|
کدخبر: 311635 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با کارشناس فوتبال؛

پرسپولیس شانس اول قهرمانی است / نکونام آینده درخشانی دارد

محمدرضا مهدوی؛ کارشناس و مربی فوتبال بیان کرد: جواد با وجود تمام مشکلات، پای این تیم ماند و نظم و انضباط خوبی را در این تیم جاری کرد که حالا ثمره آن را همگان مشاهده می‌کنند. شاید فقط انسان بااراده و لایقی مثل او می توانست وضعیت عجیب باشگاه را مدیریت کند و تیم را به یک هماهنگی قابل قبولی برساند.

ورزش پرسپولیس شانس اول قهرمانی است / نکونام آینده درخشانی دارد

هفته هشتم رقابت های لیگ برتر، با برتری آبی های پایتخت و توقف تیم های پرسپولیس و سپاهان پیگیری شد. استقلال با غلبه بر آلومینیوم اراک، برد خانگی خوبی را کسب کرد و صدرنشین شد. آرمان رمضانی تک گل آبی‌ها را به ثمر رساند تا ۳ امتیاز مهم را به حساب تیمش واریز کند.

نساجی مازندران یک امتیاز مهم را از سپاهان پرمهره گرفت تا زردهای اصفهانی شانس نزدیک شدن به صدر جدول را از دست بدهند. قرمزهای پایتخت نیز در انزلی گرفتار بازی خوب ملوانی ها شدند و صدر جدول را به رقیب سنتی خود تعارف زدند. مهدی تارتار امتیاز مهمی را از تیم محبوب خود گرفت تا معادلات بالای جدول کمی تغییر کند.

پیروزی باارزش ذوب آهن اصفهان برابر تراکتور و رسیدن به رتبه سوم جدول، از جمله نکات قابل توجه در هفته هشتم مسابقات لیگ برتر به شمار می رود. محمد ربیعی عملکرد بسیار خوبی را همراه با ذوب آهن داشته و درصورت ادامه این روند، شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را می توان برای او شاگردانش متصور شد.

استقلال در هفته نهم باید در قزوین به مصاف شمس آذر برود و پرسپولیس نیز در خانه میزبان تیم صنعت نفت آبادان خواهد بود. گسترش نیوز برای بررسی اتفاقات هفته هشتم رقابت های لیگ، گفت و گویی با محمدرضا مهدوی، کارشناس و مربی فوتبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

پرسپولیس-و-ملوان

باید نگاه منطقی به ماجرا داشت

محمدرضا مهدوی در خصوص توقف پرسپولیس در انزلی گفت: پرسپولیس در چند بازی اخیر، نتایج درخشانی کسب کرده بود و این روند خوب منجر به بهبود جایگاه این تیم در جدول رقابت های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شد. قضاوت پرسپولیس با تنها یک ناکامی و توقف، اقدام درستی نیست و باید نگاه منطقی به ماجرا داشت.

او ادامه داد: درهرصورت هر بازیکنی روز بد دارد و نمی تواند همیشه یک عملکرد یکسان داشته باشد. ملوان هم بازی خوب و منسجمی ارائه داد و راه را بر مهاجمان پرسپولیس به نوعی بسته بود. برخی حواشی در طول فصل ایجاد شد که تاثیر منفی روی عملکرد کادرفنی گذاشت اما مدیریت باشگاه در حال رفع چالش های موجود است. کمی خستگی در بین بازیکنان پرسپولیس دیده شد که این امر، تاثیر منفی روی عملکرد و دوندگی آن ها گذاشته بود. طبق صلاحدید یحیی گل محمدی، تغییراتی در ترکیب اولیه لحاظ شده بود که درنهایت منجر به نتیجه مطلوبی نشد.

ملوان-پرسپولیس

سد محکمی به نام ملوان

مهدوی در خصوص عملکرد تیم میزبان در این دیدار بیان کرد: ملوان فوتبال خوب و بابرنامه‌ای را ارائه داد و به هدف خود رسید. این تیم با آنالیز درست پرسپولیس، کانال های کناری را بسته بود و اجازه خلق موقعیت بزرگ را به تیم مقابل نداد. راه های نفوذ بازیکنان هجومی پرسپولیس مسدود شده بود و با نگاهی به میزان امید گل تیم مهمان، می توان به راحتی این موضوع را درک کرد.

وی تصریح کرد: مهدی تارتار به خوبی از نقاط قوت تیم پرسپولیس خبر داشت و با یک استراتژی درست، مانع برد پرسپولیس شد. ملوان درصورت استفاده درست از فرصت های گلزنی خود، حتی شانس کسب پیروزی را در این دیدار داشت. شانس خوبی در لحظات پایانی بازی نصیب این تیم شد و در یک موقعیت ۵ به یک، امکان گلزنی وجود داشت که با بی دقتی بازیکن ملوان و البته هوشیاری علیرضا بیرانوند، این فرصت از دست رفت.

پرسپولیس-تهران

پرسپولیس بزرگی خود را به اثبات رسانده است

کارشناس فوتبال در رابطه با نقاط ضعف و قوت پرسپولیس در این فصل اظهار کرد: پرسپولیس در سال های اخیر، قدرت و لیاقت خود را به همگان ثابت کرده و در رقابت های داخلی و همین طور آسیایی، یک تیم موفق و جذاب بوده است. در خصوص نقاط قوت این تیم، حرف های زیادی وجود دارد که از کادرفنی تا بازیکنان این تیم را دربر می‌گیرد.

مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: شاید تنها نقطه ضعف تیم فعلی را بتوان در بُعد گلزنی مورد ارزیابی قرار داد و در مورد آن بحث کرد. یحیی امیدوار بود تا با جذب یکی، دو مهره جدید، خط حمله خود را تقویت کند و مشکلی از بابت گلزنی وجود نداشته باشد اما تا به اینجای فصل، آمار گلزنی فورواردهای تیم خیلی جالب نبوده است.

او تصریح کرد: شهاب زاهدی به تازگی روند خوبی داشته و موثرتر عمل می کند ولی هنوز جا برای بهبودی دارد. مهاجم خارجی جدید نیز نیاز به زمان بیشتری دارد و در ضمن، فرصت بازی آنچنانی هم نصیبش نشده است. پرسپولیس درصورت بهبود وضعیت روحی، هنوز هم شانس اول قهرمانی است.

سازمان-لیگ

هیچ فکری پشت این قوانین نیست

ملی پوش اسبق ضمن انتقاد از تصمیم سازمان لیگ، درمورد قانون سقف قرارداد به گسترش نیوز گفت: من هنوز روی موضع سابق خود در خصوص این قانون پر از ایراد هستم و بر آن پافشاری می کنم. هیچ گونه تفکر درست و منطقی پشت این تصمیم گیری نبوده و حالا با این عدم مدیریت اصولی، مشکلی به مشکلات فوتبال ما افزوده شده است.

مفسر فوتبال افزود: هر بازیکنی بسته به توانایی ها و ارزش هایش، قیمتی دارد و نمی توان دست به قیاس بازیکنان از حیث ارزش قراردادی زد. برای جلوگیری از ریخت و پاش های بی حساب و کتاب، باید مدیریت سازمانی را در پیش گرفت. در فوتبال روز و حرفه ای دنیا، این قبیل قوانین سراسر اشتباه، دیگر جایی ندارد و کاملا منسوخ شده است. فوتبال عربستان با صرف هزینه های درست و با برنامه ریزی دقیق، در حال پیشرفت و ترقی است اما ما هنوز اندرخم یک کوچه هستیم!

مهدوی در ادامه مطرح کرد: قرارداد هر بازیکنی به خودش مربوط است و اصول حرفه‌ای نیز همین مطلب را می گوید. متاسفانه ما کاملا آماتور با این قضیه برخورد کردیم و فقط به تیم ها و بازیکنان خود لطمه می زنیم. زمانی که از بی فکری صحبت می کنم، مقصودم دقیقا چنین مسائلی است که ظاهرا به زودی ها نیز برطرف نمی شود.

نکونام-لیگ

جواد آینده درخشانی دارد

او درباره شرایط استقلال همراه با جواد نکونام در لیگ بیست و سوم عنوان کرد: حواشی و کمبودها در شروع فصل، بسیار زیاد و نگران کننده بود؛ طوری که جواد نکونام از نظر روانی به هم ریخت و کاملا عصبی به نظر می رسید. من با حضور در تمرینات استقلال، متوجه این حالت او شدم و واقعا تاسف خوردم. هم جواد و هم سایر مربیان فعلی استقلال نظیر علی سامره، از دوستان خوب و نزدیک من هستند.

محمدرضا مهدوی در پایان اضافه کرد: جواد با وجود تمام مشکلات، پای این تیم ماند و نظم و انضباط خوبی را در این تیم جاری کرد که حالا ثمره آن را همگان مشاهده می کنند. شاید فقط انسان بااراده و لایقی مثل جواد نکونام می توانست وضعیت عجیب باشگاه را مدیریت کند و تیم را به یک هماهنگی قابل قبول برساند. آینده مربیگری فوتبال ایران در اختیار اشخاص توانمندی مثل جواد نکونام است و از این رو، ما باید قدر چنین استعدادهایی را بدانیم. به باور من، استقلال زیر نظر جواد نکونام، سال خوب و موفقیت آمیزی را سپری خواهد کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها