|
کدخبر: 253479

مهمترین نکات طراحی پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

اصناف مهمترین نکات طراحی پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

در عصر امروزی، یکی از چالش های بزرگ اشخاص این می باشد که مواد آلی، فلزات سنگین، میکرو ارگانیسم های واگیردار و آلاینده های مضر از طریق پساب های انسانی و صنعتی وارد محیط زیست می شوند و می توانند افراد و محیط زیست را با خطرهای جبران ناپذیری روبرو کنند.استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی جهت تصفیه فاضلاب یکی از راه های حذف این آلاینده ها از محیط می باشد. در ادامه این مقاله از آب سازه همراه ما باشید.

افزون بر این، در سراسر جهان با بحرانی به نام بحران خشکسالی رو به رو می باشیم !

می توان با استفاده از روش های مختلف این بحران را مدیریت کرد، یکی از بهترین راهکارها برای مبارزه با بحران خشکسالی استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی می باشد.

با استفاده از پکیجهای تصفیه فاضلاب علاوه بر اینکه با بحران خشکسالی مقابله می شود، از شیوع بسیاری از بیماری های واگیردار نیز جلوگیری می گردد.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد پکیج هایی که با عنوان تصفیه فاضلاب ارائه می شود به دست آوریم، بهتر است ابتدا تعریفی از این پکیج ها ارائه کنیم. سپس به سراغ انواع و کاربردهای پکیج تصفیه فاضلاب رفته و برای خرید این نوع پکیج ها اطلاعات کافی به دست آوریم.

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی دارای پیچیدگی های خاص خود است. اما به طور کلی اساس طراحی و تولید پکیج تصفیه فاضلاب بر مبنای چهار بخش اصلی: «حوض هوادهی»، «حوض ته نشینی ثانویه»، «بخش هاضم لجن» و «بخش کلرزنی» می باشد. اما این سوال پیش می آید که نحوه عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب چگونه است؟!.

  • فاضلاب ورودی به دستگاه از طریق هوادهی عمقی «حوض هوادهی» و به شکل بیولوژیکی (هوازی)، تجزیه و پاکسازی میشود. البته حوض‌های هوادهی با کمک دیفیوزرها به پالایش فاضلابها می پردازند.
  • سپس لجنهای تولید شده در بخش هوادهی عمقی، در بخش «ته نشینی ثانویه» ته نشین میشوند.
  • در ادامه لجن باقیمانده وارد تانک لجن میشود. در این بخش لجن ها هضم شده و بدون انتشار هیچگونه بویی، دفع می گردند.
  • سپس پساب بدست آمده توسط لوله های خروجی به بخش تزریق کلر هدایت میشوند. بد نیست بدانید که کلر میتواند بخش دیگری از آلودگی ها را نیز نابود کند.
  • نهایتاَ نیز بوسیله بخش هاضم لجن پکیج تصفیه فاضلاب، لجن های باقیمانده تثبیت و جداسازی میشوند. بدین ترتیب پساب فاضلاب تصفیه شده، کاملاَ پاک بوده و قابلیت استفاده مجدد را خواهد داشت.

معرفی پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن دفنی

پکیج تصفیه فاضلاب دفنی دستگاهی بوده که فاضلاب خروجی از ساختمان های اداری ، مسکونی و کارخانجات صنعتی را می گیرد و طی یک فرآیند هوازی و از طریق دمیدن هوا برای باکتری های در حال رشد این پساب را به آبی زلال و بی بو و بی رنگ تبدیل میکند. پکیج های تصفیه فاضلاب دفنی به منظور تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب های بهداشتی- انسانی و پساب های صنعتی جهت جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و حفظ منابع آب، ساخته می شوند. کمیت و کیفیت فاضلاب تولیدی و خروجی از پارامتر های اصلی در طراحی پکیج های تصفیه فاضلاب دفنی به شمار می رود. کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب دفنی عمدتا برای تصفیه فاضلاب اجتماعات کوچک شامل مجتمع های مسکونی، هتل ها، بیمارستان ها، کارخانجات، کارگاه ها، صنایع و غیره است. مطابق استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست پساب تصفیه شده بایستی به یکی از سه منبع پذیرنده شامل آب های سطحی و چاه جذبی تخلیه و یا در مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز استفاده شود.

امروزه با توجه به محدودیت فضا در اماکن مختلف و بالا بودن قیمت زمین در محیط های شهری و صنعتی استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب دفنی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. واحدهای اصلی پکیج های تصفیه فاضلاب دفنی شامل متعادل ساز و ایستگاه پمپاژ، شبکه آشغالگیر و دانه گیر، هوادهی شامل تجهیزات بلوئر، دیفیوزر و سایر متعلقات، ته نشینی، ضدعفونی پساب، پکیج تزریق کلر، هاضم لجن، تابلو برق و … می باشد.

بیشتر: جهت آشنایی بیشتر با انواع پمپ فاضلابی با آب سازه در تماس باشید.

در پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن همه تجهیزات مورد استفاده جهت تصفیه فاضلاب ها و پساب ها درون استوانه پلی اتیلنی قرار داده می شود. این پکیج ها بر اساس نوع نیاز و حجم مورد نظر در کارخانه مونتاژ می شوند و سپس مستقیماً به مکان مورد نظر انتقال داده می شوند. به همین خاطر سرعت اجرا و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن نسبت به سایر پکیج ها بسیار بالاتر است و پس از نصب، خیلی سریع و ساده قابل استفاده و بهره برداری می باشد، پلی اتیلن از استحکام، انعطاف پذیری، مقاومت بالا و اصطکاک خیلی کمی برخوردار است. همین امر باعث می شود که استفاده از آن برای پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن مناسب باشد. اصطکاک کم کمک می کند تا با یک مخزن به ضخامت کم‌، میزان انتقال ماده و سیال در سیستم تصفیه پساب بیشتر باشد. پلی اتیلن با چگالی متوسط ​​و بالای خود، نقطه ذوب معمولاً در محدوده ۱۲۰ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد دارد. این دما بر اساس چگالی پلی اتیلن متفاوت است. در پساب ها نهایت حرارتی که وجود دارد، به اندازه نقطه جوش آب یعنی همان حدود ۱۰۰ درجه است. این پلیمر علاوه بر مقاومت مناسبی که در برابر دما دارد، عایق الکتریکی خوبی نیز هست.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن دفنی

مزیت های اصلی پکیج های پلی اتیلنی دفنی چیست؟

  • عمرمفید بالاتر نسبت به پکیج های دیگرپکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن معمولا عمر مفیدی در حدود ۵۰ سال دارند که همین موضوع باعث ترغیب بیشتر به استفاده از آن ها در پروژه ها می گردد و خود دلیلی بر کاهش هزینه تصفیه فاضلاب در بلند مدت می شود.
  • دفن آسان پکیج ها در زیر زمین :پکیج های پلی اتیلنی مقاومت بسیار بالایی در اثر شرایط خورندگی خاکهای سولفاته و دیگر خاکها دارا می باشند و این دلیل دیگری است که به راحتی قابل دفن می باشند.
  • مقاومت بالا در مقابل شرایط خورندگی اسیدی و بازی محیط علاوه بر مزایای اقتصادی به حفظ محیط زیست کمک می کند و باعث استفاده کمتر از مواد شیمیایی آسیب زا برای خاک می شود.
  • اشغال فضای کمتر به علت قابلیت دفن در زمین هم جزو مزیت های غیر قابل چشم پوشی می باشد.
  • مقاومت در برابر رطوبت از دیگر مزیت های پکیج های پلی اتیلن نسبت به پکیج های فلزی و بتنی می باشد.
  • قیمت پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی در مقایسه با سایر انواع پکیج های فلزی و بتنی می‌تواند مقرون به صرفه تر باشد.
  • سرعت بالا در ساخت و راه اندازی پکیج
  • وابستکی بسیار کم به شرایط محیطی و آب و هوایی منطقه
  • راندمان بالا در تصفیه و عدم تولید بو

منبع: آب سازه https://absaze.com

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها