|
کدخبر: 314497 سهیل مافی

گفتگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

تعیین تکلیف مالی ممنوع / سازمان لیگ حق دخالت ندارد

رحیم یوسفی گفت: سازمان لیگ این حق را ندارد که برای باشگاه‌ها تعیین تکلیف کند. هر تیمی برای عقد قرارداد با بازیکنان مدنظر خود مجاز به انتخاب است و این مورد به هیچ احدی مربوط نمی‌شود.

ورزش تعیین تکلیف مالی ممنوع / سازمان لیگ حق دخالت ندارد

پرسپولیس سه شنبه شب باید در خانه به مصاف الدحیل قطر برود. قرمزهای پایتخت برای صعود به دور بعد مسابقات به ۳ امتیاز این دیدار نیاز شدیدی دارند و باید تمام توان خود را برای غلبه بر شاگردان کریستوف گالتیه به کار بگیرند.

دیدار رفت این دو تیم در قطر با برتری سرخپوشان به اتمام رسید. امید عالیشاه در آن مسابقه، تک گل تیم خود را وارد دروازه حریف کرد تا شانس‌های صعود پرسپولیس از این گروه سخت زنده باقی بماند. در صورت موافقت نهادهای ذی‌ربط، ده هزار بلیت اضافه برای تماشاگران اختصاص خواهد یافت تا پرسپولیس با حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هوادار به مصاف الدحیل برود.

گسترش نیوز برای بررسی آخرین شرایط پرسپولیس پیش از دیدار مهم با الدحیل و همچنین جنجال‌های قانون سقف قراردادها، گفتگویی با رحیم یوسفی انجام داده که در ادامه می خوانید.

رحیم-یوسفی

برد در دسترس بود

رحیم یوسفی درباره عملکرد پرسپولیس برابر النصر عربستان گفت: بازیکنان پرسپولیس از شروع تا پایان بازی، عملکرد خوب و قابل قبولی داشتند و اجازه عرض اندام به حریف ندادند. با اخراج بازیکن النصر، پرسپولیس با خیال آسوده‌تری به کار ادامه داد و حتی شانس برد هم برای ما وجود داشت.

او ادامه داد: مشکل گلزنی در این فصل بارها ما را اذیت کرده و در دیدار اخیر نیز این ایراد نمایان شد. به باور من، پرسپولیس می توانست پیروز این مسابقه باشد اما در کنار خلأ یک گلزن تمام عیار، آن اعتماد به نفس لازم در وجود بازیکنان برای تصاحب ۳ امتیاز دیده نشد. البته کسب یک امتیاز در عربستان و در مقابل تیم پرستاره‌ای مثل النصر نمی‌تواند نتیجه بدی باشد و باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد.

پرسپولیس-النصر

فشار بیشتر روی شانه‌های پرسپولیس

یوسفی در خصوص تقابل خانگی پرسپولیس با الدحیل بیان کرد: طبعا تیم حذف شده فوتبال راحت‌تری را ارائه می‌کند و نگرانی و استرس از بابت مسئله‌ای ندارد. پرسپولیس به دلیل قرارگیری در جمع صعودکنندگان، فشار به مراتب بیشتری را حس خواهد کرد و این مورد ممکن است روی عملکرد کلی تیم تاثیرگذار باشد. البته نباید از یاد برد که پرسپولیس به دلیل نتایج و جایگاه بهتر در جدول، روحیه و اعتماد به نفس بهتری نسبت به تیم قطری دارد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی چنین بازی‌هایی سخت است اما مسلما مصاف سخت و نفس‌گیری خواهد بود. پرسپولیس در بازی رفت عالی عمل کرد و با شایستگی پیروز میدان شد. امیدوارم در بازی برگشت و با حضور پرشور هواداران در ورزشگاه آزادی، برنده مسابقه شویم و جشن صعود بگیریم.

زاهدی-النصر

نیاز به یک مهاجم جدید داریم

این کارشناس در مورد وضعیت خط حمله پرسپولیس و ضرورت تقویت این پست در پنجره نقل و انتقالات زمستانی اظهار کرد: مهاجمانی مثل شهاب زاهدی تا به این جای فصل عملکرد بدی نداشتند اما پرسپولیس به یک تمام کننده مطمئن‌تر نیاز دارد تا در بازی های دشوار فصل بتواند گره گشا باشد. خلأ یک گلزن تمام عیار در پرسپولیس به شدت حس می شود و من امیدوارم در پنجره پیش رو فکری برای این مشکل اندیشیده شود. پرسپولیس به فورواردی مثل فرشاد پیوس احتیاج دارد تا فرصت های گلزنی به هدر نرود.

مفسر فوتبال در رابطه با عملکرد نبیل باهویی در پرسپولیس به گسترش نیوز گفت: به نظر من این بازیکن تا به اینجای فصل، ضعیف عمل کرده و در حد و اندازه‌های پرسپولیس نبوده و تاثیر آنچنانی هم بر نتایج تیم نداشته است. بازیکن خارجی باید از بازیکنان ایرانی باکیفیت‌تر باشد و تاثیرگذاری بالاتری نشان دهد که متاسفانه باهویی چنین بازیکنی نبوده است.

یوسفی افزود: لابد در این میان پول خوبی به جیب یک عده خاص می رود که پای چنین بازیکنان معمولی و بی کیفیتی به فوتبال ایران باز می شود. به اعتقاد من، اعتماد به بازیکنان تیم امید و جوانان می تواند راهکار خیلی بهتری نسبت به جذب خارجی های بی‌کیفیت باشد. ما در رده های پایین‌تر، استعدادهایی مثل محمد عمری داریم که بهتر است نگاهی هم به این جوانان داشته باشیم.

تیم-ملی

همان آش و همان کاسه!

او در خصوص آخرین شرایط تیم ملی فوتبال ایران تا پیش از آغاز مسابقات جام ملت های آسیا عنوان کرد: بازیکنان دعوت شده به تیم ملی دقیقا همان نفرات مدنظر کارلوس کی روش هستند و از این حیث تفاوتی در روند جاری نمی‌بینم. آقای قلعه‌نویی عینا همان خط مشی کی روش را در پیش گرفته و ظاهرا قصد ندارد تا تغییرات بنیادین را در تیم ملی لحاظ کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه مطرح کرد: تیم ملی ما نیاز مبرمی به تغییر نسل و پوست اندازی دارد و نمی توان این مسئله مهم را فراموش کرد. شاید عدم استفاده از بازیکنان جوان و ادامه روند گذشته، استراتژی قلعه نویی پیش از جام ملت‌ها باشد؛ به این معنا که تغییر نسل و جوان گرایی در این مقطع را یک ریسک بزرگ می‌داند و از آن به هر طریقی پرهیز می‌کند. احتیاط در این شرایط برای کادرفنی شاید معقول باشد اما تغییر نسل در تیم ملی، امری ناگزیر است.

سازمان-لیگ

شفاف سازی مالی از این طریق ممکن نمی‌شود 

یوسفی در ارتباط با قانون سازمان لیگ مبنی بر رعایت سقف قراردادها توسط باشگاه‌ها توضیح داد: سازمان لیگ این حق را ندارد که برای باشگاه‌ها تعیین تکلیف کند. هر تیمی برای عقد قرارداد با بازیکنان مدنظر خود مجاز به انتخاب است و این مورد به هیچ احدی مربوط نمی شود. شفاف سازی مالی از این طریق ممکن نمی شود و فدراسیون هم باید باید حقیقت را بپذیرد.

وی در پایان اضافه کرد: قانون گذاری های غیر معقول برخی اشخاص در این مملکت، بدل به امری عادی شده و متاسفانه از دست ما هم کاری ساخته نیست. تعیین سقف قرارداد، بزرگ ترین اشتباه سازمان لیگ در سال های اخیر محسوب می شود؛ زیرا با این تصمیم، باشگاه های راه های دور زدن قانون را به خوبی یاد می گیرند و در ادامه هم به تخلفات دیگر اقدام می کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها