|
کدخبر: 314963 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

شفاف سازی مالی در فوتبال ایران / باید جلوی ریخت و پاش‌ها را بگیریم

ابراهیم اسدی بیان کرد: شفاف سازی مالی، یک ایده خوب و راهبردی برای لیگ برتر به حساب می‌آید و برای مقابله با هزینه های گزاف و ریخت و پاش‌های همیشگی، یک طرح مناسب است.

ورزش شفاف سازی مالی در فوتبال ایران / باید جلوی ریخت و پاش‌ها را بگیریم

پرسپولیس با کسب یک پیروزی می‌توانست همراه با تیم النصر از گروه خود به دور بعد صعود کند اما شرایط به سود قرمزهای پایتخت پیش نرفت.

شاگردان یحیی گل‌محمدی با گلزنی شهاب زاهدی از حریف پیش افتادند اما موفق به حفظ نتیجه نشدند. ضربه پنالتی گئورگی گولسیانی می توانست کار را برای صعود تمام کند اما مدافع گرجستانی قدر این فرصت را ندانست.

در ادامه و روی یک ضدحمله، الونگا تیم قطری را پیش انداخت تا رویاهای صعود از گروه مرگ برای پرسپولیس از بین برود. هواداران پرسپولیس پس از این شکست از عملکرد بازیکنان ناراضی بودند و علیه مدیرعامل باشگاه و کادرفنی شعار دادند.

خبرنگار گسترش نیوز برای بررسی شکست خانگی قرمزها و همچنین جهت تحلیل قانون شفاف سازی مالی سازمان لیگ، گفت و گویی با ابراهیم اسدی انجام داده که در ادامه می خوانید.

ابراهیم-اسدی

فرصت‌ سوزی کار دست پرسپولیس داد

ابراهیم اسدی درباره شکست سرخپوشان پایتخت برابر الدحیل قطر گفت: پرسپولیس بازی را خوب آغاز کرد و بر توپ و میدان مسلط بود اما در ادامه شتاب زدگی و عملکرد عجولانه، روند خوب تیمی را برهم زد. البته فوتبال همیشه این فراز و نشیب ها را داشته و شکست قسمتی از این رشته محبوب به شمار می رود.

او ادامه داد: پرسپولیس در این مسابقه موفق به بهره گیری از فرصت های گلزنی نشد و بی دقتی مهاجمان، کار را برای حریف ساده کرد. بستر لازم برای صعود به دور بعد فراهم بود اما متاسفانه قدر این موقعیت مناسب را ندانستیم. اگر علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس نبود، پرسپولیس سه-چهار گل دریافت می‌کرد.

پرسپولیس توقعات را برآورده نکرد

اسدی افزود: واقعیت امر این است که پرسپولیس توقعات را برآورده نکرد. پیش بینی‌ها از برد راحت و پرگل پرسپولیس حکایت داشت ولی عملکرد تیمی به نحوی نبود که چنین نتیجه‌ای رقم بخورد. برخلاف انتظارات، الدحیل فوتبال خوب و منسجمی را ارائه داد و بدون توجه به جو سنگین ورزشگاه، پرسپولیس را تحت فشار گذاشت. مشکلات پرسپولیس کم نیست و حتی در صعود پیروزی، در دور بعد اتفاقات بدتری رخ می‌داد.

وی در خصوص از دست رفتن پنالتی گولسیانی و تاثیر این اتفاق بر نتیجه بازی اظهار کرد: گولسیانی بازیکن خوب و باکیفیتی است اما یک فرصت طلایی را از دست داد. البته تمام بازیکنان بزرگ دنیا نیز پنالتی از دست می دهند و از این حیث نمی توان به او خرده گرفت. این مدافع شب خوبی را سپری نکرد و روی گل دوم هم تا حد زیادی مقصر بود.

الدحیل-پرسپولیس

در نزدیکی پرتگاه!

این پیشکسوت پرسپولیس در مورد تعویض های یحیی گل‌محمدی در این دیدار بیان کرد: حقیقت ماجرا این است که پرسپولیس به لحاظ مهره طی هفته های گذشته دچار مشکل شده است. مصدومیت بازیکنان باتجربه و کلیدی مثل وحید امیری و امید عالیشاه و خلأ جانشینان مناسب، کار را برای یحیی سخت کرده است.

اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: بازیکنان تعویضی در این بازی خیلی موفق ظاهر نشدند و البته توقع چندانی هم از آنان نیست. درهرصورت فوتبال برد و باخت دارد و پرسپولیس پس از حضور ممتد بر قله فوتبال ایران، حالا به پرتگاه نزدیک شده است. عدم پیروزی در ۶ بازی گذشته، اتفاق خوبی برای ما نیست و کادرفنی باید تلاش و تمرکز خود را در مسابقات آینده بیشتر کند.

زاهدی-پرسپولیس

بضاعت پرسپولیس همین است

او در رابطه با اعتراضات و شعارهای هواداران علیه کادرفنی توضیح داد: این اتفاقات پس از وقوع ناکامی‌ها طبیعی محسوب می شود و در فوتبال هم زیاد شاهد آن هستیم. به هرحال بازی در خانه برگزار شد و هواداران انتظار یک برد شیرین را داشته تا در پایان جشن صعود بگیرند ولی اتفاق موردنظر رخ نداد. به باور من، طرفداران باید واقعیات و بضاعت باشگاه را درنظر بگیرند و بر اساس داشته های تیم، توقعات خود را تنظیم کنند. پرسپولیس همیشه بزرگ است و بزرگ هم باقی می‌ماند.

این کارشناس ضمن انتقاد از وضعیت نقل و انتقالات باشگاه به گسترش نیوز گفت: متاسفانه در ابتدای فصل بازیکنان قابلی جذب نشدند و حالا فاصله بین تیم اول و دوم، بسیار زیاد است. یک باشگاه باید براساس اهداف و نیازهای کادرفنی اقدام به جذب بازیکن کند ولی در تابستان شاهد رعایت این مسئله نبودیم.

پرسپولیس-آسیا

مشکلی با قانون سقف قراردادها ندارم

اسدی تصریح کرد: به عنوان مثال، پس از جدایی لوکادیا، مهاجمی در حد و اندازه او خریداری نشد و مشکل گلزنی هم به مشکلات پرسپولیس افزوده شد. شهاب زاهدی مهاجم خوب و باکیفیتی است اما پرسپولیس به بازیکنی با مشخصات لوکادیا یا منشا نیاز بیشتری دارد. تیم های عربی با استخدام بازیکنان بزرگ اروپایی، سطح خود را تا حد زیادی بالا بردند ولی وضعیت در فوتبال ایران کاملا متفاوت است.

بازیکن پیشین پرسپولیس  در ارتباط با قانون سقف قراردادها و کسر امتیاز از باشگاه‌ها عنوان کرد: این قانون در نفس خود ایرادی ندارد و در صورت اجرای صحیح می‌تواند به سود فوتبال ایران باشد. شفاف سازی مالی، یک ایده خوب و راهبردی برای لیگ برتر به حساب می‌آید و برای مقابله با هزینه های گزاف و ریخت و پاش‌های همیشگی، یک طرح مناسب است. از بندها و ماده های این قانون به صورت دقیق مطلع نیستم اما امیدوارم به بهترین شکل اجرایی شود.

یحیی-پرسپولیس

پل‌های پشت سر خراب شدند

وی در ادامه به گسترش نیوز گفت: جذب بازیکنان بی کیفیت و گران قیمت فقط به باشگاه های ما لطمه وارد می کند و باید هرچه سریع‌تر این روند را متوقف کرد. به عنوان مثال، نبیل باهویی برخلاف لوکادیا کیفیت خوبی ندارد و نمی توان این حقیقت را کتمان کرد. متاسفانه باشگاه های ما پل های پشت سر خود را خراب کردند و مسیر نادرستی را درپیش گرفتند.

اسدی در پیوند با بازی بعدی پرسپولیس برابر هوادار مطرح کرد: کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس باید شکست مقابل الدحیل را فراموش کرده و تمرکز خود را تنها روی مصاف با تیم هوادار معطوف کنند. امیدوارم با رسیدن بازیکنان مصدوم، شاهد یک اسکواد کامل برابر تیم هوادار باشیم. 

او در پایان اضافه کرد: هوادار تیم خوب و جنگنده‌ای محسوب می شود و کسب برد مقابل این تیم ساده نیست؛ بنابراین باید با تمام قوا و با نهایت تمرکز به مصاف هوادار رفت تا ۳ امتیاز بازی را تصاحب کنیم. بازی در خانه برای پرسپولیس مزیت خوبی است و باید از این شرایط نهایت بهره را برد. هیچ چیز تمام نشده و پرسپولیس باز هم شانس اول قهرمانی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها