|
کدخبر: 309336 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

ستاره ۱۸ ساله در رادار آبی ها

در ادامه جذب بازیکنان جوان و آینده دار، چلسی در پی توافق با یک گزینه جدید است. لوئیس گیلرمه در حال حاضر دو پیشنهاد رسمی از چلسی و بایرن مونیخ دریافت کرده است و آبی ها حاضرند برای خرید دائمی او ۳۵ میلیون یورو بپردازند.

ورزش ستاره ۱۸ ساله در رادار آبی ها

شاگردان مائوریسیو پوچتینو در ادامه روند خوب خود با چهار گل از سد تیم برنلی عبور کردند. در ابتدا مدافع برنلی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود و درادامه کول پالمر، رحیم استرلینگ و نیکولاس جکسون به ترتیب برای آبی ها گلزنی کردند.

به نظر می رسد که پوچتینو به ترکیب مدنظر خود بسیار نزدیک شده و بازیکنان چلسی به مرز هماهنگی رسیده باشند. این مسئله به ویژه در خط میانی آبی های لندن دیده می شود، جایی که مویسس کایسدو، انزو فرناندز و کانر گلگر در بازی های اخیر بسیار خوب،  و جنگنده و خلاق تر از گذشته عمل کردند و به پیروزی های متوالی تیمشان کمک شایانی کردند.

چلسی برابر برنلی با ۹ شوت به ۴ گل رسید. آخرین باری که آن ها توانستند این مقدار گل را با تعداد کمتری شوت به ثمر برسانند به سپتامبر ۲۰۱۷ در مقابل استوک سیتی برمی گردد که با ۷ شوت به ۴ گل رسیدند.

پوچ-چلسی

نمایش خیلی خوبی داشتیم

سرمربی آرژانتینی آبی ها در کنفرانس خبری پس از بازی به خبرنگاران گفت: «همیشه وقتی گل اول را دریافت می کنید و کامبک می زنید، باعث افتخار است. باور من در این بازی نمایش خیلی خوبی داشتیم و از عملکرد کلی تک تک نفرات تیم رضایت خاطر دارم. به خوبی مستحکم بودیم و قبل از پایان نیمه اول گل زدیم که یک مقدار به ما در نیمه دوم کمک کرد تا بازی را کنترل کنیم.»

او ادامه داد: «به شما گفته بودم که بعضی وقت ها ما چیزی را می سازیم. گروه جوانی هستیم و بعضی از بازیکنان با تجربه را در اختیار داریم و فقط بحث زمان مطرح است. عملکرد خیلی خوبی داشتیم و فقط با گذشت زمان همدیگه را بهتر می شناسیم. ریکاوری بازیکنان حالا به تیم کمک می کنه، چون رقابت در این لیگ فرسایشی بسیار دشوار است. این چیزی است که آن را دوست داریم.»

چلسی-برنلی

نمی‌توانیم از پتانسیل کل نفرات استفاده کنیم

پوچتینو در پایان اضافه کرد: «با اعتماد به نفس همه خوشحال خواهند بود. همیشه در فوتبال بحث سر عملکرد و راندمان کاری است. در این لحظه ما نمی توانیم از پتانسیل کل نفرات تیم استفاده کنیم. وقتی همه آماده باشند، رقابت زیادی در تیم خواهیم داشت.»

چلسی به دنبال توافق با یک اسپانسر پیراهن به ارزش ۶۰ میلیون پوند است. آن ها به گفتگوهای خود با ریاض ایر ادامه داده‌اند و خوشبین هستند که ممکن است با آنها برای یک قرارداد چند ساله به توافق برسند که تیم های مردان و زنان را پوشش دهد. گفته می‌شود که سعودی‌ها اصرار دارند که اگر چلسی فصل آینده سهمیه اروپایی را از دست بدهد، ارزش این قرارداد مطابق با قرارداد  Infinite Athlete کاهش پیدا کند.

پالمر-برنلی

ظهور یک ستاره

یکی از بازیکنان درخشان چلسی در هفته های اخیر کول پالمر بوده که عملکرد بسیار مطلوبی داشته است. او در این دیدار هم موثر ظاهر شد و با زدن یک گل و مهیا کردن یک پاس گل برای جکسون، تاثیر خود را بر این پیروزی گذاشت. وقتی مشخص شد که پالمر می‌خواهد به چلسی برود، منچسترسیتی نمی‌خواست سر راه او قرار بگیرد ولی با توجه به نگرانی‌های فعلی گواردیولا به خاطر مصدومیت بازیکنان، حضور او در تیم مفید بود اما از دست دادن او سود چلسی است؛ زیرا کول نشان داده که او چیزی فراتر از یک وینگر ساده است.

مائوریسیو پوچتینو کول پالمر را یک بازیکن اتصال دهنده توصیف کرد و این موثرترین عملکرد او در پیروزی روز شنبه بود. او اغلب به داخل می رفت و وقتی دید که بازیکنان چلسی بیش از حد آماده حمله بودند، توپ را به جناح چپ می برد. شاید برای قضاوت زود باشد اما می توان از اکنون پالمر را یک خرید هوشمندانه و موفق ارزیابی کرد.

رحیم-استرلینگ

رحیم عملکرد شگفت‌انگیزی داشت

این بازیکن جوان چلسی در پایان بازی گفت: «احساس بسیار خوبی داشتم که اولین گلم را برای این باشگاه و همچنین اولین گلم را در لیگ برتر به ثمر رساندم. فقط خوشحال بودم که به تیم کمک کردم. من واقعا از گلزنی و دادن یک پاس گل خوشحالم اما نکته اصلی کسب سه امتیاز است و ما این کار را انجام دادیم.»

او در رابطه با درخشش استرلینگ افزود: «رحیم عملکرد شگفت‌انگیزی داشت اما این چیزها را شگفت‌زده نمی‌کند؛ زیرا می‌دانیم که او به عنوان یک بازیکن ارزشمند چقدر با استعداد است. می دانیم که او چه چیزی می تواند از نظر گل و پاس گل برای تیم به ارمغان بیاورد و در مقابل برنلی توانایی هایش را نشان داد.»

لوییز-گیلرمه

گیلرمه در رادار چلسی

در ادامه جذب بازیکنان جوان و آینده دار، چلسی در پی توافق با یک گزینه جدید است. لوئیس گیلرمه در حال حاضر دو پیشنهاد رسمی از چلسی و بایرن مونیخ دریافت کرده است و آبی ها حاضرند برای خرید دائمی او ۳۵ میلیون یورو بپردازند.

با این حال، لیلا پریرا رئیس باشگاه پالمیراس این پیشنهادات را رد کرده است؛ زیرا او بیش از ۳۵ میلیون یورو ثابت به اضافه ۲۵ میلیون یورو پاداش می خواهد. این بازیکن ۱۷ ساله تا به حال ۲۲ بازی برای تیم اصلی پالمیراس انجام داده و با وجود اینکه در پست هافبک هجومی بازی می کند ولی گل و پاس گلی به نام خود به ثبت نرسانده است.

سیاست مهم باشگاه در حال حاضر، ساخت یک تیم متشکل از بازیکنان جوان برای آینده است و در این راستا این هدف، پوچتینو برای فصل نقل و انتقالات آتی، قدرت بیشتری پیدا خواهد کرد. چلسی در حال حاضر جوان ترین تیم پریمیرلیگ محسوب می شود و این امر کار پوچ را بسیار سخت کرده است.

تاد-بولی

ادامه نقدها علیه بولی و دوستان

یکی از مهم ترین نقدهایی وارده بر مدیریت باشگاه چلسی به همین سیاست گذاری مربوط می شود. عدم توجه به نتیجه گیری در زمان حال و اعتنای بیش از حد به ساخت تیم برای آینده، منجر به گلایه مندی بسیاری از پیشکسوتان باشگاه و همین طور هواداران شده است. آن ها بر این باورند که باشگاه باید در کنار جذب بازیکنان مستعد و جوان، برای ستارگان بزرگ و باتجربه نیز اقدام کنند.

چلسی احتمالا در تابستان آینده موفق به فروش روملو لوکاکوی دردساز و پرحاشیه شود. ستاره بلژیکی در حال حاضر به صورت قرضی در آس رم بازی می کند و از قضا عملکرد خوبی نیز تحت نظر ژوزه مورینیو داشته و با ادامه این روند احتمال خرید دائمی او از سوی باشگاه ایتالیایی وجود دارد.

فابریزیو رومانو از اسکای ایتالیا در این خصوص ادعا کرد: «متوجه شدم که چلسی بند خرید به ارزش ۳۷ میلیون پوند برای سال آینده در قرارداد لوکاکو گنجانده است. لوکاکو انتقال قرضی خوبی در رم داشته و تا الان ۹ گل به ثمر رسانده است. او درصورت ادامه این روند می تواند سرانجام به طور دائمی از چلسی جدا شده و فوتبال خود را در ایتالیا ادامه دهد.

چالوبا همچنان یک گزینه جدی برای بایرن مونیخ به شمار می رود. ستاره جوان چلسی همچنان مشتاق حضور در بایرن مونیخ است. ایده اصلی انتقال به صورت قرضی با بند خرید است اما هنوز مذاکرات و گفت و گوهای دو طرفه برای این منظور در کار نیست. به احتمال زیاد چالوبا در زمستان چلسی را ترک می کند چون نقشی در تیم ندارد. از تابستان تا الان تماس بایرن مونیخ با چالوبا قطع نشده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها