|
کدخبر: 309980 سهیل مافی

گفتگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

سازمان لیگ عقده‌گشایی کرد / پول هست ولی مثل فقرا شدیم / در آسیا زنگ تفریح می‌شویم

جمشید شاه محمدی؛ کارشناس و مفسر فوتبال اظهار کرد: در گذشته یک مرتبه گفتم و باز هم تکرار می‌کنم که با این رویه، تیم های ایرانی در قاره آسیا زنگ تفریح هستند و به جایی نمی رسند. کسب پیروزی برابر تیم های قطری یا اماراتی شاهکار نیست. ما دیگر قادر به تقابل و عرض اندام مقابل تیم های عربستانی و ژاپنی نیستیم.

ورزش سازمان لیگ عقده‌گشایی کرد / پول هست ولی مثل فقرا شدیم / در آسیا زنگ تفریح می‌شویم

تیم ملی فوتبال ایران عملکرد خوبی در مسابقات چهار جانبه اردن داشت و با برتری برابر این تیم، راهی فینال شد. مهدی طارمی، سردار آزمون و مهرداد محمدی گل های ایران را در این بازی به ثمر رساندند. شاگردان امیر قلعه نویی امشب برای کسب عنوان قهرمانی باید برابر تیم ملی قطر صف آرایی کنند.

گسترش نیوز برای بررسی آخرین شرایط تیم ملی و همچنین ارزیابی وضعیت باشگاه پرسپولیس، گفت و گویی با جمشید شاه محمدی انجام داده که در ادامه می خوانید.

جمشید-شاه-محمدی

افت پرسپولیس مشهود بود

جمشید شاه محمدی درباره عملکرد پرسپولیس برابر گل گهر و برد خفیف قرمزها در این دیدار گفت: پرسپولیس عملکرد بدی در این بازی نداشت اما نسبت به نمایش کلی تیم برابر الدحیل، کمی افت کیفی مشاهده می‌شد. شکل تیمی پرسپولیس در مقابل گل گهر درست بود و در نیمه اول هم سوار بازی بودیم.

او ادامه داد: متاسفانه کیفیت بد چمن مانع از عملکرد مناسب و پیاده سازی صحیح تاکتیک های کادرفنی شد. ضمن اینکه این شرایط نامطلوب، احتمال مصدومیت ها را نیز بالا می برد. در نیمه دوم ورق بازی برگشت و گل گهر خیلی بهتر از پرسپولیس کار کرد؛ علت این موضوع هم خستگی بازیکنان پرسپولیس بود که یک بازی سخت و پرفشاری را در قطر داشتند.

حق گل گهر ضایع شد

شاه محمدی در رابطه با صحنه جنجالی بازی بیان کرد: به نظر من ضربه سر مهاجم گل گهر کاملا از خط عبور کرد و داور بازی دچار اشتباه شد. حق را باید گفت و من به عنوان یک پرسپولیسی نمی توانم واقعیت را کتمان کنم. مقصر این جریانات، داور و تیم همراه او نیستند، متهم ردیف اول این بی عدالتی ها آقایان حاضر در فدراسیون و سازمان لیگ محسوب می شوند.

وی افزود: این مسئولان بی کفایت حتی قادر به اجاره سیستم کمک داور ویدئویی هم نیستند و به خاطر منافع مالی و برخی ملاحظات سیاسی، از انجام این کار دوری می‌کنند. یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه به شمار می‌رویم اما مثل فقرا زندگی می کنیم. چرا چنین کشور غنی و پولداری باید از آوردن تکنولوژی خط دروازه و وار(VAR) عاجز باشد؟!

اتاق-وار

مسئولان گوش شنوایی ندارند

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: عده‌ای دلیل این تعلل را تحریم های بین المللی می‌دانند ولی این مطرح‌سازی این مسائل فقط بهانه تراشی است. سال گذشته جوانان مرکز دانش بنیان، موفق به ساخت تکنولوژی کمک داور ویدئویی شده بودند و مشکلی برای ارائه این فناوری نداشتند. دوستانی که تهیه این سیستم از خارج را مقدور نمی بینند، می توانند با هزینه کم تر از بچه های مستعد ایرانی کمک بگیرند.

شاه محمدی تصریح کرد: کشوری که قادر به ساخت موشک و خودرو است، نمی‌تواند یک سیستم این چنینی را بسازد؟ وقوع این نوع اشتباهات تاثیرگذار در یک بازی مهم‌تر مثل دربی، پیامدهای بدتری دارد. متاسفانه گوش مسئولان هیچ وقت بدهکار توصیه های ما نیست و اساسا اراده‌ای هم در این زمینه وجود ندارد.

سازمان-لیگ

کاش برای اختلاس گران هم سقف بگذارند

او در ارتباط با کسر یک امتیاز از پرسپولیس به گسترش نیوز گفت: مسئولان مربوطه از تخلفات برخی تیم ها پیش از آغاز مسابقات آگاه بودند اما انتظار چنین روزی را می‌کشیدند. آقایان سازمان لیگ برای اثبات گردن کلفتی خود و جهت خودنمایی بیشتر، اقدام به کسر امتیاز از تیمی مثل پرسپولیس می کنند. کسر امتیاز از پرسپولیسِ صدرنشین، فقط با هدف ضربه زدن و عقده گشایی صورت گرفت.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه توضیح داد: کجای دنیا قانون سقف قرارداد وجود دارد؟ آبروریزی های پی در پی در آسیا نادیده گرفته می‌شود اما آقایان در فکر سقف قرارداد هستند. بهتر است که قانون سقف قرارداد برای سارقان و اختلاس‌گران گذاشته شود تا بلکه وضعیت اقتصادی مملکت هم کمی تغییر کند. به عنوان مثال آن اختلاس‌گر به جای ۵ میلیارد، ۱ میلیارد به جیب بزند و کمی هم برای مردم باقی بماند. برای تیم های حاضر در رقابت های آسیایی، باید استثنایی قائل شد تا حضور پرقدرتی در این میادین مهم داشته باشند.

قلعه-نویی-و-تاج

در آسیا زنگ تفریح می شویم

مفسر فوتبال در ارتباط با آخرین وضعیت تیم ملی و لیست اعلام شده توسط امیر قلعه نویی عنوان کرد: این قبیل لیست ها فرمایشی هستند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. ادامه حضور برخی بازیکنان پا به سن گذاشته را درک نمی کنم. کریم انصاری فرد در فوتبال قبرس شاغل است که سطح لیگ این کشور نیاز به توضیح اضافی ندارد. منطق دعوت از بازیکنان تمام شده ای مثل انصاری فرد و حاج صفی قابل درک و باور نیست.

شاه محمدی به خبرنگار سرویس ورزشی گسترش نیوز گفت: یک مرتبه در گذشته گفتم و باز هم تکرار می کنم که با این رویه، تیم های ایرانی در قاره آسیا زنگ تفریح هستند و به جایی نمی رسند. کسب پیروزی برابر تیم های قطری یا اماراتی شاهکار نیست. ما دیگر قادر به تقابل و عرض اندام مقابل تیم های عربستانی و ژاپنی نیستیم. هنگ کنگ تیم امید ما را شکست داد و زنگ خطر را به صدا درآورد.

امید-ایران-هنگ-کنگ

حیثیت تیم ملی از بین رفت

او ضمن انتقاد از عملکرد و تصمیمات اخیر سکان دار تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: امیر قلعه نویی دوست من است اما باید از اشتباهات او انتقاد کرد تا به تیم ملی ضربه وارد نشود. باز هم همانند گذشته نگاهی به لیگ داخلی نمی شود و بازیکنان آماده‌ای مثل رضا اسدی و شهریار مغانلو نادیده گرفته می شوند تا امثال آزمون و انصاری فرد فیکس بازی کنند.

بازیکن پیشین پرسپولیس ادامه داد: به جز مهدی طارمی، هیچ لژیونری از بازیکنان شاغل در لیگ برتر ما سرتر نیست. من ناکامی و شکست در بازی های آسیایی را قطعی می‌دانم و از این حیث باید از آینده ترسید. در بخش پایه‌ها نیز ایرادات فراوانی وجود دارد و این مشکلات تمامی ندارد.

جمشید شاه محمدی در پایان اضافه کرد: از مربیان خوبی مثل حسین عبدی غافل شدیم و هدایت تیم ملی را به فرد اشتباهی سپردیم. پس از شکست برابر تیم هنگ کنگ، حیثیت تیم ملی ما خدشه دار شد و حالا سایر تیم‌ها نگاه متفاوتی نسبت به ما پیدا کردند. ما تیم درجه دو در قاره آسیا هستیم و نباید خود را فریب دهیم. نقد من از سر دلسوزی است و نگاه ملی به این قضایا دارم و نه نگاه رنگی.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها