بندی شد.

 محمد ضروری مدیر‌عامل آب منطقه‌ای استان همدان گفت: آب گیری از سد تالوار با سرعت بالایی در حال تکمیل است و پیش‌بینی می‌شود بر اساس مدت زمان تعیین شده از سوی رئیس‌جمهوری به طور کامل انجام شود. در مرحله نخست و دوم آزمایش ۲۰۰ و ۶۰۰ لیتر در ثانیه و در پایان بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی ۱.۲ هزار لیتر بر ثانیه آب استان تامین خواهد شد.

وی افزود: ذخیره آبی سد اکباتان وضعیت خوبی ندارد و به دلیل مصرف بالا و گرمای هوا، ذخیره آبی از دست رفته است. به همین علت از تمام ظرفیت سد اکباتان نمی‌توان استفاده کرد و باید سهمیه‌بندی و قطع آب در ساعاتی از روز اعمال شود.

ضروری در پاسخ به این سئوال که باتوجه به شرایط بحرانی آب از تصفیه فاضلاب برای تامین آب شرب همدان استفاده می‌شود یا خیر، توضیح داد: این موضوع به هیچ عنوان سندیت ندارد و وزارت نیرو همواره در تلاش بوده تا بهترین و مرغوب‌ترین آب را وارد مدار شرب و مصرف خانگی کند. با استفاده از چاه‌های اجاره‌ای کشاورزان که شبانه روزی افزوده می‌شود، آب شرب همدان تامین می‌شود. سهمیه بندی و قطعی روزانه آب مدت زیادی ادامه ندارد و بزودی مشکلات بر طرف خواهد شد.

 

منبع: بورس پرس

ارسال نظر