|
کدخبر: 319798 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با مربی و کارشناس فوتبال؛

تیم ملی ایران فینالیست می شود / سازمان لیگ به شعور همه توهین می کند

هادی اصغری بیان کرد: تعیین سقف قرارداد برای باشگاه ها عمل نادرست و بیهوده‌ای است و نمی تواند نتیجه مثبتی برای فوتبال ما داشته باشد. سازمان لیگ برای بحث شفاف سازی مالی و ساماندهی حسابرسی های باشگاه ها، باید روش ها و راهکارهای دیگر را امتحان کند.

ورزش تیم ملی ایران فینالیست می شود / سازمان لیگ به شعور همه توهین می کند

تیم ملی ایران پس از غلبه بر ژاپن، خود را برای مصاف سخت برابر میزبان آماده می کند. دیدار تیم های ایران و قطر روز چهارشنبه از ساعت ۱۸ برگزار می شود.

شرایط میزبانی می تواند امتیازی ویژه برای قطری‌ها باشد اما تیم ملی ایران پس از پیروزی مقابل ژاپنِ مدعی و قدرتمند، روحیه بسیار بالایی به دست آورده و به نوعی دست بالا را دارد. بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران فوتبال بر این باور هستند که شانس فینالیست شدن ایران بیشتر از مدافع عنوان قهرمانی است.

گسترش نیوز برای بررسی آخرین شرایط تیم ملی و همچنین تحلیل تصمیم جنجالی سازمان لیگ مبنی بر تعیین سقف ۳۲۵ میلیاردی برای باشگاه های لیگ برتری، گفت و گویی با هادی اصغری، کارشناس و مربی فوتبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

هادی-اصغری

توقع چنین عملکردی را از تیم ملی نداشتم

هادی اصغری درباره پیروزی دراماتیک تیم ملی فوتبال ایران برابر ژاپن گفت: بازی حساس و سرنوشت سازی را مقابل یکی از بزرگ ترین تیم های قاره آسیا برگزار کردیم. ما در نیمه اول شروع خوبی نداشتیم و کمی سردرگم بودیم اما در نیمه دوم ورق بازی به طور کامل برگشت. ایران در ۴۵ دقیقه دوم بر بازی تسلط داشت و موقعیت های زیادی روی دروازه ژاپن ایجاد کرد. تغییرات کادرفنی در نیمه دوم بسیار خوب و هوشمندانه بود و روند بازی را به سود ما عوض کرد.

او ادامه داد: پس از دیدار فرسایشی با سوریه، توقع چنین عملکردی را از تیم ملی نداشتم و تصور دیگری از این بازی در ذهنم بود. خستگی ناشی از مسابقه قبل می توانست برای ژاپنی ها برگ برنده باشد اما ملی پوشان با غیرتی مثال زدنی، تمام پیش بینی ها را نقش بر آب کردند. پیروزی بر تیم قدرتمند و منسجمی مثل ژاپن کار هر تیمی نیست و از این روز به نظر من بچه های تیم ملی شاهکار کردند.

نباید قطر را دست کم گرفت

اصغری افزود: تک تک بازیکنان ما، از علیرضا بیرانوند تا سردار آزمون در این مسابقه بی نظیر بودند. ما در نیمه دوم حتی اجازه عرض اندام به بازیکنان ژاپن ندادیم. حریف به خوبی آنالیز شده بود و راه های نفوذ خط حمله آن ها توسط تیم ملی ایران بسته شده بود. ژاپنی ها بر خلاف مسابقات گذشته خود، در این بازی اقتدار خاصی نداشتند و تسلیم قدرت شاگردان امیر قلعه نویی شدند.

وی در ارتباط با بازی بعدی ایران برابر میزبان جام ملت های آسیا عنوان کرد: نباید قطر را حریف آسان و بی خطری درنظر بگیریم و با چنین ذهنیتی پا به این مسابقه بگذاریم. نباید اجازه دهیم که اتفاقات بازی با سوریه بار دیگر تکرار شود و برای کسب پیروزی به دردسر بیفتیم. قطر تیم خوب و باکیفیتی محسوب می شود و از بازیکنان شاخص و مجربی برخوردار است.

تیم-ملی-قطر

یک خطر جدی

ملی پوش اسبق در ادامه خاطرنشان کرد: این بازی تحت هیچ شرایطی نباید به اما و اگر کشیده شود؛ چون که قطر می تواند از شرایط میزبانی خود به نحو احسن استفاده کند و روند بازی را به نفع خود تغییر دهد. البته قطر کمی از شرایط آرمانی خود فاصله گرفته و انسجام تیمی دور قبل را ندارد. 

اصغری تصریح کرد: به باور من، شانس قطر برای پیروزی برابر ما زیاد نیست اما در هر صورت باید با آنالیز دقیق این تیم و هوشیاری کامل در زمین ظاهر شویم. قطر برای دفاع از عنوان قهرمانی خود کار سختی در پیش دارد. امیدوارم با بهترین عملکرد ممکن موفق به کسب برد شویم و جواز صعود به فینال را کسب کنیم.

این ۲ تیم فینالیست می شوند

او در مورد فینالیست های احتمالی این دوره از مسابقات مطرح کرد: اردن شگفتی این دوره از مسابقات به شمار می رود و عملکرد کلی این تیم قابل تحسین است. کسی این انتظار را نداشت که این تیم بتواند تا این مرحله پیشروی کند و در جمع ۴ تیم برتر رقابت ها باشد.

کارشناس فوتبال در ادامه اذعان کرد: درهرحال، من شانس تیم کره جنوبی را بیشتر از اردن می دانم. کره یکی از تیم های شایسته و قابل احترام این مسابقات بوده و نمایش های جذابی را تا به اینجا ارائه کرده است. این تیم موفق به حذف قدرت هایی نظیر عربستان و استرالیا شده و نمی توان این موضوع مهم را درنظر نگرفت. به عقیده من، تیم های ایران و کره جنوبی راهی دیدار نهایی خواهند شد.

سازمان-لیگ

توهین به شعور میلیون ها انسان

اصغری در ارتباط با تعیین سقف ۳۲۵ میلیاردی برای باشگاه های لیگ برتری توسط سازمان لیگ توضیح داد: تعیین سقف قرارداد برای باشگاه ها عمل نادرست و بیهوده‌ای است و نمی تواند نتیجه مثبتی برای فوتبال ما داشته باشد. سازمان لیگ برای بحث شفاف سازی مالی و ساماندهی حسابرسی های باشگاه ها، باید روش ها و راهکارهای دیگر را امتحان کند.

او یادآور شد: این روش خروجی مساعدی برای فوتبال ایران ندارد و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ باید این حقیقت را بپذیرند. نهادهای مربوطه حق دخالت در امور داخلی باشگاه ها را ندارند. باشگاه های لیگ برتر این قوانین جدید را رعایت نمی کنند و در این مسئله تردیدی وجود ندارد.

هادی اصغری در پایان اضافه کرد: طرح سقف قراردادها علاوه بر ناکارآمدی، راه های دور زدن قانون را به باشگاه ها آموزش می دهد. البته شنیده ها از آن حکایت دارد که آقای تاج مایل به حذف این قانون است و برای آن اراده جدی دارد. امیدوارم این قانون برداشته شود و بیش از این به شعور میلیون ها انسان توهین نشود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها