|
کدخبر: 311109 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

چالش بزرگ در انتظار پرسپولیس / تارتار یحیی را غافلگیر می‌کند؟

اردلان آشتیانی؛ کارشناس و مفسر فوتبال گفت: ملوان زیرنظر تارتار عملکرد فوق العاده‌ای تا به اینجای فصل داشته است. وینگ‌بک‌ها و هافبک‌های این تیم بسیار خوب کار می‌کنند و نمایش‌های دور از انتظاری داشتند. بازی سختی برای پرسپولیس است و از این بابت تردیدی وجود ندارد.

ورزش چالش بزرگ در انتظار پرسپولیس / تارتار یحیی را غافلگیر می‌کند؟

پرسپولیس با برتری مقابل استقلال تاجیکستان، امیدهای خود را برای صعود به مرحله حذفی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا افزایش داد و حالا با روحیه‌ای مضاعف به مصاف تیم ملوان بندرانزلی می رود.

ملوان تحت هدایت مهدی تارتار از جمله تیم های خوب و شگفتی ساز لیگ محسوب می شود و در حال حاضر با ۱۱ امتیاز، در رتبه ششم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارد. این دیدار روز یکشنبه و در ورزشگاه سیروس قایقران برگزار می شود.

گسترش نیوز برای بررسی آخرین وضعیت پرسپولیس، گفت و گویی با اردلان آشتیانی، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

اردلان-آشتیانی

بیرانوند پرسپولیس را در بازی نگه داشت

اردلان آشتیانی درباره پیروزی باارزش سرخپوشان پایتخت برابر نماینده کشور تاجیکستان گفت: استقلال مطابق انتظار یک بازی بسته و تدافعی ارائه داد و میل به بهره گیری از صدحملات داشت. من انتظار حضور ثابت وحدت هنانوف در ترکیب اصلی را نداشتم اما کادرفنی پرسپولیس با این تصمیم جالب خود، همه را غافلگیر کرد. هنانوف به خاطر وجود انگیزه‌های فراوان برابر تیم سابق خود، از ابتدا برای تیم میزبان به زمین رفت و عملکرد خوبی هم داشت.

او ادامه داد: علیرضا بیرانوند با مهار پنالتی حریف، کمک زیادی به پیروزی تیم خود کرد و با این واکنش فوق العاده، به نوعی پرسپولیس را در بازی نگه داشت. در صورت گلزنی استقلال در ۱۵ دقیقه ابتدایی، کار برای پرسپولیس بسیار سخت و پیچیده می شد؛ در آن شرایط، تیم مهمان به طور قطع دست به دفاع اتوبوسی و چندلایه و استفاده از ضدحملات سریع می‌زد و با افزایش روحیه و انگیزه تیمی، شکست این تیم برای ما به مراتب دشوارتر می‌شد.

صادقی-پرسپولیس

همان صادقی مورد انتظار

آشتیانی در خصوص درخشش سعید صادقی در این بازی بیان کرد: سعید یک نمایش عالی و قابل قبول از خود بر جای گذاشت و من از این بابت بسیار خشنود هستم. این بازیکن در پست وینگر چپ، وظایف خود را به خوبی انجام داد و چشمه‌ای از همان صادقیِ گل گهر بود. نباید فراموش کرد که این هافبک در فصل آخر خود با لباس گل گهر، ۱۴ پاس گل داد و رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند. او در پست اصلی خود برابر حریف تاجیسکتانی قرار داشت و ارزش های خود را بار دیگر به همگان نشان داد.

وی در مورد درگیری لفظی حسین کنعانی زادگان و سروش رفیعی و تصمیم یحیی گل محمدی در این باره اظهار کرد: شاهد بهترین تصمیم ممکن از جانب آقای گل محمدی بودیم و از او چنین انتظاری هم می‌رفت. جهت حفظ انضباط و نظم تیمی، هردو بازیکن به صورت همزمان تعویض شدند تا با این کار برخی بازیکنان متوجه این مطلب شوند که در چه تیمی بازی می کنند و لباس چه باشگاه بزرگی را برتن کردند.

سعید-صادقی-عمری

قطعا صعود می کنیم

کارشناس فوتبال در رابطه با احتمال صعود پرسپولیس از این گروه به گسترش نیوز گفت: بدون هیچ گونه تردیدی پرسپولیس از این گروه صعود خواهد کرد. به اعتقاد من تیم های النصر و پرسپولیس از این گروه به دور بعد صعود می کنند و در این مسئله شکی ندارم.

آشتیانی در ارتباط با شرایط فنی استقلال تاجیکستان و احتمال جبران نتیجه در بازی برگشت عنوان کرد: استقلال از نظر دوندگی و فیزیکی، وضعیت خوبی دارد ولی دارای نقص های تاکتیکی زیادی است که پرسپولیس از این مورد در بازی رفت به خوبی بهره برد. بازی برابر تیم های تدافعی، استراتژی خاص خود را طلب می‌کند و پرسپولیس هم از این مسئله آگاه است. شوت از راه دور و استفاده از کارهای ترکیبی، تک ضرب و سرعتی، از جمله تاکتیک های کارآمد در این خصوص به شمار می روند.

پرسپولیس-تمرین

یک چالش بزرگ در انتظار پرسپولیس

او افزود: بازی در زمین استقلال به خاطر چمن مصنوعی، ابعاد کوچک‌تر زمین نسبت به استادیوم آزادی و شرایط خاص دیگر، سختی های خودش را دارد و از این حیث ممکن است که برای پرسپولیس چالش برانگیز باشد. استقلال به خاطر این وضعیت، همواره در حالت میزبانی تیم بهتری است؛ دلیل این موضوع نیز آن است که این زمین به پیاده سازی تاکتیک ها و برنامه های این تیم در بازی فشرده و بسته کمک زیادی می کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: بازیکنان استقلال در ورزشگاه خانگی خود عملکرد به مراتب بهتری دارند و یکدیگر را به خوبی پوشش می دهند. در بازی با الدحیل نیز این مسئله نمایان شد و مزیت میزبانی منجر به امتیازگیری از تیم قطری شد؛ بنابراین پرسپولیس در بازی برگشت کار سخت تری در پیش دارد و باید بتواند از ضربات ایستگاهی و شوت های از راه دور، دروازه استقلال را تهدید کند و از این طریق در تاجیکستان موفق به گلزنی شود. نکته قابل ذکر دیگر در رابطه با این تیم، به بازیکنان خارجی مربوط می شود. به باور من، خارجی های استقلال تاجیکستان، بازیکنان باکیفیتی نبودند و تمجیدهای صورت گرفته در خصوص آن‌ها صرفا بزرگ نمایی بود.

باهویی-پرسپولیس

در مورد باهویی باید صبر کرد

این کارشناس درباره وضعیت خط حمله پرسپولیس و مهاجمان این تیم به خبرنگار سرویس ورزشی گسترش نیوز گفت: قضاوت درباره نبیل باهویی هنوز زود است و برای اعلام نظر قطعی در خصوص کیفیت یک بازیکن باید صبر بیشتری به خرج داد. شهاب زاهدی در چند بازی گذشته عملکرد خیلی خوبی داشته و در فاز هجومی پرسپولیس مثمرثمر عمل کرده است.

بازیکن پیشین پرسپولیس در ادامه مطرح کرد: درهرصورت زاهدی چند سال در فوتبال اروپا حضور داشته و تجربیات گران قدری را کسب کرده و حالا با عبور از برخی نقدها، تاثیرگذاری بهتری در خط حمله دارد. انتظار هواداران از یک مهاجم، گلزنی است و شهاب نیز با آگاهی از این موضوع، نهایت تلاش خود را به کار می گیرد. برای او و سایر مهاجمان پرسپولیس در ادامه مسیرشان آرزوی موفقیت می کنم.

ملوان-نساجی

ملوان می‌تواند قرمزها را متوقف کند؟

آشتیانی درباره بازی بعدی پرسپولیس با ملوان در لیگ بیان کرد: ملوان زیرنظر مهدی تارتار عملکرد فوق العاده خوبی تا به اینجای فصل داشته و جایگاه قابل توجهی نیز در جدول دارد. وینگ‌بک‌ها و هافبک‌های این تیم بسیار خوب کار می‌کنند و نمایش‌های دور از انتظاری داشتند. بازی سختی برای پرسپولیس است و از این بابت تردیدی وجود ندارد.

او در پایان اضافه کرد: پرسپولیس همانند بازی با استقلال تاجیکستان باید گل اول بازی را بزند تا اسیر بازی بسته حریف نشود. درصورت گلزنی ملوان در ۱۵ دقیقه ابتدایی، کار برای پرسپولیس خیلی سخت می شود. البته حضور علیرضا بیرانوند آماده و قبراق، نقطه قوت پرسپولیس محسوب می شود. او این روزها در فرم مطلوبی قرار دارد و گلزنی مقابل او برای هر مهاجمی کار سختی به نظر می رسد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها