|
کدخبر: 308447 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

با نام استقلال مشکل دارند / به پیشکسوتان بی‌احترامی می‌شود

سعید مراغه چیان؛ پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: حقیقت امر این است که مدیران استقلال اهمیتی به پیشکسوتان و بزرگان باشگاه نمی‌دهند. متأسفانه هیچ ارزش و احترامی برای امثال من قائل نیستند و این روند دیگر عادی شده است. البته این ذهنیت و نوع برخورد درگذشته وجود نداشت و در زمان برخی مدیران باشگاه توجهاتی به پیشکسوتان می‌شد.

ورزش با نام استقلال مشکل دارند  / به پیشکسوتان بی‌احترامی می‌شود

سرانجام اختلافات جواد نکونام و علی خطیر با پادرمیانی علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به پایان رسید. این اتفاق، خبر خوبی برای هواداران باشگاه بود اما هنوز برخی‌ها نسبت به آشتی این دو شخص، نگاه خوش‌بینانه‌ای ندارند.

استقلال پس از مدت‌ها انتظار، موفق به جذب یک مهاجم جدید شد تا بخشی از نگرانی های نکونام از این طریق برطرف شود. گوستاوو بلانکو بعد از توافق با مسئولان استقلال رسماً آبی پوش شد. البته دلخوری های سرمربی آبی‌های پایتخت حتی با این انتقال هم برجای خود باقی است؛ چون در لیست نکونام، اسم یک هافبک طراح نیز به چشم می‌خورد اما خطیر درنهایت موفق به جذب جلال الدین ماشاریپوف یا هافبک دیگری نشد.

گسترش نیوز برای بررسی آخرین وضعیت باشگاه استقلال، گفت‌وگویی با سعید مراغه چیان انجام داده که در ادامه می خوانید.

مراغه-چیان

هیچ ارزشی برای پیشکسوتان قائل نیستند

سعید مراغه چیان درباره اختلافات جواد نکونام و علی خطیر گفت: این قبیل اختلافات به استقلال و اعتبار آن ضربه جدی وارد می کند. از همان روز نخست بازگشت نکونام به استقلال، شاهد این حواشی و اتفاقات غیرحرفه‌ای بوده‌ایم. در زمان مدیرعامل سابق نیز کارشکنی وجود داشت و خواسته های سرمربی برآورده نشد. آقای خطیر باید خیلی شفاف و صادقانه عمل می‌کرد و کار را به اینجا نمی‌رساند.

او در ارتباط با وساطت علیرضا دبیر برای آشتی مدیرعامل و سرمربی و عدم میانجیگری پیشکسوتان استقلال بیان کرد: حقیقت امر این است که مدیران استقلال اهمیتی به پیشکسوتان و بزرگان باشگاه نمی دهند. متأسفانه هیچ ارزش و احترامی برای امثال من قائل نیستند و این روند دیگر عادی شده است. البته این ذهنیت و نوع برخورد درگذشته وجود نداشت و در زمان برخی مدیران باشگاه توجهاتی به پیشکسوتان می‌شد.

علی-خطیر

حتی یک تماس هم با ما نمی‌گیرند!

پیشکسوت استقلال افزود: مدیران فعلی حتی یک تماس هم با ما نمی گیرند و توقع وساطت هم دارند! این موضوع بیانگر مدیریت ضعیف است و هواداران نیز باید چرایی این بحث را در جای دیگری جستجو کنند. آقای خطیر به وضوح عملکرد ضعیفی داشته و نمی‌توان این مسئله را کتمان کرد. یک مدیر قوی و کارآزموده باید همه جوانب تصمیماتش را در نظر بگیرد و مانع از بروز دلخوری و نگرانی دلسوزان باشگاه شود.

مراغه چیان در ادامه خاطرنشان کرد: هم مدیر فعلی و هم مدیر سابق موفق به تأمین نیازهای کادر فنی نداشتند و حالا همگان انتظار معجزه از سرمربی دارند. آقای خطیر هیچ‌کدام از بازیکنان مدنظر نکونام را جذب نکرد و بعد از شش هفته، تازه اقدام به جذب یک مهاجم جدید کرده است. این بازیکن تا رسیدن به مرز آمادگی و وقف پذیری با جو فوتبال ما، زمان لازم دارد. شاید تا نیم‌فصل باید برای مشخص شدن عیار این مهاجم صبر کرد که برای این تیمِ بدون مهاجم هدف گلزن، زمان زیادی محسوب می شود.

مرادمند-استقلال

اهمیت جمع آوری امتیازات اولیه

وی ادامه داد: فارغ از بحث مهاجم، استقلال کماکان در پست هافبک طراح دچار مشکل است و هنوز فکری برای این مسئله نشده است. جمع آوری امتیازات در هفته های ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است و ظاهراً مدیران باشگاه متوجه ضرورت آن نیستند. یکی از علت های شکست برابر سپاهان، اختلاف سطح بین بازیکنان دو تیم بود. اهمیت این ۳ امتیاز در پایان فصل مشخص می شود و امیدوارم از این بابت حسرتی نصیب کادر فنی، مدیریت و هواداران نشود. به علت آشفتگی و سو مدیریت، استقلال پیش فصل خوبی هم نداشت و از نظر بدنی شرایط خوبی در بازی های گذشته نداشتیم.

بازیکن پیشین استقلال در ادامه به گسترش نیوز گفت: جواد نکونام مربی خوب و خوش فکری است و باید حمایت مطلوبی از او به عمل بیاید. امیدوارم مشکلات موجود بین سرمربی و مدیرعامل برطرف شود و برای نام استقلال، مصلحت اندیشی صورت بگیرد. متأسفانه این اختلاف نظر به طول انجامیده و دود آن فقط به چشم باشگاه رفته است. متأسفانه در سالیان اخیر، استقلال همواره از نظر مدیریتی دچار مشکل و عدم ثبات بوده است. درحالی که این مسئله در خصوص سایر تیم‌های رقیب به ندرت اتفاق می‌افتد.

باشگاه-استقلال

با نام استقلال مشکل دارند

مراغه چیان در ادامه توضیح داد: برخی با نام استقلال مشکل جدی دارند و این امر بر کسی پوشیده نیست. تیم‌هایی مثل سپاهان و پرسپولیس، هرفصل بیشترین ریخت و پاش را می کنند، ترکیب خود را حسابی تقویت کرده و بازیکنان کلیدی خود را حفظ می کنند. این موارد در استقلال به یک رؤیا تبدیل شده و هرفصل شاهد جدایی مهره های تأثیرگذار هستیم و در بحث مدیریتی و جذب بازیکنان هم همیشه مشکل وجود دارد. برخی از وجود بدهی های زیاد در استقلال سخن به میان می آورند و این مورد را دستاویز ناکامی های مدیریت باشگاه می کنند. درصورتی که سایر تیم‌های مدعی هم بدهی های گزاف دارند و این مورد تنها مخصوص استقلال نیست.

وی تصریح کرد: اینکه هنوز تکلیف بدهی های نجومی استقلال مشخص نشده است، برای من و سایر هواداران یک علامت سؤال بزرگ محسوب می شود. مدیران خرابکار سابق باید دراین‌باره پاسخگو باشند و پشت انسان های دیگر پنهان نشوند. بی‌تردید یک جریان خاص در پشت پرده وجود دارد تا استقلال را زمین بزند. چرا فقط این مشکلات باید در استقلال مشاهده شود؟ چرا سایر تیم‌ها از این قبیل معضلات ندارند؟

رونالدو-تهران

این وضعیت خجالت آور است

ملی پوش اسبق در ادامه مطرح کرد: در مورد وضعیت میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و اختلاف سطح آشکار باشگاه های داخلی با باشگاه های عربستانی عنوان کرد: مدیریت ضعیف منجر به این وضعیت اسفناک و خجالت آور شده است. وضع به نحوی پیش رفته که اسباب خنده و مضحکه تیم‌های عربی شدیم. از شرایط چمن ورزشگاه آزادی تا مسائل دیگر، همگی موجب شده تا آبروریزی بزرگی رخ دهد.

مراغه چیان افزود: مشاهده وضعیت فعلی ورزشگاه آزادی خجالت آور است. پس از سال‌ها هنوز یک استادیوم باکیفیت و بزرگ ساخته نشده است و حالا سر تنها ورزشگاه خوب کشور چنین بلایی را آوردند. ما هنوز در ساخت سکوها مناسب و بهبود کیفیت چمن هم دچار مشکل هستیم؛ درحالی که کشوری مثل قطر میزبان جام جهانی می شود و عربستان در سمت دیگر نگاه ها را به سوی خود جلب می کند.

وی ادامه داد: زمانی کشورهای عربی فاصله نجومی با ما داشتند و حالا به یمن مدیریت اصولی دوستان، ما فرسنگ‌ها از این کشورها فاصله گرفتیم. حقیقت امر آن است که ما اندرخم یک کوچه هستیم و کشورهای همسایه حالا در سطح دیگری قرار دارند. ما حتی در آوردن سیستم داور ویدیویی یا همان وار هم مشکل داریم و دست به دامن FIFA و AFC شدیم.

جواد-نکونام

به نکونام ایمان دارم

سعید مراغه چیان در رابطه با بازی بعدی استقلال با مس رفسنجان در کرمان و شرایط آمادگی شاگردان جواد نکونام به گسترش نیوز گفت: این تعطیلی نسبتاً طولانی مدت، کیفیت لیگ ما را به شدت پایین خواهد آورد. استقلال نیز از این حیث آسیب می بیند و من نسبت به بازی بعدی با حریف کرمانی، ترس در دل دارم.

او در پایان اضافه کرد: این وقفه های مداوم، آمادگی بدنی بازیکنان را به چالش می‌کشاند و باعث افت محسوس آن‌ها می شود. درهرصورت به جواد نکونام ایمان دارم و به عقیده من باید از او پشتیبانی صورت گیرد تا به نتیجه گیری و جمع آوری امتیازات لازم تا حداقل نیم فصل منجر شود. به باور من استقلال با همین نفرات هم شانس خوبی برای قهرمانی دارد. امیدوارم که در نیم فصل یک بازیکن خلاق و خوش فکر به خط میانی استقلال اضافه شود تا مهاجمان بهتر از گذشته تغذیه شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها