|
کدخبر: 314106 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

قانونی برای گسترش فساد / استقلال قربانی می شود؟

علیرضا اکبرپور؛ پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: امیدوارم سازمان لیگ قصد شیطنت و آزار رسانی نداشته باشد تا به این وسیله ترمز تیم صدرنشین کشیده شود. یک قانون مالی باید طوری وضع شود که راه‌های دور زدن آن کاملاً مسدود باشد، وگرنه این نوع قوانین به گسترش فساد و تخلف دامن خواهد زد.

ورزش قانونی برای گسترش فساد / استقلال قربانی می شود؟

استقلال در هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر، مهمان تیم ذوب آهن اصفهان بود. جواد نکونام در این دیدار خارج از خانه تغییرات زیادی در ترکیب تیم خود لحاظ نکرد. با توجه به غیبت محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی بار دیگر به قلب خط دفاعی بازگشته بود.

آرمین سهرابیان در دقیقه ۶۲ با شوتی سرکش، آبی‌های پایتخت را پیش انداخت اما این گل پایان کار نبود. شوت مجید علیاری در دقیقه ۷۷ با برخورد به مهدی پور به درون دروازه حسینی رفت تا دو امتیاز مهم از دست جواد نکونام لیز بخورد.

این تساوی تغییری در جایگاه جدولی استقلال ایجاد نکرد اما آبی‌ها یک فرصت خوب را برای ایجاد فاصله با رقبا از دست دادند. شاگردان نکونام هفته آینده در اهواز به مصاف تیم فولاد می رود. فولاد در این فصل حال و روز خوشی ندارد و در رده چهاردهم جدول قرار دارد.

بحث کسر امتیاز از باشگاه استقلال توسط سازمان لیگ، این روزها نقل محافل شده است. سازمان لیگ در حال بررسی قراردادهای این باشگاه است تا در صورت وجود تخلف، علیه آبی های تهرانی حکم دهد. مسئولان باشگاه استقلال بارها بر این نکته تأکید کردند که هیچ‌گونه تخلفی در خصوص سقف قراردادها نداشتند و خطری هم تهدیدشان نمی‌کند.

باشگاه-استقلال

خطر بیخ گوش استقلال

البته در این خصوص نظرات متفاوتی مطرح شده و کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال دیدگاه های یکسانی با یکدیگر ندارند. صادق ورمزیار، کاپیتان اسبق آبی‌ها در این مورد گفت: «استقلال در فصل های گذشته وضعیت متفاوتی به لحاظ جذب بازیکن داشت که شاید مستوجب مجازات هم بود اما در این فصل بازیکن خاصی جذب باشگاه نشد؛ بنابراین فکر نمی‌کنم کسر امتیاز برای این تیم اتفاق بیفتد.»

اصغر طالب نسب، بازیکن پیشین استقلال در این راستا به گسترش نیوز گفت: «با وجود این تصمیمات خلق‌الساعه توسط مسئولان ما، چه تضمینی وجود دارد که سر استقلال نیز چنین بلایی نازل نشود؟ استقلال در صدر جدول قرار دارد و از رقبا فاصله هم گرفته و با این اوصاف، احتمال کسر امتیاز را بالا می‌دانم.»

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد استقلال در اصفهان و همچنین احتمال کسر امتیاز از این تیم، گفت و گویی با علیرضا اکبرپور انجام داده که در ادامه می خوانید.

علیرضا-اکبرپور1

یک اشتباه کار را خراب کرد

علیرضا اکبرپور، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره تساوی خارج از خانه مقابل ذوب آهن گفت: فوتبال قابل پیش بینی نیست و همیشه همه چیز بر وفق مراد شما پیش نمی رود. استقلال شانس زیادی برای پیروزی داشت اما یک اشتباه یا یک غافلگیری، ۲ امتیاز شیرین را از چنگ ما خارج کرد. استقلال در طول ۹۰ دقیقه، تیم برتر میدان بود و میزبان را تحت تأثیر عملکرد خوب و منسجم خود قرار داد.

او ادامه داد: بازی در اصفهان همواره سختی های خاص خودش را دارد و ذوب آهن نیز طی سال های اخیر، حریف سرسختی برای استقلال بوده است. نباید از یاد برد که ذوب آهن در این فصل چقدر عالی کار کرده و جزو تیم های بالای جدولی محسوب می شود. محمد ربیعی تا به اینجای فصل عملکرد خوب و دور از انتظاری داشته و نتایج مطلوبی هم کسب کرده است.

جواد-نکونام

آمار مثبت تیم نکونام

اکبرپور افزود: با این وجود، استقلال بر توپ و میدان مسلط بود و حریف را در خطوط مختلف زمین آزار داد. بر اثر یک اشتباه و لو رفتن یک توپ، دروازه حسینی باز شد و در ادامه هم تلاش‌ها برای به ثمر رساندن گل دوم بی نتیجه ماند. با اینکه استقلال به برد خیلی نزدیک شده بود اما کسب تساوی در خانه تیمی مثل ذوب آهن نیز نتیجه بدی نیست و نباید این موضوع را فراموش کرد.

وی در مورد مهم ترین نقطه ضعف ترکیب استقلال تا هفته دوازدهم رقابت های لیگ بیان کرد: درحال حاضر، استقلال در صدر جدول قرار دارد و این مطلب از آن نشأت می گیرد که تمام تیم در همه پست‌ها عملکرد خوب و قابل قبولی داشته است. این تیم حداکثر امتیازها را کسب کرده و از این حیث نسبت به فصول گذشته آمار بهتری داشته است. استقلال تا به اینجای فصل تنها یک شکست مقابل سپاهان داشته که به نظر من در آن دیدار هم مستحق برد بود.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: تنها دو مساوی برابر شمس آذر و ذوب آهن به دست آمده و باقی بازی‌ها با برتری استقلال به اتمام رسیده است. جواد نکونام عالی کار کرده و آمار کلی بیانگر این است که مشکل خاصی از بابت اسکواد وجود ندارد. بازیکنان استقلال با تمام وجود بازی می کنند و جنگندگی و سخت‌کوشی را به خوبی آموختند.

سهرابیان-ذوب

نیاز به تقویت داریم

پیشکسوت استقلال در پیوند با نقل و انتقالات و ضرورت تقویت ترکیب به گسترش نیوز گفت: در این فصل اکثر بازیکنان، از خط دفاعی تا خط حمله، در گلزنی شرکت داشتند که این موضوع برای استقلال نکته مهمی به شمار می‌رود. در بازی اخیر نیز آرمین سهرابیان به عنوان یک مدافع میانی، گل زیبایی به ثمر رساند.

اکبرپور در ادامه اذعان کرد: البته استقلال در نیم فصل نیاز به جذب بازیکن جدید دارد و من این مسئله را کتمان نمی‌‌کنم. استقلال باید در همه خطوط تقویت شود و این مسئله صرفاً به خط میانی اختصاص ندارد. متأسفانه بازیکنان مدنظر کادر فنی در نقل و انتقالات تابستانی جذب نشدند و مدیریت به کمک نکونام نیامد اما در پنجره پیش رو فرصت خوبی برای جبران خواهد بود. استقلال در دو جبهه باید با رقبا بجنگد و احتمال محرومیت و یا مصدومیت بازیکنان کلیدی را باید درنظر گرفت.

حتی با امیدها نیز شانس اول هستیم

او در رابطه با توقع هواداران از پایان کار استقلال همراه با نکونام در انتهای فصل اظهار کرد: حقیقتاً هیچ‌کسی انتظار این نتایج خوب را از استقلال نداشت. این تیم در ابتدای فصل حواشی زیادی داشت و اختلاف‌نظر میان مدیریت و کادرفنی بالا گرفته بود. خوشبختانه این تعارضات به خوبی مدیریت شد و فیصله پیدا کرد. درهرصورت استقلال تیم بزرگی است و هر اتفاق غیرممکنی از این مجموعه پرافتخار برمی‌آید. ما در هر شرایطی مدعی اصلی قهرمانی هستیم و حتی با تیم امیدها نیز شانس اول به حساب می‌آییم.

بلانکو-اصفهان

مهاجم اسبق استقلال در ارتباط با کیفیت گوستاوو بلانکو به گسترش نیوز گفت: بلانکو در این دو بازی که به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته، عملکرد خوبی داشته و یک گل هم به ثمر رسانده است. او هم روی زمین و هم در هوا بازیکن قابل و تأثیرگذاری نشان داده و با ادامه این روند، خود را به عنوان یکی از بهترین مهاجمان لیگ معرفی خواهد کرد. البته در بازی با ذوب‌آهن نمایش خیلی خوبی را از او شاهد نبودیم اما باید به او فرصت بیشتری برای وفق‌پذیری با فضای فوتبال ایران و هماهنگی بیشتر با بازیکنان داد. بلانکو فوروارد قلدری است و در بحث حفظ توپ هم خوب عمل می‌کند.

اکبرپور در رابطه با احتمال کسر امتیاز از استقلال و قانون سقف قراردادها عنوان کرد: به اعتقاد من، تعیین سقف قراردادها برای باشگاه‌ها تصمیم خوبی نیست و سازمان لیگ باید در قانون‌گذاری‌های خود تجدیدنظر کند. هیچ تیمی این نوع قوانین را رعایت نمی‌کند و برای شفاف‌سازی مالی باشگاه در بحث قرارداد بازیکنان، باید مقررات بهتر و منطقی‌تری تعیین شود.

حامدی-فر

قانونی برای گسترش فساد

وی خاطرنشان کرد: طبق ادعای مدیران باشگاه، استقلال سقف قرارداد را رعایت کرده و مشکلی از این بابت وجود ندارد. امیدوارم سازمان لیگ قصد شیطنت و آزار رسانی نداشته باشد تا به این وسیله ترمز تیم صدرنشین کشیده شود. یک قانون مالی باید طوری وضع شود که راه‌های دور زدن آن کاملاً مسدود باشد، وگرنه این نوع قوانین به گسترش فساد و تخلف دامن خواهد زد.

این پیشکسوت درباره بازی بعدی استقلال با فولاد خوزستان بیان کرد: فولاد در این فصل شرایط خوبی نداشته و نتایج مورد انتظار را نگرفته است. همواره تیم‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس در اهواز دچار مشکل می‌شوند و شرایط برای موفقیت در این شهر سخت است. استقلال باید باهوش عمل کند و بدون توجه به جایگاه جدولی فولاد، بهترین عملکرد خود را ارائه کند تا ۳ امتیاز این بازی خارج از خانه به دست آید. در صورت پیروزی در این دیدار، احتمال قهرمانی در نیم‌فصل را بسیار بالا می‌دانم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها