|
کدخبر: 291716 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس برنده دربی می‌شود / عبدی شش‌دانگ نیست / شانس اول قهرمانی هستیم

جمشید شاه‌محمدی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: عبدی بازیکن خوب و بااستعدادی به شمار می‌رود ولی هنوز آن عملکرد لازم را ارائه نکرده است. مهدی شاگرد من بوده و بنده از ظرفیت بالای این بازیکن به‌خوبی آگاه هستم. او تا رسیدن به یک مهاجم شش‌دانگ راه زیادی دارد.

ورزش پرسپولیس برنده دربی می‌شود / عبدی شش‌دانگ نیست / شانس اول قهرمانی هستیم

پرسپولیس در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر مقابل تیم مس کرمان قرار گرفت. این دیدار در ورزشگاه شهید باهنر کرمان و به قضاوت کوپال ناظمی برگزار شد.

وجود ۱۰ بازیکن سه کارته در اردوی پرسپولیس، حساسیت این مسابقه را پیش از دربی بالا برده بود. یحیی گل‌محمدی به غیر از محمد عمری، سایر نفراتِ در خطر محرومیت را در ترکیب اصلی قرار داده بود.

مرتضی پورعلی گنجی بعد از سپری کردن دوره نقاهت خود، بار دیگر به‌صورت ثابت برای تیم خود به میدان رفت. با بازگشت پورعلی گنجی، وحید امیری یک خط به جلوتر رفت تا علی نعمتی در پست دفاع چپ قرار بگیرد.

پرسپولیس در انتها با نتیجه ۳ بر یک موفق به شکست میزبان شد. دبل گئورگی گولسیانی و تک‌گل سعید صادقی، ۳ امتیاز مهم بازی را به‌حساب سرخ‌پوشان واریز کرد. هردو گل مدافع گرجستانی قرمزها از روی نقطه پنالتی به دست آمد. گولسیانی با زدن این دو گل، شش گله شد و در کنار یورگن لوکادیای جدا شده، برترین گلزن پرسپولیس در فصل جاری لقب گرفت.

کسب این پیروزی می‌تواند روحیه خوبی به پرسپولیس قبل از شهرآورد حساس تهران تزریق کند. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس مقابل مس کرمان و همچنین در خصوص دربی، گفت‌وگویی با جمشید شاه‌محمدی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

شاه-محمدی1

بازی خوب و پرسرعتی را شاهد بودیم

جمشید شاه‌محمدی درباره برد پرسپولیس برابر مس کرمان گفت: بازی خوب و پرسرعتی را شاهد بودیم. عملکرد پرسپولیس در این مسابقه بسیار عالی بود و نتیجه هم بیانگر همین موضوع است. البته در صورت عدم فرصت سوزی، تعداد گل‌های پرسپولیس بیشتر هم می‌شد.

او ادامه داد: ترکیب اولیه پرسپولیس خیلی خوب بود و استفاده از یک هافبک تدافعی به پرسپولیس خیلی کمک کرد. در بازی‌های گذشته از این طرح استفاده شده بود که در این بازی نیز خوش بختانه جواب داد و شاهد پویایی خط حمله بودیم.

شاه‌محمدی افزود: پرسپولیس در بیست دقیقه پایانی دچار افت کیفی شد که در آن مقطع شاهد گلزنی تیم میزبان بودیم. مس در دقایقی از بازی حاکم میدان شد و موقعیت‌هایی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد.

وی در ارتباط با عملکرد خط دفاعی پرسپولیس و بازگشت مرتضی پور علی گنجی اظهار کرد: به نظر من پور علی گنجی در تقابل با مس افتضاح کار کرد و درمجموع بسیار آسیب‌پذیر بود. ضعف و کندی خط دفاع پرسپولیس، به مس این شجاعت را داد که می‌تواند بالا آمده و خلق موقعیت کند.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از زدن دو گل، پرسپولیس کمی حریف را دست‌کم گرفت. عقب نشستن در ۲۰ دقیقه انتهایی بازی، می‌توانست کار دست پرسپولیس داده و برد را از تیم بگیرد. امیدوارم در آینده شاهد این نوسانات محسوس در جریان بازی نباشیم.

مهدی-عبدی1

عبدی مهاجم شش‌دانگی نیست

بازیکن پیشین پرسپولیس در خصوص عملکرد مهدی عبدی در این دیدار و همچنین مسابقات گذشته بیان کرد: عبدی بازیکن خوب و بااستعدادی به شمار می‌رود ولی هنوز آن عملکرد لازم را ارائه نکرده است. مهدی شاگرد من بوده و من از ظرفیت بالای این بازیکن به‌خوبی آگاه هستم.

شاه‌محمدی در ادامه اذعان کرد: مهاجم اصلی پرسپولیس باید با مدافعان حریف به‌خوبی درگیر شود. خط دفاعی تیم مقابل باید از فوروارد ترس داشته باشد. چنین مهره‌ای هم روی زمین و هم در هوا قابلیت زیادی دارد. صمد مرفاوی یک نمونه خوب از چنین مهاجمی است.

وی تصریح کرد: عبدی خوب پنالتی می‌گیرد و تأثیرگذار عمل می‌کند ولی هنوز تا رسیدن به یک مهاجم شش‌دانگ راه زیادی دارد. به عقیده من برای دربی باید از یک بازیکن باتجربه در نوک حمله استفاده شود.

دربی-99-تهران

به راحتی دربی را می‌بریم

این کارشناس فوتبال در رابطه با لئاندرو پریرا به گسترش نیوز گفت: این بازیکن از همان بازی اول هم چیزی برای ارائه نداشت. او هم با کارنامه‌ای ضعیف به‌زودی از پرسپولیس جدا شده و برای دریافت پولش از باشگاه شکایت می‌کند. این مهاجم را در برزیل با پس‌گردنی بیرون می‌کنند! پریرا چه چیزی بیشتر از عبدی یا آل کثیر دارد؟ دلال‌ها باز هم کار خود را کرده و بازیکنی بی‌کیفیت را به پرسپولیس تحمیل کردند.

شاه‌محمدی در مورد بازی بعدی پرسپولیس با استقلال توضیح داد: پرسپولیس به راحتی دربی را می‌برد. پرسپولیس مقابل تیم هایی شبیه استقلال خیلی بهتر بازی می‌کند. تیم های تدافعی معمولا پرسپولیس را به‌زحمت می‌اندازند ولی تیم های بالای جدولی چنین تاکتیکی ندارند. پرسپولیس در حال حاضر بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد.

  • ناشناس ارسالی در

    پرسپولیس باید بایستم چهار دو سه یک بازی کند بعد در نیمه دوم چهار سه سه بازی کند بازی را خواهد برد وعیسی الکثیر ،سعید صاد قی،عبدی،دانیال،عالیشا،سروش،گلوسیانی تراب ی،امیری،عمری پورعلی گنجی اینها به راحتی میتونند دروازه کیسه کشا رو باز کنند

  • محمد ارسالی در

    هه اینو باشه به همین خیال باش بالای جدول ی سپاهان بود ک رفت برگشت چهارامتیاز ارتو ن گرفت همین تاج بازی رفت باهاتون مساوی ک رد تراکتورم بازی رفت باختید برگشت باتبان ی دروازه بان تراکتور بردید اسم خودشونم گ ذاشتن کارشناس دربی میبینمتون

  • Qq ارسالی در

    با همین خیال باش

  • اسماعیل ارسالی در

    شاه محمدی همچنان در توهم زندگی میکند ماش الله به این ساقی

  • کاکا ارسالی در

    تمام لنگی ها میگن برنده دربی هستیم
    خواهیم دید لنگی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها