|
کدخبر: 315327 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال دربی را می برد / سقف قرارداد کشک است / این قانون را بردارید

سعید مراغه چیان؛ بیان کرد: سقف قراردادها قانون بسیار بدی است و در بحث شفاف سازی مالی هیچ‌گونه تاثیرگذاری مثبت ندارد. مشکل اصلی، دولتی بودن باشگاه های ما و وابستگی این تیم‌ها به خزانه دولت محسوب می شود.

ورزش استقلال دربی را می برد /  سقف قرارداد کشک است / این قانون را بردارید

استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر، مهمان تیم فولاد خوزستان بود. فولادی ها در این فصل عملکرد و نتایج خوبی نداشتند و در انتهای جدول جای دارند. در سمت مقابل، استقلال نتایج خوبی همراه با جواد نکونام کسب کرده و در صدر جدول قرار دارد.

تلاش های دو تیم در این بازی ثمری نداشت و امتیازها در اهواز تقسیم شد. استقلال پنجشنبه این هفته باید برابر پرسپولیس قرار گیرد. این دربی از حساسیت های بالایی برخوردار است و هردوتیم با انگیزه های خاصی پا به میدان خواهند گذاشت. آبی ها قصد دارند جایگاه خود در جدول را مستحکم کنند و سرخپوشان نیز برای نزدیک‌تر شدن به صدر جدول تمام توان خود را به کار خواهند گرفت. این دیدار، نخستین تجربه جواد نکونام در دربی به عنوان سرمربی به شمار می رود.

گسترش نیوز برای بررسی شرایط استقلال در دربی و همچنین تحلیل قانون سقف قراردادها، گفت و گویی با سعید مراغه چیان، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

جلالی-استقلال

گوش شنوایی وجود ندارد

سعید مراغه چیان درباره توقف استقلال برابر فولاد خوزستان گفت: تیم میزبان فوتبال تدافعی ارائه داد و به نوعی بازی را بسته بود. استقلال شانس های گلزنی خوبی ایجاد کرد اما تلاش بازیکنان بی ثمر ماند. فرصت خوبی برای استقلال بود تا با کسب پیروزی جایگاه خود در صدر جدول را مستحکم کند اما متاسفانه این فرصت خوب از دست رفت. انتظار داشتم که برابر یکی از تیم های پایین جدولی، برد خوبی نصیب ما شود ولی عملکرد استقلال توقع من را برآورده نکرد.

او ادامه داد: در گذشته نیز درباره راهکار گلزنی به تیم های تدافعی صحبت کردم و توصیه هایی به کادر فنی دادم اما ظاهرا گوش شنوایی وجود ندارد. برای شکستن قفل دروازه تیم هایی که به صورت چندلایه و بسته به کارهای دفاعی می پردازند، شوت از راه دور و ضربات ایستگاهی می تواند بسیار کارساز باشد. متاسفانه هافبک های استقلال شوت زن نیستند و علاقه ای به این کار ندارند. البته در فوتبال ایران تعداد بازیکنان شوت زن نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است.

استقلال-فولاد

بلانکو بازیکن باکیفیتی است

او در خصوص کیفیت گوستاوو بلانکو تا به اینجای فصل بیان کرد: به باور من، او بازیکن خوب و باکیفیتی است و در آینده بیشتر به استقلال کمک می کند. بلانکو علی رغم قد و قامت بلند، قدرت حفظ توپ خوبی دارد و روی توپ های بلند نیز موثر عمل می کند. این فوروارد در ادامه و با تغذیه بهتر توسط هافبک ها می تواند برای استقلال خیلی مثمرثمر باشد.

مراغه چیان در مورد توقعات از کادرفنی استقلال و صدرنشینی در لیگ برتر اظهار کرد: پیش از آغاز لیگ، نظرات درباره استقلال متفاوت بود و نگاه مثبتی نسبت به تیم وجود نداشت. مشکلات مربوط به مدیریت و کادر فنی از یک سو و عملکرد ضعیف در نقل و انتقالات از سمت دیگر، در این بدبینی‌ها تاثیرگذار بود. من جزو این نفرات نبودم و قبل از شروع مسابقات، به موفقیت استقلال حتی با همین بازیکنان ایمان داشتم. استقلال با تمام حواشی ریز و درشت پیرامون باشگاه، نتایج خوبی کسب کرده و شانس خوبی برای قهرمانی دارد.

سهرابیان-فولاد

وی در رابطه با شرایط استقلال در دربی و جبران شکست های قبلی عنوان کرد: پرسپولیس برای جبران شکست مقابل الدحیل و حذف از آسیا، انگیزه خوبی دارد تا با کسب برد در دربی به نوعی دل هواداران خود را باز هم به دست آورد. استقلال نیز برای حفظ صدرنشینی در لیگ و تلافی شکست قبلی در دربی پا به میدان خواهد گذاشت.

کارشناس فوتبال افزود: استقلال با همین نفرات و تعصب بالای کادرفنی می تواند پرسپولیس را شکست داده و گام بلندی برای قهرمانی در نیم فصل بردارد. پرسپولیس شاید روی کاغذ ترکیب بهتری داشته باشد اما این مسئله در دربی تعیین کننده نیست. هرتیمی که تمرکز بالاتری داشته باشد و به لحاظ روحی و روانی از وضعیت بهتری برخوردار باشد، در روز دربی شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

قرارداد-لیگ

سقف قرارداد کشک است

بازیکن پیشین آبی‌های پایتخت در پیوند با قانون سقف قراردادها و احتمال کسر امتیاز از استقلال توضیح داد: سقف قراردادها قانون بسیار بدی است و در بحث شفاف سازی مالی هیچ‌گونه تاثیرگذاری مثبت ندارد. مشکل اصلی، دولتی بودن باشگاه های ما و وابستگی این تیم‌ها به خزانه دولت محسوب می شود.

مراغه چیان تصریح کرد: این قبیل قوانین فقط در ایران وضع می شود و در سایر کشورهای جهان چنین مقرراتی وجود خارجی ندارد. به نظر من سقف قرارداد کشک است و هیچ تیمی آن را رعایت نمی کند. باید هرچه سریع تر این قانون برداشته شود و سازمان لیگ با کمک روش های دیگر برای شفاف سازی مالی اقدام کند. میزان هزینه باشگاه ها یک مسئله خصوصی است و به کسی مربوط نمی شود.

او در پایان اضافه کرد: امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم و دو تیم به دور از فضای احساسی، فوتبال تماشاگرپسند و زیبایی را ارائه کنند. بی تردید هرتیمی که از موقعیت های خود بهتر بهره ببرد و کم‌اشتباه عمل کند، برنده دربی خواهد بود. حضور بانوان در ورزشگاه نیز خبر خوب و خوشحال کننده‌ای بود. امیدوارم این روند ادامه‌‍دار باشد و زنان ما همیشه در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند. آرزوی قلبی من این است که مردم ایران شاد و سربلند زندگی کنند و همیشه در رفاه باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها