|
کدخبر: 310874 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

ستاره یاغی در رادار آبی ها

عملکرد ضعیف روبرت سانچز در دربی لندن، سران چلسی را به فکر عقد قرارداد با یک دروازه بان جدید انداخته است. برای این منظور، مدیران باشگاه چلسی، یک گزینه جالب را درنظر گرفته‌اند.

ورزش ستاره یاغی در رادار آبی ها

دربی جذاب و حساس لندن با تساوی دو بر دو به پایان رسید. پیش از آغاز مسابقه، کفه ترازو به سمت توپچی ها سنگینی می کرد اما خیلی زود همگان به اشتباه خود پی بردند.

چلسی و آرسنال در هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلستان به مصاف یکدیگر رفتند. مربیان هردوتیم در ترکیب اصلی خود تغییراتی را لحاظ کردند و با تمام قوا پا به میدان گذاشتند. آبی ها بازی را خیلی بهتر از رقیب بالای جدولی خود آغاز کردند و روی دروازه آرسنال خطرساز ظاهر شدند.

حملات چلسی در دقیقه ۱۵ بازی به ثمر نشست و ضربه سر میخایلو مودریک برای آبی ها یک پنالتی را به ارمغان آورد. کول پالمر پس از یک کشمکش کوتاه با رحیم استرلینگ، پشت توپ ایستاد و برخلاف حرکت داویده رایا، دروازه آرسنال را باز کرد. پالمر دومین گل پیاپی خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

پس از این گل، بازی کمی متعادل شد و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود. آرسنالی‌ها در ایجاد فرصت بزرگ گلزنی ناتوان بودند و چلسی نیز از فشار خود کاسته بود. نیمه اول با برتری خفیف آبی ها به پایان رسید و دو تیم با شرایط متفاوت به رختکن رفتند.

پالمر-چلسی

میزبان در نیمه دوم نیز با توپ پُر پا به زمین گذاشته بود و خیلی زود به گل دوم دست پیدا کرد. میخایلو مودریک گل دوم تیمش را به زیبایی هرچه تمام تر وارد دروازه رایا کرد و به برتری چلسی حاشیه امن بخشید. میشا با یک ضربه زیبا توپ را از بالای سر دروازه بان آرسنال وارد دروازه کرد؛ البته در خصوص تعمدی بودن ارسال او بین کارشناسان و بینندگان و هواداران دو تیم اختلاف نظر وجود دارد.

مائوریسیو پوچتینو، سرمربی چلسی بر این باور است که او با توجه به موقعیت دروازه بان، به قصد گلزنی توپ را ارسال کرد اما  برخی کارشناسان و مجریان مطرح مانند گری لینه‌کر، نظر دیگری در این باره دارند.

میشا-چلسی

فرصت سوزی و تقدیم دو امتیاز

پس از مودریک، چلسی شانس این را داشت که گل های بعدی را وارد دروازه آرسنال کند ولی فرصت سوزی مهاجمان، مانع از این امر شد. تعویض های پوچ در نیمه دوم چندان موفقیت آمیز نبود و دوست داران چلسی نیز پس از بازی نسبت به این موضوع گلایه داشتند. بیرون کشیدن مودریک و پالمر، زهر خط حمله میزبان را گرفت و نیکولاس جکسون و نونی مادوکه از شرایط خوبی برخوردار نبودند و هیچ تاثیر مثبتی بعد از حضور در زمین نداشتند. عملکرد بد جکسون، بار دیگر همگان را با این واقعیت که چلسی به یک مهاجم جدید در ژانویه نیاز دارد، مواجه کرد.

در ۲۰ دقیقه پایانی و همزمان با تعویض های هجومی میکل آرتتا، آرسنال ضرباهنگ بهتری در فاز هجومی خود پیدا کرد اما باز هم در به خطر انداختن دروازه چلسی دچار مشکل بود. اشتباه مرگبار روبرت سانچز، آب سردی بر پیکر طرفداران چلسی بود.

سانچز توپ را با پاسی اشتباه،تقدیم دکلان رایس کرد و هافبک ملی پوش آرسنال نیز با ضربه ای دقیق و تک ضرب، قفل دروازه چلسی را گشود. این گل، وضعیت روحی و روانی توپچی ها را دگرگون کرد و حالا قرمزها امیدوار شدند تا با کسب امتیاز استمفوردبریج را ترک کنند که همین اتفاق نیز درنهایت رخ داد.

لئو-تروسار

شلیک ستاره بلژیکی به قلب چلسی

لئاندرو تروسار ارسال زیبا و دقیق بوکایو ساکا را تبدیل به گل کرد تا آرسنالی ها در دقیقه ۸۴، حساب کار را به تساوی بکشانند. این مساوی خانگی برای آبی ها حکم یک شکست را داشت؛ چون آن ها تا دقیقه ۷۷ با ارائه یک نمایش کم نقص و دوندگی بسیار بازیکنان خود، اجازه عرض اندام به آرسنال را نداده بودند. پیش از شلیک رایس در دقیقه ۷۷، آرسنال حتی یک مرتبه نیز شوت در چارچوب نداشت؛ از این حیث، باید به طرفداران چلسی این حق را داد که از دست دروازه بان پراشتباه خود عصبانی باشند.

مائوریسیو پوچتینو پس از پایان بازی و در کنفرانس خبری گفت: « بازی تا دقیقه ۷۷ تحت کنترل ما بود و گل نخوردیم و موقعیت زیادی به حریف ندادیم. حس نا امیدی دارم چون دو امتیاز مهم را از دست دادیم. گل اول باعث شد که آرسنال باورش را پیدا کند و زمانی که ۱۳ دقیقه زمان تا پایان بازی باقی بماند، همیشه ریسک وجود دارد. در عین حال من به خاطر عملکرد کلی تیم خوشحال هستم.»

او ادامه داد: «مودریک خوب بازی کرد اما همچنان نیاز به پیشرفت بیشتر دارد. از نظر من او هنوز در بهترین فرم خود نیست. به چند تغییر نیاز داشتیم تا با جکسون فشار بیشتری در جلو زمین بیاریم. بازی نزدیک به ۳-۰ بود که ۲-۱ شد. ما می خواستیم فشار بیشتری به آرسنال بیاریم نه اینکه از ۲-۰ خودمون حفاظت کنیم.»

پوچتینو-پالمر

فوتبال یعنی اشتباه

سرمربی آرژانتینی چلسی افزود: «هر هفته بازی های زیادی داریم و همیشه اشتباهاتی وجود دارد؛ چون فوتبال یعنی اشتباه و ما به خوبی نسبت به این موضوع آگاه هستیم. به باور من ۹۰% گل ها این‌طور هستند، چون حریفان دچار اشتباه می شوند و فضا برای ضربه زدن ایجاد می شود. ما فقط می توانیم به دلیل اینکه باید سرعت بازی رو درک می کردیم و همچنین در مورد زمان بندی مورد انتقاد قرار بگیریم. به خاطر فلسفه بازی خود، می توانیم ریسک کنیم.

پوچتینو در مورد عملکرد کوکوریا اظهارنظر کرد: «فکر می کنم این یک پروسه طبیعی است. در ابتدای کار کاملا واضح بود که بعضی از بازیکن ها در موقعیتی هستند که باید بمانند یا تیم را ترک کنند و در مورد مارک باشگاه تصمیم گرفت که همکاری ما ادامه پیدا کند. او به خوبی تمرین می کند و به همین دلیل امروز در مقابل ساکا این قدر خوب بازی کرد و باید تحسینش کرد. مارک می تواند در سمت راست هم بازی کند و من از این حیث بسیار خشنود هستم.»

کوکوریا-چلسی

خشم ستاره احیا شده آبی‌ها

عملکرد فوق العاده مارک کوکوریا همگان را به تحسین واداشته است و بسیارانی بر این باور هستند که او زیرنظر مائوریسیو پوچتینو پیشرفت قابل توجهی داشته است. مدافع اسپانیایی در هر دو سمت زمین نمایش های خوبی در این فصل داشته و حالا یکی از مهره های قابل اتکای آبی های لندن محسوب می شود. کوکوریا در دربی لندن به خوبی بوکایو ساکا را مهار کرد و پوچتینو هم به این مورد اشاره کرد. در پیش فصل اوضاع برای این بازیکن روند دیگری داشت و او به درب خروج از باشگاه بسیار نزدیک  بود اما تقدیر برای او طور دیگری رقم خورد.

مارک کوکوریا درحالی که از نتیجه به دست آمده بسیار خشمگین به نظر می رسید، به خبرنگاران گفت: «ما واقعاً احساس خشم داریم. می دانم که بازی را به تساوی کشیدیم اما به نظر من، این یک باخت است؛ زیرا کنترل بازی را در دست داشتیم و مسلط بر اوضاع بودیم. ما خیلی خوب بازی کردیم و همه عملکرد خوبی داشتند. اگر در ادامه فصل در این سطح بازی کنیم، پیروزهای زیادی خواهیم داشت. ما از نتیجه عصبانی هستیم اما به طور کلی از عملکرد راضی هستیم و این عملکرد به ما اعتماد به نفس می دهد.»

او ادامه داد: «واقعیت این است که ما فقط یک امتیاز کسب کرده‌ایم که برای باشگاهی مانند چلسی کافی نیست اما مطمئنا چیزهایی داریم که باید به آنها افتخار کنیم و چیزهایی داریم که می توانیم در آن پیشرفت کنیم. ما دو اشتباه کردیم و توسط یک تیم بسیار خوب مجازات شدیم. اینجا لیگ برتر است، شما می توانید از روی اشتباه گل دریافت کنید و چون ما تیم جوانی هستیم، فکر می کنم این چیزی است که باید روی آن کار کنیم و برای آینده پیشرفت کنیم.»

کانر-گلگر

کاپیتان به آینده امیدوار است

این موضوع برای کانر گلگر نیز مصداق عینی دارد. هافبک جوان چلسی در تابستان در آستانه جدایی قرار داشت و باشگاه هایی مثل وستهام خواستار جذبش بودئد ولی او در نهایت در چلسی ماندگار شد. گلگر نیز همانند کوکوریا، تحت نظر پوچ نمایش های بسیار خوبی داشته و همراه با مویسس کایسدو و انزو فرناندز، یک مثلث جنگنده و جالب را تشکیل داده است. با توجه به مصدومیت ریس جیمز و بن چیلول، این محصول آکادمی کوبهام کاپیتان فعلی چلسی نیز محسوب می شود. گلگر در دربی لندن نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و یک پاس گل نیز به نام خود ثبت کرد.

گلگر نیز پس از بازی به خبرنگاران گفت: « من فقط می‌خواهم تا جایی که می‌توانم به چلسی کمک کنم، تا جایی که ممکن است بازی کنم و روی بازی تاثیر بگذارم. بدون توپ می‌توانم کارهای فیزیکی زیادی انجام دهم و بدوم و این کار را برای تیم انجام می‌دهم.»

او تصریح کرد: «طبیعتا همه ما از این نتیجه ناراحت هستیم. عملکرد مثبتی بود اما واضح است که می‌خواهیم ادامه دهیم. دردناک و واقعا ناامیدکننده است. همه بازیکنان ناراحت هستند اما من فکر می‌کنم چیزهای خوبی در بازی وجود داشت. ۶۰-۷۰ دقیقه عالی بودیم سپس بعد از گل شرایط سخت شد. همچنان عملکرد مثبتی داشتیم و مطمئنا می توانیم از این موضوع استفاده کنیم. راه درازی در پیش است. چلسی تیمی است که می‌خواهد برای لیگ برتر بجنگد. ما هنوز با آن فاصله داریم اما قطعاً در حال پیشرفت هستیم. بازیکنانی داریم که از مصدومیت بازگشته‌اند و در تمرین و بازی پیشرفت خواهیم کرد.»

جیمی-کرگر

آرسنال تا دقیقه ۷۷ فلج شده بود!

جیمی کرگر در برنامه اسکای اسپورت در خصوص دربی لندن میان چلسی و آرسنال گفت: «این یک عملکرد فوق العاده از سوی چلسی بود و آنها باید بازی را می بردند. چلسی با یک مهاجم وارد زمین نشد، آنها با یک خط هافبک وارد زمین شدند و این به آنها کمک کرد تا پنالتی که منجر به گل اول شد را بگیرند. این چیزی است که آن سیستم از نظر رفتن به جلو جواب داد اما در اصل آن سیستم وجود داشت تا آرسنال را فلج کند.»

او در ادامه خاطرنشان کرد: «خیلی به ندرت می توانم به یاد بیاورم که مارتین اودگارد که توپ را بین خطوط می گیرد یا یکی از بازیکنان کناری آن‌ها تا این حد آرام و خنثی باشند؛ زیرا آنها نمی توانستند به مرکز بروند. چلسی راه آن‌ها را کاملا متوقف کرده بود و اجازه عرض اندام به هیچ کدام از بازیکنان خط میانی آرسنال نمی‌داد.»

کرگر در پایان گفت: «بازیکنان چلسی آرسنال را مجبور کردند که به عقب برود و بازیکنان زیادی را دور توپ جمع کردند. ما به ندرت شاهد بودیم که شماره ۸ های آرسنال از بازی لذت ببرند. من به شدت تحت تاثیر ترکیب تاکتیک چلسی قرار گرفتم.»

سانچز-چلسی

اشتباهات دردساز سانچز کار دستش می‌دهد؟

با وجود عملکرد بسیار قابل قبول اکثر نفرات چلسی، یک بازیکن در آماج انتقادات قرار دارد و آن شخص کسی نیست جز روبرت سانچز. سنگربان آبی ها با اشتباه مرگبار خود، روند بازی را به ضرر تیم خود تغییر داد. پاس اشتباه او، بیش از یک گل به چلسی ضربه زد و در ادامه آرسنال برای به ثمر رساندن گل تساوی روحیه بالایی گرفت.

اشتباهات مکرر این دروازه بان، مدیران چلسی را به این فکر انداخته تا به سراغ جذب یک مهره جدید بروند. آرون رمزدیل، جدی ترین گزینه روی میز است و احتمالا چلسی در ژانویه مذاکرات خود را برای به خدمت گرفتن او آغاز کند. رمزدیل در آرسنال بدل به یک نیمکت نشین شده و دیگر جایی در ترکیب اصلی توپچی ها ندارد.

آرون-رمزدیل

این بازیکن را بخرید!

رابی ایرل، هافبک اسبق تیم ملی جامائیکا در این باره می گوید: « اگر من به‌جای باشگاه چلسی بودم، همین الان تلفن را بر می‌داشتم و برای خرید رمزدیل تماس می‌گرفتم. بله؛ می‌گفتم «اگه قصد ندارید که از رمزدیل استفاده کنید، پس او را به من بدهید.»

او اضافه کرد: «رمزدیل دروازه‌بان سطح بالا و باکیفیتی است. اگر او می‌خواهد که در یورو، دروازه‌بان اول انگلیس باشد باید آرسنال را ترک و به جایی برود که به او فرصت بازی برسد. حال که آرتتا او را نادیده می‌گیرد، اگر من به‌جای چلسی بودم، برای جذب او دست به کار می‌شدم. من واقعاً رمزدیل را به‌عنوان یک گلر سطح بالا که چلسی به آن نیاز دارد، می‌دانم.»

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها