|
کدخبر: 290825 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با مفسر و کارشناس فوتبال؛

تیم ملی به مربی بزرگ‌تری نیاز دارد / سپاهان شانس اول قهرمانی است

هادی اصغری؛ کارشناس و پیشکسوت فوتبال اظهار کرد: من به موفقیت آقای قلعه‌نویی در تیم ملی خوش‌بین نیستم. بازیکنان فعلی تیم ملی نسبت به مربیان خارجی نیز گارد داشتند و آن حرف‌شنوی لازم وجود نداشت. حالا با حضور کادر ایرانی بعید است که شاهد اتفاقات خوشایندی باشیم.

ورزش تیم ملی به مربی بزرگ‌تری نیاز دارد / سپاهان شانس اول قهرمانی است

تیم ملی فوتبال ایران همراه با کادر فنی جدید در فیفادی اخیر، دو دیدار تدارکاتی را پشت سر گذاشت. ایران ابتدا مقابل روسیه قرار گرفت و سپس به مصاف تیم کنیا رفت. حاصل این دو بازی دوستانه، یک تساوی و یک برد برای ایران بود.

ایران برابر روسیه به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد و مقابل کنیا به برتری دو بر یک رسید. امیر قلعه‌نویی در این دو بازی سعی بر استفاده از اکثر مهره‌های دعوت‌شده به تیم ملی کرد و ترکیب‌های متفاوتی را به میدان فرستاد.

یکی از مسائل مهم پیرامون تیم ملی پس از جدایی کارلوس کی روش، به حضور دستیار خارجی در کادر فنی مربوط می‌شود. از دو دستیار پرتغالی به‌عنوان گزینه‌های اصلی حضور روی نیمکت تیم ملی نام برده شده است. این مربیان به‌واسطه فعالیت در کره جنوبی شناخت مطلوبی از فوتبال آسیا دارند.

ازاین‌رو آن‌ها می‌توانند در جام ملت‌های آسیا کمک‌حال تیم ملی و کادر فنی جدید باشند. طبق اعلام و صلاحدید فدراسیون فوتبال، پروسه انتخاب مربیان جدید تیم ملی کاملاً تحت نظر امیر قلعه‌نویی و با رضایت او خواهد بود.

در این راستا مقرر شده جلسه‌ای میان امیر قلعه‌نویی و مهدی تاج برای انتخاب مربی خارجی و همچنین وضعیت قرارداد دستیاران ایرانی در اواخر فروردین برگزار شود. دو نفر از مربیان مدنظر فدراسیون سابقه حضور در جام جهانی را دارند. قرار است قلعه‌نویی رزومه این دو شخص را بررسی کرده و پس از برگزاری جلسه با رئیس فدراسیون، نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند.

گسترش نیوز در ارتباط با وضعیت فعلی تیم ملی و دو بازی تدارکاتی اخیر، گفت‌وگویی با هادی اصغری، ملی‌پوش اسبق ایران انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

اصغری-شاهین

به موفقیت قلعه‌نویی خوش‌بین نیستم

هادی اصغری درباره بازگشت امیر قلعه‌نویی به نیمکت تیم ملی گفت: من به موفقیت آقای قلعه‌نویی در تیم ملی خوش‌بین نیستم. بازیکنان فعلی تیم ملی نسبت به مربیان خارجی نیز گارد داشتند و آن حرف‌شنوی لازم وجود نداشت. حالا با حضور کادر ایرانی بعید است که شاهد اتفاقات خوشایندی باشیم.

او ادامه داد: آرزوی ما نتیجه‌گیری تیم ملی است ولی در گذشته بارها شاهد عدم همکاری عوامل با مربیان ایرانی تیم ملی بوده‌ایم. انتخاب مربی ایرانی در این مقطع منطقی و درست نبود. مربیان داخلی هنوز به لحاظ کسب دانش فنی دچار ایراد هستند و از کلاس بالای جهانی فاصله دارند.

اصغری خاطر نشان کرد: اکثر بازیکنان ما در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و باید با یک مربی سطح بالاتری کار کنند. بازیکن در تیم ملی باید از مربی خود حساب ببرد. من در سپاهان شاگرد امیرخان بودم و می‌توانم روی توانمندی‌های او در امور مدیریتی صحه بگذارم.

قلعه-نویی

او تصریح کرد: قلعه‌نویی در سال‌های گذشته تجربیات گران‌قدری در فوتبال ایران کسب کرده و افتخارات زیادی هم به دست آورده است. این مسائل قابل کتمان نیست ولی برای تیم ملی باید از مربیان بزرگ‌تری استفاده شود. برای امیر قلعه‌نویی آرزوی موفقیت می‌کنم اما به‌ آینده تیم ملی با این مربی خیلی خوش‌بین نیستم.

کارشناس فوتبال در خصوص بازی‌های دوستانه تیم ملی در فیفادی بیان کرد: عملکرد واقعی تیم ملی زیر نظر کادر جدید با دو بازی و در دو هفته مشخص نمی‌شود. تیم ملی از بازیکنان باتجربه‌ای برخوردار است. البته عدم دعوت از برخی بازیکنان کمی عجیب بود ولی باید به نظر سرمربی احترام گذاشت. در مقاطعی از بازی با روسیه، کارهای ترکیبی و تاکتیکی خوبی دیده شد اما به‌هرحال این تیم برای رسیدن به شرایط آرمانی خیلی کار دارد.

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد رقابت قهرمانی در لیگ برتر و کورس ۳ تیم برای دستیابی به جام اظهار کرد: به مقطع حساس لیگ رسیدیم و حالا ۳ تیم بیشترین شانس را برای قهرمانی در این دوره دارند. شرایط سپاهان ازنظر مهره و شخصیت تیمی بهتر از دو تیم دیگر است. سپاهان بازی‌های ساده‌تری نسبت به دو تیم دیگر دارد و می‌تواند اختلاف امتیاز خود را بیشتر نیز کند. به عقیده من شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر است. البته فوتبال ورزشی غیرقابل‌پیش‌بینی است و باید دید که در هفته‌های آتی چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها