|
کدخبر: 292942 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

بازیکنان استقلال دستپاچه بودند / مشتاق بازی با پرسپولیس هستم / ساپینتو از این دو بازیکن استفاده کند

سعید مراغه چیان؛ پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: شکست در دربی تاثیر منفی بر روحیه بازیکنان گذاشته بود. آن ها با دستپاچگی بازی کرده و عملکرد قابل قبولی نداشتند. تیم پارس جم، خوب و شجاعانه بازی کرد.

ورزش بازیکنان استقلال دستپاچه بودند / مشتاق بازی با پرسپولیس هستم / ساپینتو از این دو بازیکن استفاده کند

استقلال پس از شکست تلخ در دربی حساس پایتخت، روز شنبه به مصاف پارس جنوبی جم رفت. این دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی و به میزبانی تیم پارس جنوبی برگزار شد. تقابل امید روانخواه با تیم سابق خود ازجمله نکات جالب بازی بود.

آبی‌ها بازی را بهتر از میزبان آغاز کرد و در نیمه اول صاحب یک ضربه پنالتی شد. در غیاب کوین یامگای مصدوم، محمد محبی شانس گلزنی در این دیدار را پیدا کرده بود اما او قدر این فرصت را ندانست. ستاره بوشهری آبی‌ها پنالتی خود را به آسمان فرستاد تا وضعیت روحی تیمش از پیش بدتر شود.

شکست در دربی و کمرنگ شدن شانس قهرمانی، به‌وضوح تأثیر منفی در وضعیت روحی و روانی بازیکنان استقلال گذاشته بود. بازی در ۹۰ دقیقه گلی به همراه نداشت و موقعیت‌های گلزنی دو تیم یکی پس از دیگری به هدر می‌رفت. ریکاردو ساپینتو تغییراتی را در ترکیب تیم خود اعمال کرد و سرانجام در وقت اضافه اول، قفل دروازه پارس جم باز شد.

سعید مهری در دقیقه ۹۷ با تیزهوشی، گل نخست استقلال را به ثمر رساند. حملات تیم میزبان در ادامه بازی نتیجه‌ای در برنداشت و درنهایت آبی‌های پایتخت به نیمه‌نهایی صعود کردند.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد استقلال در این دیدار، گفت‌وگویی با سعید مراغه چیان انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

مهری-جم

مهم‌ترین چیز برای استقلال برد بود

سعید مراغه چیان درباره برد خارج از خانه استقلال مقابل پارس جنوبی جم گفت: بازی سخت و نفس‌گیری برای استقلال بود. تیم پارس جنوبی خوب و شجاعانه بازی کرد و با اعتماد به نفس بالایی مقابل استقلال قرار گرفت. درمجموع شانس‌های گلزنی استقلال بیشتر بود. یک پنالتی در نیمه اول نصیب ما شد ولی استفاده‌ای از آن نبردیم.

او افزود: پس از پنالتی هم فرصت‌های گلزنی زیادی به وجود آمد که بازیکنان استقلال قدر آن‌ها را در وقت قانونی بازی ندانستند. شکست در دربی تأثیر منفی روی تیم گذاشته بود. استقلال به لحاظ روحی و روانی دچار افت شده بود. نفرات تیم با دستپاچگی بازی می‌کردند و نتوانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

بازیکن پیشین استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: افت روحیه در زمان ما بعد از شکست برابر پرسپولیس، نمود آن‌چنانی نداشت. حداقل در خصوص من چنین چیزی وجود نداشت. بعد از باخت باید تمام تمرکز روی بازی‌های آتی باشد و شکست گذشته را فراموش کرده و تنها از آن درس گرفت.

وی اضافه کرد: بارسلونا هم در الکلاسیکو شکست سنگینی خورد اما در روحیه تیمی آن‌ها اثر منفی نگذاشت و به مسیر خود ادامه دادند. برد و صعود به دور بعد در این مقطع حساس، مهم‌ترین چیز برای استقلال بود که خوشبختانه حاصل شد.

پیشکسوت آبی‌ها در ادامه مطرح کرد: حقیقت امر این است که من به‌شخصه نسبت به این بازی حس خوبی نداشتم. ترس در دل داشتم که مبادا استقلال پس از شکست دربی، مقابل یک تیم لیگ یکی هم بازی را واگذار کرده و اوضاع بدتر از سابق شود.

استقلال-جم

ای‌کاش به پرسپولیس بخوریم

مراغه چیان در مورد عملکرد محمد محبی در این بازی و همچنین در دیدارهای گذشته بیان کرد: محبی به‌وضوح دچار افت شده و آن بازیکن سابق نیست. فارغ از خراب کردن پنالتی، در جریان بازی هم تأثیرگذاری قبلی را ندارد. برخلاف او، مهدی قایدی خیلی آماده و روی فرم است. به نظر من قایدی باید به تیم ملی هم دعوت شود.

او در ارتباط با رویارویی احتمالی استقلال و پرسپولیس در جام حذفی اظهار کرد: مشتاقانه منتظر تقابل دوباره با پرسپولیس هستم. به گمانم بازیکنان هم برای جبران شکست قبلی در لیگ، چنین آرزویی در دل دارند. در دربی هیچ تیمی برتری بیشتری نسبت به دیگری نداشتند و مساوی عادلانه‌ترین نتیجه بود. البته نباید از پنالتی سوخته استقلال هم به‌سادگی عبور کرد.

کارشناس فوتبال در خصوص بازگشت استقلال به صدر جدول و احتمال لغزش پرسپولیس و سپاهان در روزهای آتی عنوان کرد: من در گذشته به دشوار بودن تقابل با تیم‌های ته جدولی اشاره کردم. پرسپولیس و سپاهان باید با تیم‌هایی که در خطر سقوط هستند، بازی کنند.

او ادامه داد: این تیم‌ها با تمام وجود بازی خواهند کرد؛ چون‌که چیزی برای از دست دادن ندارند و برای بقا در لیگ، به آب و آتش خواهند زد. در این مقطع زمانی، هیچ مسابقه‌ای آسان نیست. کم‌تر کسی برای ملوان شانسی قائل بود اما این تیم از سپاهان صدرنشین امتیاز گرفت. ۳ بازی در راه است و باید امید خود را حفظ کنیم. چیزی تمام نشده و هر احتمالی وجود دارد.

استقلال-پارس

بازی با نفت سخت‌تر از تصورات است

ستاره سال های دور آبی‌ها در رابطه با بازی بعدی استقلال با نفت آبادان به گسترش نیوز گفت: بازی بسیاری دشواری برای استقلال خواهد بود. این بازی حتی از دیدار هفته آخر با تراکتور هم سخت‌تر است. هرسه تیم بالای جدول، مسابقات مشکلی در پیش دارند و از الآن نباید تیمی را قهرمان دانست. من به قهرمانی استقلال امید دارم.

او در پیوند با مصدومیت کوین یامگا و حضور ثابت صالح حردانی در ترکیب استقلال برای ادامه راه اذعان کرد: در گذشته درباره این پست و تصمیمات کادر فنی صحبت کردم. باز هم تکرار می‌کنم که یامگا باید یک خط به جلوتر رفته و به دروازه نزدیک‌تر باشد. او در پست دفاع راست هم عملکرد خوبی داشته ولی باید از شم گلزنی بالای این بازیکن استفاده بهتری استفاده شود.

ملی پوش اسبق در ادامه باین کرد: صالح حردانی یک مدافع راست تخصصی است و نیمکت نشینی‌های متوالی، باعث افت روحی او شده و دیگر آن بازیکن مطمئن و تأثیرگذار فصل پیش نیست. ای‌کاش ساپینتو از حردانی، جلالی و همین‌طور امیرعلی صادقی استفاده بیشتری می‌کرد. صادقی یک بازیکن آینده دار محسوب شده که متأسفانه در این فصل در حق او کم‌لطفی شد.

او در پایان گفت: امیدوارم که فوتبال ملی ما شرایط بهتری پیدا کند. تیم‌هایی نظیر عربستان، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی در جام جهانی خیلی خوب کار کردند. این موضوع باعث ترس من از آینده و رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شد. کار سختی در تورنمنت پیش رو داریم و باید برنامه‌ریزی خوبی برای آن مسابقات داشته باشیم.

  • نسترن ارسالی در

    سلام امیدوارم که فینال هم به ما نخورید د ر صورتی که امیدوارم که ان شا لله نساجی ش ما رو ببرد ؟وشما توی یک چهارم نهایی هم ح ذف بشوید خوب میشود ودیگر هم به ما فینال نمیخورید ؟امیدوارم که نساجی ترمز استقلال رو بکشد تو فاز حجومی خیلی خوب میشود عزی ز در ضمن شما هم بازی با صنعت نفت ابادان رو دارید؟که ما امیدوار هستیم که صنعت نفت ابادان واقعاًترمز استقلال رو بکشد وداور هم برای استقلالی ها پنالتی رو اعلام نکن د عزیز

  • ا.م ارسالی در

    البته که امیدواریم بازم تیم سوگلی حکومتی رازیارت کنیم تابهتون کامل ثابت بشه فصل قبل بالابیگری و معیشتی و پنالتیهای جیره بندی هفتگی و سنگ اندازی درمسیرمدعیان قهر مانی ،،قهرمان تون کردند
    مدعی نزاکت ،همیشه دستت راازجیبت دربیاروبابقیه احوال پرسی کن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها