|
کدخبر: 257340

محاسبه ظرفیت انواع پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی برای مکانهای مختلف

محاسبه ظرفیت انواع پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی و صنعتی برای مکانهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است.

محاسبه ظرفیت پکیج های تصفیه فاضلاب

محاسبه ظرفیت انواع پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی  و صنعتی برای مکانهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تمام مراحل طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بر اساس ظرفیت پکیج صورت می گیرد. پکیج فاضلاب در ظرفیت‌های مختلف جهت تصفیه انواع فاضلاب‌ها از جمله بهداشتی، خانگی، انسانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فاضلاب‌های بهداشتی و انسانی  مملو از آلودگی و عوامل بیماری‌زا هستند که در صورت تصفیه نشدن و وارد شدن به محیط زیست، می‌تواند باعث پخش آلودگی شود. پکیج‌های فاضلاب با تصفیه فاضلاب‌های بهداشتی و انسانی، پساب نهایی را بدون بو و آلودگی به محیط زیست برمی‌گرداند. رشد جمعیت و افزایش تولید فاضلاب و از طرفی هزینه‌های بالای انتقال فاضلاب به خارج شهر و مشکلات ناشی از نگهداری فاضلاب‌های جمع آوری شده، یکی از دغدغه‌های جوامع امروزی است. شرکت تمدن تصفیه ایرانیان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پکیج  تصفیه فاضلاب در ایران فعالیت می‌کند. جهت سفارش و اطلاع از قیمت انواع پکیج تصفیه فاضلاب می‌توانید به سایت تمدن تصفیه مراجعه کنید. انواع پکیج‌های فاضلاب با ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به عوامل موثر در محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب بپردازیم.

محاسبه ظرفیت انواع پکیج های تصفیه فاضلاب

عوامل موثر در محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب

برای تعیین ظرفیت پکیج فاضلاب، فاکتورهای زیادی تاثیرگذار هستند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دبی ورودی به پکیج تصفیه فاضلاب

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل در تعیین ظرفیت پکیج فاضلاب، محاسبه میزان دبی فاضلاب است. در زمان طراحی سیستم تصفیه فاضلاب باید میزان دبی حداکثر،  متوسط و حداقل فاضلاب برآورد شود. هم چنین برای محاسبه دبی فاضلاب تولید شده، می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

  • استفاده از فرمول‌های موجود در مراجع و بر اساس پارامترهای مختلف

  • استفاده از جدول سرانه تولید فاضلاب

  • استفاده از ضریب‌های تبدیل آب به فاضلاب که با توجه به میزان مصرف آب دبی فاضلاب تولیدی مشخص می‌شود.

  • هم چنین می‌توان میزان دبی ورودی به سیستم تصفیه را با استفاده از دستگاه‌هایی همچون پارشال فلوم و فلومترها برآورد کرد.

فرآیند تصفیه فاضلاب

فرآیند تصفیه فاضلاب شامل هوادهی گسترده لجن فعال، رشد چسبیده با بستر ثابت (IFAS)، رشد چسبیده با بستر متحرک، بیوراکتورهای غشایی، راکتورهای ناپیوسته، لودزاک اتینگر اصلاح شده، حذف نیتروژن و فسفر A₂O، انواع فرآیندهای بی هوازی UASB، ABR، UAFB و غیره است. توجه داشته باشید که انتخاب فرآیند مناسب پکیج فاضلاب با توجه به شرایط محیطی، استاندارد پساب خروجی، آنالیز فاضلاب ورودی و موارد دیگر صورت می‌گیرد. بنابراین بر اساس فرآیند تصفیه، عوامل طراحی فرآیند از جمله سن لجن، بارگذاری مواد آلی، زمان ماند هیدرولیکی، میزان مواد جامد معلق و غیره می توان ظرفیت پکیج های فاضلاب را مشخص کرد.

نوع اپراتوری پکیج فاضلاب

در صورتی که پکیج فاضلاب دارای کنترل دستی باشد، با در نظر گرفتن ضرایب اطمینانی، کمتر شاهد مشکلاتی در اپراتور از جمله بالکینگ، رایزینگ، فرار لجن و غیره خواهید بود. البته امروزه سیستم کنترل اتوماتیک با داشتن امکاناتی از جمله ابزارهای دقیق و سنسورهای آنلاین، تابلو برق‌ها و مدار کنترل دیجیتال باعث شده کنترل عملکرد پکیج‌های فاضلاب بسیار دقیق‌تر شود. از دیگر مزیت‌های استفاده از سیستم کنترل اتوماتیک می‌توان به جلوگیری از بروز مشکلات بهره‌برداری و هزینه‌های بالا و هم چنین افزایش طول عمر تجهیزات اشاره کرد.

میزان بارگذاری

یکی از فاکتورهای مهم در محاسبه ظرفیت پکیج فاضلاب که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، میزان بارگذاری است. در زمان محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب باید تمام شرایط بارگذاری را با استفاده از نرم افزارهای مرتبط از جمله Sap2000, QuadS, Placid و غیره طراحی کرد تا در آینده شاهد مشکلاتی از جمله تغییر شکل ظاهری پکیج‌های غیراستاندارد و نشت فاضلاب نباشید.

ابعاد ورق ها

جنس بدنه پکیج‌های فاضلاب می‌تواند از فلز، پلی اتیلن یا کامپوزیت باشد. در تولید انواع پکیج‌های فلزی از ورق‌های فولادی استفاده می‌شود. همچنین برش ورق‌ها از نوع برش پلاسما و جوش CO2 است. به علاوه پکیج‌های فلزی بر اساس استانداردهای ASME ساخته می‌شوند. در صورتی که جنس پکیج فاضلاب از پلی اتیلن یا کامپوزیت باشد از پلی اتیلن با گرید 100HDPE یا HDPE80 استفاده می‌گردد. هم چنین برای مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش باید دارای مستربچ آنتی یو وی باشد. با توجه به موارد ذکر شده  ابعاد و جنس بدنه، تاثیر بسیاری در ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب دارد.

معرفی پرکاربردترین پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج فاضلاب انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع فاضلاب ورودی به سه دسته بهداشتی، صنعتی و انسانی تقسیم می‌شود. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی با توجه به رشد جمعیت و افزایش تولید فاضلاب از اهمیت بسیاری برخوردار هستند که در این بخش به نقش آنها در کاهش انتشار آلودگی و عوامل بیماری زا می‌پردازیم.

  • پکیج فاضلاب بهداشتی

با توجه به آلودگی و عوامل بیماری‌زا در فاضلاب‌ها  و وارد شدن آن به طبیعت و محیط زیست، استفاده از پکیج فاضلاب بهداشتی بسیار اهمیت دارد. می‌توان از پکیج فاضلاب بهداشتی در بیمارستان‌ها، مراکز نظامی، امداد رسانی‌ها، هتل‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، اداره‌ها و حتی مجتمع‌های مسکونی استفاده کرد تا فاضلاب‌های آلوده و بیماری‌زا در طی مراحل مختلف توسط پکیج فاضلاب به پساب زلال و بی بو تصفیه و بعد از گذراندن مراحل گندزدایی، دوباره قابل استفاده شوند. توجه داشته باشید که فاضلاب تولید شده در محیط‌های مختلف دارای مواد آلی و آلاینده‌های متفاوتی هستند. از این‌رو تجهیزات و فرآیند تصفیه در انواع پکیج فاضلاب بهداشتی متفاوت خواهد بود. شرکت تمدن تصفیه ایرانیان یکی از برترین شرکت‌های طراحی، ساخت و تولید پکیج فاضلاب بهداشتی است که با بکارگیری به روزترین تکنولوژی و براساس استانداردهای بین‌المللی، پروژه‌های زیادی را ارائه داده است. 

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

 

  • پکیج فاضلاب انسانی

فاضلاب انسانی شامل هر نوع فاضلاب تولید شده توسط فعالیت‌های انسانی از جمله حمام کردن، شستن لباس، شستن ظروف، دفع زباله، سرویس بهداشتی و غیره است. این نوع فاضلاب حاوی مقادیر کمی آلودگی هستند ولی با این‌حال تاثیر مخربی روی محیط زیست می‌گذارند. با توجه به رشد روزافزون جمعیت و فاضلاب تولید شده توسط انسان‌ها،  کمبود آب و آلودگی آب‌های زیرزمینی و وارد شدن آن به محیط زیست، استفاده از انواع  پکیج فاضلاب انسانی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. پکیج فاضلاب انسانی پساب‌های تولید شده توسط انسان‌ها را تصفیه کرده و با از بین بردن آلودگی‌ها و گندزدایی، آن را برای مصارف مختلف قابل استفاده می‌کند. شرکت تمدن تصفیه ایرانیان با استفاده از دانش روز دنیا و داشتن کادری مجرب اقدام به طراحی، ساخت و تولید انواع پکیج فاضلاب انسانی کرده تا بتواند نقشی در کاهش مشکلات زیست محیطی و آلودگی‌های آب در کشور داشته باشد. تمام پکیج‌های ساخته شده در این مجموعه دارای  تائیدیه از سازمان محیط زیست کشور هستند. جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت شرکت مراجعه نمائید.

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

 

Tamadon-tasfie.com

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها