|
کدخبر: 304524 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

دشمنی با اسقلال عیان است / هرفصل به ما ظلم می‌شود / برای پرسپولیس همیشه پول هست

سعید مراغه چیان؛ پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: برخی عملا بر این باور هستند که استقلال نباید وجود خارجی داشته باشد. هر فصل شاهد این کینه توزی‌ها هستیم و متاسفانه پایانی هم ندارد. جواد نکونام با وجود کارشکنی‌های فراوان، پای این تیم مانده و سنگر را خالی نکرده است.

ورزش دشمنی با اسقلال عیان است / هرفصل به ما ظلم می‌شود / برای پرسپولیس همیشه پول هست

حساس ترین بازی هفته سوم رقابت های لیگ برتر ایران میان دو تیم سپاهان اصفهان و استقلال تهران برگزار شد. شاگردان ژوزه مورایس هردو دیدار فصل گذشته برابر آبی های تهرانی را با برد پشت سر گذاشته بودند.

میزبان با ترکیبی آشنا و قابل پیش بینی پا به میدان گذاشته بود اما استقلال یک تغییر اساسی در ترکیب خود داشت. ایمان سلیمی برای نخستین بار در ترکیب اصلی قرار گرفته بود و زوح خط دفاعی را همراه با محمدحسین مرادمند تشکیل داد. روزبه چشمی نیز برخلاف بازی قبل، به پست اصلی خود یعنی هافبک دفاعی برگشته بود.

بازی در نیمه اول متعادل پیش می‌رفت تا اینکه کوپال ناظمی در واپسین لحظات این نیمه، یک پنالتی به سود میزبان اعلام کرد. تصمیمی که با اعتراض شدید استقلالی‌ها همراه شد؛ آن‌ها معتقد به ارتکاب خطا از سوی مهاجم سپاهان پیش از برخورد توپ به دست ایمان سلیمی بودند.

حسین حسینی ضربه پنالتی اسدی را مهار کرد اما در برگشت تسلیم فرصت طلبی این بازیکن شد. سپاهان در بهترین زمان ممکن از حریف پیش افتاد و بازی را به سود خود برگرداند.

استقلال در نیمه دوم برای بازگشت به بازی حملات خود را شدت داد. جواد نکونام دست به تغییراتی نیز زد اما عبور از سد مدافعان باتجربه سپاهان کار ساده‌ای نبود و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. نبرد مهم و حساس هفته سوم، به سود اصفهانی‌ها تمام شد تا صدر جدول زرد‌رنگ باقی بماند.

پس از اتمام بازی، کادرفنی و بازیکنان استقلال نسبت به قضاوت ناظمی معترض بودند و تصمیمات او را در رقم خوردن این نتیجه تاثیرگذار قلمداد کردند. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد استقلال در این مسابقه، گفت و گویی با سعید مراغه چیان، پیشکسوت آبی‌های پایتخت انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

کوپال-ناظمی

ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم!

سعید مراغه‌چیان در خصوص شکست یک بر صفر استقلال در ورزشگاه نقش جهان گفت: استقلال عملکرد خوبی در این بازی ارائه داد و با وجود مشکلات زیاد، چیزی کم‌تر از سپاهان پرمهره نداشت. متاسفانه باز هم تصمیمات داوری به ضرر استقلال تمام شد.

او افزود: تا زمانی که وی‌ای‌آر(VAR) نباشد، باید شاهد چنین بی عدالتی‌ها باشیم. تمام آسیا از این تکنولوژی استفاده می‌کنند ولی ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم! خطا و شارژ بازیکن استقلال واضح بود و داور به وضوح اشتباه کرد.

استقلال-سپاهان1

این تیم را نمی‌خواهند

مراغه‌چیان در رابطه با گلایه هواداران استقلال در بخش فعالیت های نقل و انتقالاتی باشگاه بیان کرد: برخی عملا بر این باور هستند که استقلال نباید وجود خارجی داشته باشد. هر فصل شاهد این کینه توزی‌ها هستیم و متاسفانه پایانی هم ندارد. جواد نکونام با وجود کارشکنی‌های فراوان، پای این تیم مانده و سنگر را خالی نکرده است. او یک فرد باشخصیت و کاربلد محسوب شده که عاشق استقلال است.

وی ادامه داد: مدیران هیچ‌کدام از بازیکنان لیست نکونام را جذب نکرده و حالا با گذشت سه هفته از مسابقات، تازه قصد دارند از خواب زمستانی خارج شوند. استقلال دو بازیکن تاپ هجومی خود را از دست داد و برای جذب جایگزین هیچ اقدامی نشد. کادر فنی تقاضای جذب یک هافبک طراح را داشت که باز هم با بی اعتنایی مدیران روبه رو شد.

استقلال-سپاهان

وجود تبعیض میان دو باشگاه تهرانی

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره تصمیمات کادر فنی در سه بازی گذشته اظهار کرد: در بازی اخیر از یامگا در پست مهاجم استفاده شد که من بارها در فصل گذشته نسبت به این مورد متذکر شدم. حالا حردانی در پست تخصصی خود و با اعتماد به نفس مناسب کار می کند. این مورد در رابطه با ابوالفضل جلالی نیز صدق می کند و او در پست دفاع چپ عملکرد خوبی دارد.

مراغه‌چیان در ارتباط با وجود تبعیض میان دو تیم استقلال و پرسپولیس و متضرر شدن آبی ها در این فصل اذعان کرد: قطع به یقین تبعیض و نگاه نابرابر در این زمینه وجود دارد. این مسئله کاملا عیان است و شکی در آن نیست. پرسپولیس برای چندین فصل اسکلت اصلی تیم خود را حفظ می کند اما آیا در استقلال هم همین وضعیت حکم فرماست؟

او خاطر نشان کرد: به خریدها و بازیکنان جذب شده توسط دو تیم نگاهی بیاندازید و پاسخ خود را در آنجا پیدا کنید. به وضعیت داوری و تصمیمات کمیته داوران یا کمیته انضباطی نگاه کنید. آیا شرایط یکسان و عادلانه است؟ در این فصل هم بازیکنانی مثل مهدی قایدی و محمد محبی به راحتی جدا شدند و کسی برای حفظ آن ها تلاشی نکرد.

نکونام-استقلال

ثبات؛ حلقه مفقوده استقلال

ملی پوش اسبق در خصوص اهمیت حفظ بازیکنان کلیدی در نقل و انتقالات توضیح داد: ثبات و حفط شاکله اصلی تیم، مهم ترین مسئله در فصل نقل و انتقالات به شمار می رود که در استقلال طی فصول اخیر هیچ توجهی به آن نشده است. در زمان ما همیشه این مورد رعایت می‌شد و نهایتا یک بازیکن تیم را ترک می‌کرد. ثبات، رمز موفقیت های متوالی استقلال در آن برهه بود.

بازیکن پیشین استقلال در ادامه مطرح کرد: ما در زمان آقای آجورلو هم مطالبه جدی مبنی بر مفقود شدن پول های کلان باشگاه را داشتیم. متولیان دو باشگاه یک نهاد است اما برای پرسپولیس برخلاف ما، همیشه پول و بهترین امکانات وجود دارد. با این وجود به نظر من استقلال هنوز شانس خوبی برای قهرمانی در این فصل دارد.

علی-خطیر

خشم هواداران بی دلیل نیست

این کارشناس فوتبال درباره عملکرد علی خطیر به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به گسترش نیوز گفت:  من شناخت کافی از آقای خطیر ندارم اما خشم هواداران از مدیریت باشگاه بی دلیل نیست. اگر پول و بودجه‌ای در کار نبوده، پس چرا خطیر این مسئولیت سنگین را از ابتدا قبول کرد؟

مراغه‌چیان افزود: امیدوارم با حضور کیومرث هاشمی در وزارت ورزش، شاهد برقراری عدالت در فوتبال باشیم و استقلال و هوادارانش دیگر این شرایط سخت و ناراحت کننده را تجربه نکنند. من شناخت خوبی از آقای هاشمی دارم و او را فردی مناسب برای این پست می‌دانم.

وی در پیوند با بازی بعدی استقلال با همنام خوزستانی در تهران بیان کرد: بازی با تیم های تازه لیگ برتری شده، همواره سخت است و ویژگی های خاص خود را دارد. به نظر من استقلال توانایی پیروزی در این مسابقه را دارد و هر ۳ امتیاز بازی را تصاحب خواهد کرد. شرایط ورزشگاه آزادی این روزها واقعا تاسف آور است.

بازیکن اسبق تیم ملی در پایان اضافه کرد: چرا پیش از شروع مسابقات، اقدام به تعمیرات و بازسازی نگرفتند؟ عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه به ضرر استقلال است و من از این بابت متاسف هستم. شکست در اصفهان نباید منجر به افت روحیه بازیکنان شود. به هرحال دو تیم پرسپولیس و سپاهان بیشترین خرج را در نقل و انتقالات کردند و به کامل‌ترین شکل ممکن تیم خود را آماده مسابقات کردند.

  • ناشناس ارسالی در

    چه پیش کسوتای چیپی، کجا برای پرسپولیس پو ل هست؟
    هرسال شما گران ترین تیم هست ین، هیچی هم‌ نمی شین.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها