|
کدخبر: 294315 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال جام حذفی را می‎گیرد / بدون وار نتایج را مهندسی می‌کنند / برخی مردم را نفهم فرض کردند

سعید مراغه چیان؛ پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: مسئولان ذی‌ربط در آوردن وی‌ای‌آر (VAR) مقاومت می‌کنند. با ورود سیستم داور ویدئویی بسیاری از مشکلات حل می‌شود اما دوستان مخصوصاً آن را نمی‌آورند تا به این وسیله بازی‌ها را درآورده و به مهندسی نتایج بپردازند. همه این موضوع را می‌دانند و به‌هیچ‌وجه قابل کتمان نیست.

ورزش استقلال جام حذفی را می‎گیرد / بدون وار نتایج را مهندسی می‌کنند / برخی مردم را نفهم فرض کردند

استقلال در هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر، مهمان تیم مس رفسنجان بود. آبی‌ها برای حفظ شانس قهرمانی در لیگ، باید هر ۳ امتیاز بازی را تصاحب می‌کردند.

غیبت چند بازیکن کلیدی نظیر روزبه چشمی، رافائل سیلوا و آرش رضاوند از نکات قابل‌توجه این مسابقه بود. مرادمند، مهدی پور و نیک‌نفس جایگزین بازیکنان غایب استقلال در این دیدار شدند. نیمه اول بازی گلی در پی نداشت اما مسی‌ها در نیمه دوم بازی از مهمان پیش افتادند. مهدی حسینی در دقیقه ۷۴ دروازه حسینی را باز کرد اما این پایان کار نبود.

آبی‌های پایتخت بازگشت خیلی خوبی به بازی داشته و با گل‌های مرادمند و محبی نتیجه را عوض کردند. تعویض‌های ساپینتو در این بازی کارساز شد و بهترین خط دفاع لیگ در نیمه دوم این بازی، روز سختی را تجربه کرد. استقلال با این برد ۵۹ امتیازی شد و باروحیه‌ای خوب روز پنجشنبه به مصاف تیم تراکتور می‌رود.

شاگردان خمز از فرم بسیار خوبی برخوردار هستند و برای جبران شکست قبلی مقابل استقلال در جام حذفی، انگیزه‌های زیادی دارند. این دیدار از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. پیش بینی می شود که روزبه چشمی و آرش رضاوند، غایبان بزرگ استقلال در تقابل با تراکتور باشند.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد استقلال مقابل مس، گفت‌وگویی با سعید مراغه چیان، پیشکسوت آبی‌ها انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

استقلال-مس

عواملی که دست آبی‌ها را از جام کوتاه کرد

سعید مراغه چیان درباره برد استقلال در کرمان بیان کرد: استقلال در این بازی عملکرد خوبی داشت و با تعویض‌های به‌موقع به پیروزی رسید. گل زدن به تیم مس رفسنجان در کرمان کار ساده‌ای نیست اما استقلال دو مرتبه این کار را انجام داد. مس آمار خوبی در بازی‌های خانگی خود دارد و این مسئله را نباید فراموش کرد.

او در ارتباط با مهم‌ترین عاملی که استقلال را از قهرمانی در لیگ دور کرد، گفت: مجموعه‌ای از عوامل در این فصل به استقلال ضربه زد. مدیریت باشگاه یکی از عوامل مهم محسوب می‌شود؛ هم تیم مدیریتی قبلی به علت نوع یارگیری و بستن تیم و هم مدیریت فعلی که ایرادات واضحی داشت و حواشی زیادی را به وجود آورد. بحث پرداختی‌ها در هفته‌های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرد.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: زمانی که بازیکن پولی نگیرد، با چه انگیزه و روحیه‌ای در زمین بازی کند؟ شرایط فوتبال امروز با زمان ما فرق کرده است. با وجود تمام این مشکلات، استقلال در فصل جاری عملکرد خوبی داشت و نتایج قابل قبولی را کسب کرد. استقلال تا قبل از دربی شرایط خیلی خوبی داشت و نمایش‌های تماشاگرپسندی را ارائه می‌کرد.

وی افزود: در دربی هم استقلال مستحق باخت نبود اما اتفاقات فوتبالی به سود این تیم رخ نداد. مساوی و تقسیم امتیازات عادلانه‌ترین نتیجه برای آن بازی بود. بعد از شکست برابر پرسپولیس، استقلال تا حد بالایی روحیه خود را از دست داد و دچار افت کیفی شد. پنالتی از دست رفته محبی در جم، یک نمونه بارز از به‌هم‌ریختگی روانی بازیکنان در آن مقطع به‌حساب می‌آید.

جلالی-تمرین

به جلالی حق می‌دهم

 بازیکن پیشین استقلال در خصوص تصمیمات کلی ساپینتو و ارنج‌های او در مسابقات اخیر اظهار کرد: من در طول فصل از کادر فنی حمایت کردم اما نمی‌توان ضعف‌ها یا ایرادات موجود را نادیده گرفت. من از اول فصل به جایگاه اشتباه یامگا در ترکیب استقلال اشاره کردم. یامگا باید یک خط جلوتر رفته و حردانی در پست تخصصی خود به بازی گرفته شود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: یامگا در پست وینگر راست زهر بیشتری داشته و بیشتر به فاز هجومی کمک می‌کند. دیگر نقد من به تصمیمات ساپینتو، به عدم بها دادن به جوانان مستعدی مثل امیرعلی صادقی و ابوالفضل جلالی مربوط می‌شود. نیمکت نشین کردن این نفرات، موجب افت شدید روحی و انگیزشی آن‌ها شده است.

مراغه‌چیان اضافه کرد: این روزها خبر جدایی جلالی به گوش می‌رسد. من به او حق می‌دهم و به تصمیمش احترام می‌گذارم. او در هر تیمی می‌تواند به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان رود. جلالی جزو مسافران جام جهانی بود و در همان زمان کوتاه، بازی خوبی در تیم ملی زیر نظر کی روش داشت.

کمک-داور-ویدئویی1

علت مخالفت با ورود VAR به فوتبال ایران

این کارشناس فوتبال در رابطه با وضعیت داوری‌های در لیگ بیست و دوم و تأثیر سوت‌ها در نتایج استقلال عنوان کرد: داوری‌ها در این فصل افتضاح بود. قضاوت‌های اشتباه و تأثیرگذار در این فصل پرشمار بود. مسئولان ذی‌ربط در آوردن وی‌ای‌آر (VAR) مقاومت می‌کنند. با ورود سیستم داور ویدئویی بسیاری از مشکلات حل می‌شود اما دوستان مخصوصاً آن را نمی‌آورند تا به این وسیله بازی‌ها را به‌قول‌معروف درآورده و به مهندسی نتایج بپردازند. همه این موضوع را می‌دانند و به‌هیچ‌وجه قابل کتمان نیست.

وی درباره بازی بعدی استقلال با تراکتور به گسترش نیوز گفت: نتیجه این بازی تأثیر خاصی در جایگاه جدولی استقلال ندارد. به‌هرحال ساپینتو دوست دارد فصل را با پیروزی به اتمام رسانده و باروحیه‌ای خوب به سراغ جام حذفی برود. تراکتور تیم خیلی خوبی به شمار رفته و از کادر فنی باکیفیتی برخوردار است.

ملی‌پوش اسبق در مورد عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مطرح کرد: من هنوز متوجه علت این تصمیم عجیب نشدم. چرا نباید به خانم‌ها اجازه حضور در استادیوم‌ها را بدهند؟ برخی مسئولان مردم را نفهم فرض کرده و دست به این تصمیمات مضحک می‌زنند. ما که از نیت و درونیات شما مطلع هستیم.

ساپینتو-استقلال

او در پیوند با نیمکت استقلال و ماندگاری ریکاردو ساپینتو در جمع آبی پوشان مطرح کرد: اگر دست از برخی اقدامات و تصمیماتش برندارد، بهتر است که برود. بها ندادن به جوانان و اصرار به بازی دادن به برخی بازیکنان معمولی، ایراداتی است که باید برطرف شود.

سعید مراغه‌چیان در پایان بیان کرد: ضمن اینکه رفتارهای پرخاشگرانه او کنار زمین هم برای تیم دردسرساز است. البته نیمه‌پر لیوان را هم باید نگاه کرد. استقلال در نیم‌فصل دوم تا پیش از دربی، یک تیم هجومی بود و به لحاظ فنی، بهترین تیم ایران محسوب می‌شد. در جام حذفی برای  استقلال شانس زیادی قائل هستم. امیدوارم فینال با پرسپولیس بازی کرده و انتقام بازی قبل را بگیریم.

  • کلانتر محل ارسالی در

    کیسه کش جماعت ناله زیاد سر میده 1300میلی ارد پول خرج کردن نه بدهی رو دادن نه پول بازیکنا .خب چیشد این پولا جز اینکه بازیک نای مقابل رو خریدین که وا بده یا باج داد ین داور جادوگرم که سهمش محفوظ بود همیشه طلبکاران و هوچیگر

  • ناشناس ارسالی در

    سالهای قبل می گفتین وزیر پرسپولیسی هستش حمایت شون می‌کنه الان که دیگه اون وزیر ن یست پس چی شد حالا بهانه داور تلویزیونی ش ده بهانه کیسه کشها همیشه کارشون حاشیه سا زی و هیاهو بوده هست از گذشته تاریخ رو ور ق بزنید به واقعیتها می رسین

    • 4444 ارسالی در

      وزیر که نباشه نوچه هاش که هستند رییس کمیته داوران که هستند تاج که هست برنامه بچینه تا لنگیا ضرر نکنن به هیچ کس هم پاسخ گو نیستند که دیگه دریده شدند تو روز روشن هرکاری دلتون بخواد میکنین بیرون محوطه جریمه براتون پنالتی در میارن تیمتون رو میبرند آزادی با هوادار باشین غصه نکنین پسر بابا ناراحت نشه صفر هم بگیرین بیست بهتون میدندکه هوادارای لنگی ناراحت نشند یه وقت مریض میشین میوفتین رو دست باباتون

  • Ali ارسالی در

    حتما باید زر مفت بزنی حرف نزنی نمیگن لالی همش دنبال بهونه ای کلا عادت کیسه کشا همینه

  • ناشناس ارسالی در

    این استقلال جام حذفی را هم می بازه

  • ارتش سرخ ارسالی در

    عجیبه مو نمیدونم مگه خدا چقد رو داشت که همه شو داد به شما هی میگیم ما می‌بریم می‌بریم بعد بازی با ذره بین همه جا رو میگردیم تا آخرش تو غار پیداتون میکنیم

  • فرامرز هاشمی ارسالی در

    ابی جان باختن گریه نداره قائدی در تمام ب ازیها با زرنگی و تمارض پنالتی میگیره .یا با دست کنترل میکنه ولی به داور اعتراض م یکنه .تو همین بازی نساجی خدایی پنالتی نس اجی بیچاره را نگرفتن ولی برای قرمز قهرما ن در بازی هوادار ۲تا پنالتی ناحق به ضررش گرفتن ولی یحیی با شخصیت حتی یک اعتراض ه م نکرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها