|
کدخبر: 311783 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

۳ مدعی اصلی قهرمانی / این پرسپولیسی برای استقلال سنگ تمام گذاشت!

رحیم یوسفی گفت: استقلال در فصل نقل و انتقالات عملکرد همیشگی را نداشت و در بحث یارگیری و ابزار در دستِ سرمربی، دچار مشکل شد. با این وجود، عملکرد خیلی خوبی تا به اینجای فصل داشته و صدرنشین فعلی است. تا پایان لیگ، مسابقات زیادی باقی مانده و جدول دستخوش تغییر خواهد شد. باید حداقل تا نیم فصل اول صبر کنیم و سپس برآیندی از وضعیت مدعیان ارائه کنیم.

ورزش ۳ مدعی اصلی قهرمانی / این پرسپولیسی برای استقلال سنگ تمام گذاشت!

سرخپوشان پایتخت پس از کسب چند برد خوب و روحیه بخش، برابر یاران مهدی تارتار متوقف شدند و صدر را به استقلال واگذار کردند. دیدار دو تیم ملوان و پرسپولیس در ورزشگاه سیروس قایقران، با تساوی بدون گل به اتمام رسید. تلاش بازیکنان دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه مسابقه، ثمری نداشت و امتیاز ها در انزلی تقسیم شد.

پرسپولیس امروز برای جبران این نتیجه، در خانه به مصاف تیم صنعت نفت آبادان می رود. این دیدار از ساعت ۱۸ و در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

گسترش نیوز برای بررسی آخرین شرایط پرسپولیس، گفتگویی با رحیم یوسفی، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

رحیم-یوسفی

بدترین نمایش پرسپولیس

رحیم یوسفی درباره تساوی پرسپولیس برابر ملوان گفت: این بازی بدترین نمایش پرسپولیس در این فصل و شاید طی چند فصل گذشته بود. در بازی پرسپولیس، تاکتیک و برنامه خاصی دیده نشد و بازیکنان این تیم، بسیار ضعیف ظاهر شدند. بازیکنان پرسپولیس طوری بازی کردند که انگار قصد داشتند صرفا رفع تکلیف کرده و بازی را هرچه زودتر به پایان ببرند.

او ادامه داد: البته نمی‌توان انتظار داشت که یک تیم در طول فصل همواره برنده باشد و در اوج به سر ببرد. به هرحال فوتبال بالا و پایین دارد و همین فراز و نشیب ها جذابیت این رشته را بالا برده است. مشکلات بدنی یا خستگی بازیکنان را نمی توانم به عنوان دلیلی بر عملکرد ضعیف تیم درنظر بگیرم. به باور من، بازیکنان در اجرای مسئولیت های محوله افتضاح عمل کردند و ناامیدکننده ظاهر شدند.

پرسپولیس-تمرین

قادر به هضم این تصمیمات نیستم

یوسفی در ارتباط با حواشی اخیر باشگاه پیرامون دریافتی‌ها و اعتصاب بازیکنان اظهار کرد: این بحث‌ها و اقدامات را کودکانه و غیرحرفه‌ای می‌دانم و به شخصه قادر به هضم این قبیل تصمیمات نیستم. امکان تاخیر در پرداخت ها وجود دارد اما درنهایت تمام بازیکنان و کادرفنی مطالبات خود را دریافت خواهند کرد. این رویه خیلی زشت و ناپسند است و دود آن در چشم باشگاه و هوادارانش می‌‌رود. بازیکن نباید به خاطر مسائل مالی دست به اعصاب یا اقدام این چنینی بزند.

وی در خصوص وضعیت داوری در بازی پرسپولیس و ملوان عنوان کرد: شرایط داوری در فوتبال ایران هیچ تغییری نسبت به گذشته نکرده و هنوز هم شاهد نقص‌های فراوان و اشتباهات تاثیرگذار هستیم. البته مقصود من کلی است و تنها به این بازی محدود نمی شود. عدم وجود VAR، لطمه سنگینی به وضعیت داوری ها زده و بی تردید در ادامه نیز این روند ادامه دار خواهد بود.

ملوان-پرسپولیس

ملوان عالی کار کرد

کارشناس فوتبال افزود: درهرصورت این اشتباهات همواره وجود دارد و اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. نکته مهم آن است که بدون توجه به این موضوع، یک تیم برای کسب موفقیت پا به میدان بگذارد و با عملکرد خوب خود به پیروزی دست پیدا کند. پرسپولیس به خاطر یکی، دو اشتباه داور متوقف نشد، بلکه نمایش ضعیفش باعث رقم خوردن این نتیجه شد و ۲ امتیاز مهم را در انزلی از دست داد.

یوسفی در مورد تیم ملوان و موفقیت این تیم در خنثی‌سازی برنامه های هجومی پرسپولیس توضیح داد: ملوان بازی خیلی خوبی ارائه داد و حتی می توانست برنده میدان باشد. این تیم به خوبی کارهای تهاجمی پرسپولیس را خنثی کرد و با آنالیز درست به خواسته خود رسید. در فاز تدافعی شاهد یک عملکرد کم نقص از شاگردان مهدی تارتار بودیم و مهاجمان پرسپولیس موفق به تهدید جدی دروازه ملوان نشدند.

حذف-سرخابی-ها

این حواشی زیبنده دو باشگاه نیست

او در ادامه خاطرنشان کرد: مدافعان ملوان کانال‌های کناری را به خوبی بسته بودند و اجازه عرض اندام به وینگرها و فولبک های پرسپولیس ندادند. تیم میزبان حتی از نظر آمادگی جسمانی نیز وضعیت بهتری نسبت به پرسپولیس داشتند و این مسئله در ۲۰ دقیقه پایانی بازی عیان‌تر شد و به وضوح قابل رویت بود. استراتژی ملوانی‌ها این بود که با دوندگی بالا، بازیکنان پرسپولیس را به چالش بکشند و اجازه حفظ توپ زیاد را به حریف ندهند. درصورت وجود یک مهاجم تمام کننده خوب و شش دانگ، ملوان می‌توانست ۳ امتیاز خانگی را به حساب خود واریز کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پیوند با مصاحبه های اخیر مسئولان دو باشگاه تهرانی علیه یکدیگر به گسترش نیوز گفت: این قبیل حواشی در همه جای دنیا رخ می‌دهد و فقط مختص فوتبال ما نیست. این حاشیه‌ها در ایران به تدریج شکل دیگری پیدا می کند که زیبنده اشخاص نیست.

یوسفی تصریح کرد: مربیان و مسئولان دو باشگاه به شکل غیرحرفه ای علیه یکدیگر حرف می زنند و فقط هم را کتک نمی زنند! به نظر من این مسائل با هر ابعادی نباید به بازیکنان انتقال پیدا کند و تمرکز آنان را برهم بزند. ورود این موارد حاشیه‌ای به داخل تیم، اتفاق بد و مخربی خواهد بود که در نتایج هم تاثیر منفی خود را می گذارد.

جام-لیگ-برتر

همان همیشگی!

این مفسر فوتبال در مورد قانون سقف قرارداد و تصمیم سازمان لیگ برای کسر امتیاز از برخی تیم ها مطرح کرد: برخی دوستان هر تصمیمی که بخواهند اتخاذ می‌‌کنند و کسی هم مانع آن‌ها نمی‌شود. منطقی یا غیرمنطقی بودن آن هم اهمیتی ندارد و صرفا بعضی اهداف آقایان مهم است. این قبیل قوانین فقط به فوتبال ایران لطمه می زنند و هیچ خروجی مثبتی نخواهند داشت. هرنوع تصمیمی پیش از شروع لیگ، باید با باشگاه‌ها در میان گذاشته شود تا از بروز هرگونه اختلاف و گلایه مندی جلوگیری شود. این کسر امتیازها برای فوتبال ما رخداد خوبی نیست و اصولا منطق و تفکری هم در آن دیده نمی شود.

یوسفی درباره مدعیان قهرمانی در لیگ بیست و سوم به خبرنگار سرویس ورزشی گسترش نیوز گفت: باز هم همان ۳ تیم همیشگی از بیشترین شانس برای قهرمانی برخوردار هستند و بعید می‌دانم تیم چهارمی به این مثلث اضافه شود. رقابت اصلی بین پرسپولیس، استقلال و سپاهان است و در این موضوع شک و تردیدی وجود ندارد.

استقلال-تهران

عملکرد قابل تحسین رقیب

وی در ادامه اذعان کرد: پرسپولیس و سپاهان در وهله اول و سپس استقلال، بخت های اصلی محسوب می شوند. استقلال در فصل نقل و انتقالات عملکرد همیشگی را نداشت و در بحث یارگیری و ابزار در دستِ سرمربی، دچار مشکل شد. با این وجود، عملکرد خیلی خوبی تا به اینجای فصل داشته و صدرنشین فعلی است. تا پایان لیگ، مسابقات زیادی باقی مانده و جدول دستخوش تغییر خواهد شد. باید حداقل تا نیم فصل اول صبر کنیم و سپس برآیندی از وضعیت مدعیان ارائه کنیم.

رحیم یوسفی در پایان اضافه کرد: برای پرسپولیس در ادامه فصل آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بهترین اتفاقات برای این تیم، هم در مسابقات داخلی و هم در رقابت‌های آسیایی رخ دهد. بازیکنان و همین‌طور کادرفنی باید از حواشی مخرب دوری کنند و تمام تمرکز خود را روی کسب نتایج خوب و موفقیت باشگاه معطوف کنند. مشکلات مالی هم به زودی برطرف می شود و جای نگرانی ندارد. بازیکنان پرسپولیس باید تنها روی کسب موفقیت و شادی دل هواداران تاکید داشته باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها