|
کدخبر: 314308 سهیل مافی

گفتگوی گسترش نیوز با سرمربی تیم جوانان پرسپولیس؛

راهی برای درآمدزایی فدراسیون / پرسپولیس و استقلال گوشت قربانی نیستند

احسان خرسندی؛ کارشناس فوتبال گفت: سازمان لیگ باید قبول کند که این طرح پرسروصدا شکست خورده و هیچ خروجی مثبتی برای فوتبال کشور ندارد. طرح تعیین سقف قراردادها بدون هیچ گونه فکر و آینده نگری به اجرا درآمده و نتیجه مثبتی هم تا به الان نداشته است.

ورزش راهی برای درآمدزایی فدراسیون / پرسپولیس و استقلال گوشت قربانی نیستند

پرسپولیس ایران در فاز گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم النصر، بازی به تساوی بدون گل رسید و به این ترتیب امیدهای خود را برای صعود از این گروه زنده نگه داشت.

طبق فرمت جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۳ تیم برتر دوم از هر منطقه به همراه تیم‌های صدرنشین، جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را کسب خواهند کرد؛ بنابراین پرسپولیس شانس خوبی برای صعود به دور حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دارد.

قرمزهای تهرانی در آخرین دیدار خود باید به مصاف الدحیل قطر برود. این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که این مسئله می‌تواند یک مزیت خیلی خوب برای شاگردان یحیی گل محمدی باشد.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس در تقابل با النصر و همچنین در خصوص قانون سقف قراردادها، گفتگویی با احسان خرسندی انجام داده که در ادامه می خوانید.

احسان-خرسندی

نتیجه بدی نبود

احسان خرسندی درباره عملکرد پرسپولیس برابر النصر گفت: پرسپولیس در این دیدار نمایش خوب و قابل قبولی داشت و از دقیقه اول بازی هماهنگ و منسجم عمل کرد. پس از ۱۰ نفره شدن النصر، پرسپولیس بر بازی مسلط شد و موقعیت های مناسبی برای گلزنی به دست آورد که متاسفانه هیچکدام تبدیل به گل نشدند. در مجموع بازی سخت و پرفشاری برای پرسپولیس بود و کسب برد حتی پس از اخراج بازیکن حریف نیز چالش های خاص خودش را داشت.

او درباره شرایط میزبان و بازی با یک بازیکن کمتر در خانه بیان کرد: النصر از بازیکنان بزرگ و باکیفیتی برخوردار است و درحال حاضر جزو بهترین تیم های آسیا محسوب می شود. این تیم حتی بعد از اخراج لاجامی هم تمرکز خود را حفظ کرد و اجازه گلزنی به مهاجمان پرسپولیس نداد. کسب امتیاز از چنین تیمی حتی با وجود ۱۰ نفره شدن نیز نمی‌تواند نتیجه بدی باشد. نباید این مسئله را از یاد برد که النصر از شرایط میزبانی سود می برد و به پشتوانه هوادارانش، متحمل شکست خانگی نشد.

ترابی-رفیعی

شانس صعود پرسپولیس بالا است

خرسندی در خصوص شانس صعود پرسپولیس پس از این نتیجه در عربستان اظهار کرد: ابتدا باید نقدی نسبت به قوانین عجیب و پیچیده AFC داشته باشم. شرایط صعود برای تیم‌ها می‌توانست خیلی بهتر و معقولانه‌تر باشد اما سطح فوتبال آسیا این چنین است و چاره دیگری هم وجود ندارد. شانس صعود پرسپولیس از این گروه را بالا می‌دانم و درصورت عدم وقوع اتفاق عجیب فوتبالی، این مهم دور از دسترس نیست.

وی تصریح کرد: دراختیار داشتن سرنوشت صعود در دستان خود، یک اتفاق خوب و مثبت است و کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس باید این فرصت را قدر بدانند. درضمن بازی سایر تیم ها دوشنبه برگزار می شود و پرسپولیس آخرین بازی خود را سه شنبه انجام می دهد؛ این مورد نیز یک فرصت طلایی محسوب شده که نصیب پرسپولیس شده است. امیدوارم بهترین اتفاقات در هفته آخر نصیب پرسپولیس شود و سه شنبه شب جشن صعود را در ورزشگاه آزادی جشن بگیریم. بازی در تهران برای پرسپولیس، یک مزیت فوق العاده به حساب می آید که نباید آن را از دست داد.

این کارشناس فوتبال در خصوص بازی بعدی پرسپولیس با الدحیل به گسترش نیوز گفت: عملکرد پرسپولیس در قطر از همه نظر عالی بود و به باور من، بهترین نمایش پرسپولیس در این فصل را در آن بازی شاهد بودیم. امیدوارم همان عملکرد خوب را در آزادی ببینیم تا به هدف مدنظر رسیده و موجبات صعود فراهم شود.

زاهدی-تمرین

نمره مردود برای مهاجمان پرسپولیس

خرسندی افزود: یک نکته مهم در مورد این بازی را نباید از خاطر برد؛ اینکه به خاطر صعود از گروه، فشار روی پرسپولیس بسیار زیاد است اما در سمت مقابل چنین شرایطی در اردوی تیم قطری حاکم نیست. بازیکنان پرسپولیس باید با نهایت تمرکز و هوشیاری برابر الدحیل قرار بگیرند و از شتاب زدگی و بازی احساسی دوری کنند. درصورت تکرار نمایش بازی رفت در قطر، یک برد پرگل نصیب پرسپولیس خواهد شد و من از این بابت تردیدی ندارم.

وی در ارتباط با خط حمله پرسپولیس و وضعیت مهاجمان این تیم توضیح داد: مهاجمان پرسپولیس تا به اینجای فصل عملکرد خوبی نداشتند و نمره قبولی نمی‌گیرند. پرسپولیس در نیم فصل نیاز به تقویت در این پست دارد و باید یک فوروارد شش دانگ جذب باشگاه شود. مهاجمان ما در بحث دوندگی و خلق موقعیت، عملکرد خوبی داشتند اما در تمام کنندگی ضعف های زیادی دیده می‌شود. در چنین بازی‌های پرفشار و دشواری باید از کوچک‌ترین فرصت‌ها گل ساخت. بازیکنان خط حمله پرسپولیس از فرصت های گلزنی خود به خوبی استفاده نمی کنند و در ادامه تیم تحت فشار قرار می گیرد.

قلعه-نویی

دست از بلندپروازی برداریم

سرمربی تیم جوانان پرسپولیس در رابطه با آخرین شرایط تیم ملی فوتبال ایران قبل از آغاز مسابقات جام ملت های آسیا ابراز کرد: در وهله اول باید واقعیت های فوتبال کشور ار پذیرفت و دست از بلندپروازی های بی دلیل برداشت. نفرات و داشته های تیم ملی، همین نفرات هستند و اعمال تغییرات اساسی در ترکیب، آن هم در آستانه رقابت های جام ملت های آسیا، تصمیم درستی نیست.

خرسندی ادامه داد: عملکرد آقای قلعه نویی تا به الان قابل قبول بوده و فعلا نمی توان نقد خاصی به او وارد کرد. تیم ملی باید بازی های تدارکاتی بهتری انجام دهد تا با بهترین شرایط ممکن به تورنمنت پیش رو برود اما متاسفانه مسئولان فدراسیون موفق به برنامه ریزی خوی در این خصوص نشدند.

بازیکن پیشین پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: تنها یک بازی نسبتا سخت با ازبکستان داشتیم که در آن دیدار هم با چالش هایی مواجه شدیم و در نیمه دوم تحت فشار قرار گرفتیم. در جام ملت ها رقیبان قدرتمندی نظیر ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان حضور دارند و این مسئله کار ما را بسیار سخت می کند. ما باید با تیم هایی در سطح این تیم ها بازی دوستانه انجام دهیم تا محک جدی خورده و نقاط ضعف تیم مشخص شود. امیدوارم روند تیم ملی روبه رشد باشد تا در ادامه حسرت مربیان گذشته را نخوریم.

قرارداد-لیگ

یک قانون شکست خورده

خرسندی در پیوند با قانون سقف قراردادها و کسر امتیاز از باشگاه ها به گسترش نیوز گفت: سازمان لیگ باید قبول کند که این طرح پرسروصدا شکست خورده و هیچ خروجی مثبتی برای فوتبال کشور ندارد. طرح تعیین قراردادها بدون هیچ گونه فکر و آینده نگری به اجرا درآمده و نتیجه مثبتی هم تا به الان نداشته است.

وی در ادامه مطرح کرد: باشگاه ها به این قانون پایبند نیستند و طبق صلاحدید خود اقدام به جذب بازیکن با قیمت های دلخواه می کنند. طرح هایی که اندیشه و تدبیر پشت آن نباشد، محکوم به شکست است. البته اجرای این قبیل قوانین برای درآمدزایی فدراسیون کاربرد خوبی داشته و از این طریق پول خوبی نصیب دوستان شده است.

خرسندی در خصوص آخرین شرایط تیم جوانان پرسپولیس عنوان کرد: درحال حاضر چند بازیکن ما با تیم بزرگسالان تمرین می کنند که این مسئله باعث افتخار ما است. آقای یحیی گل محمدی و دستیاران او از عملکرد شاگردان ما راضی بودند که این مسئله باعث افتخار ما است. نیم فصل دوم را با شکست مقابل کیا شروع کردیم اما در این بازی مستحق شکست نبودیم. ما فوتبال خوبی ارائه می دهیم و جز مدعیان اصلی به شمار می رویم. به طور قطع در هفته های آینده به جمع مدعیان قهرمانی برمی گردیم.

  • محمد ارسالی در

    تا‌وقتیکه‌خودمان‌را با‌فوتبال روز‌دنیا‌و فق‌ندهیم‌‌روزب‌روز‌بدتر‌ از روز قبل‌میشو یم‌وهیچ‌مربی‌بزرگ‌هم‌نمیتواند‌حتی‌مارا‌ از‌گروه‌‌هم‌بالا‌ببرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها