|
کدخبر: 307953 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

آبی ها در قامت یک قهرمان / ۵ مدعی اصلی را بشناسید

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با درخشش مدعیان اصلی قهرمانی آغاز شد. در این میان برخی تیم ها با عملکرد درخشان خود، برای رقبا خط و نشان کشیدند. در این گزارش شما را با جدی ترین مدعیان جام گوش دراز آشنا می کنیم.

ورزش آبی ها در قامت یک قهرمان / ۵ مدعی اصلی را بشناسید

هفته اول لیگ قهرمانان اروپا با درخشش تیم های مدعی همراه بود. تیم های منچسترسیتی، رئال مادرید، بایرن مونیخ و بارسلونا از سد حریفان خود عبور کردند و گام اول را محکم برداشتند.

باواریایی ها در یک دیدار مهیج و جذاب، با نتیجه چهار بر سه بر منچستریونایتد غلبه کرد. عملکرد بسیار ضعیف آندره اونانا در درون دروازه شیاطین سرخ و درخشش هری کین در نوک خط حمله بایرن مونیخ، از نکات قابل توجه مسابقه بود. شیاطین سرخ  این روزها وضعیت جالبی را تجربه نمی کنند و در لیگ نیز نتایج ضعیفی گرفتند. اریک تن هاخ از این حیث تحت فشار قرار دارد و زیر تیغ تیز انتقادات قرار دارد.

پادشاه لیگ قهرمانان اروپا در بازی اول خود غافلگیر شد و به سختی موفق به کسب پیروزی و ۳ امتیاز شد. یونیون برلین نمایش دور از انتظاری را برابر شاگردان کارلو آنچلوتی ارائه داد و فاصله ای اندک تا کسب یک امتیاز باارزش داشت تا با دست پر از برنابئو به آلمان برگردد. جود بلینگهام بار دیگر فرشته نجات کارلتو شد و در در دقیقه ۹۴ گل برتری کهکشانی ها را به ثمر رساند تا پادشاه فصل جدید را با برد آغاز کند.

فلیکس-بارسا

شروع باشکوه یاران ژاوی

آبی اناری ها در اولین مصاف اروپایی خود آنتورپ را گلباران کردند و تماشاگران خود در نیوکمپ را به وجد آوردند. شاگردان ژاوی هرناندز در ادامه روند خوب خود این بار در لیگ قهرمانان اروپا قدرت نمایی کردند. ژائو فلیکس در این دیدار دبل کرد تا قابلیت های خود را به نوعی اثبات کند. فلیکس پیشنهادهای زیادی را در تابستان مقابل خود می دید و درنهایت بارسا را به عنوان مقصد جدی خود برگزید.

مدافع عنوان قهرمانی شروع خوبی در فصل تازه لیگ قهرمانان داشت و در خانه ۳ امتیاز روحیه بخشی را به دست آورد. پپ گواردیولا پیش از بازی از قدرت و کیفیت تیم ستاره سرخ بلگراد سخن گفته بود. تیم مهمان در ابتدا از سیتی پیش افتاد و نیمه اول را نیز برنده به رختکن رفت اما شاگردان پپ در ۴۵ دقیقه دوم ورق را برگرداندند. خولیو آلوارز مرد شماره یک این دیدار بود و دو گل از سه گل تیمش را به ثمر رساند. ستاره جوان و آرژانتینی منچسترسیتی بار دیگر ارزش ها و شایستگی های خود را به همگان نشان داد.

آلوارز-سیتی

مدعی اصلی جام گوش دراز

توقف نایب قهرمان فصل پیش نیز از رخدادهای عجیب هفته اول بود. اینترمیلان با نتیجه یک بر یک برابر رئال سوسیداد متوقف شد و قدم اول را لغزان برداشت. توپچی های لندن بازگشت باشکوهی به لیگ قهرمانان داشتند و با نتیجه ۴ بر صفر، آیندهوون را مغلوب کردند. آرسنال در ادامه نمایش های دلچسب و هماهنگ خود، نماینده هلند را درهم کوبید. پاری سن ژرمن نیز بازی اول خود را با برد پشت سر گذاشت و با دو گل بر دورتموند غلبه کرد. دیگر بازی گروه مرگ رقابت ها میان آث میلان و نیوکاسل برگزار شد که حاصل تلاش دو تیم نتیجه بدون گل بود.

کارشناسان از همین ابتدا اقدام به پیش بینی مدعیان قهرمانی کردند و چند تیم را به عنوان شانس های اصلی قهرمانی معرفی کردند. باوجود اینکه فوتبال ورزشی غیرقابل پیش بینی است اما در صورت عدم وقوع اتفاق خاص و عجیب، می توان از همین نخست دست به پیش داوری زد. تیم های منچسترسیتی، بایرن مونیخ، رئال مادرید، بارسلونا و پاری سن ژرمن باز هم در قامت مدعیان اصلی ظاهر شدند و اگر اتفاق غیرمترقبه ای رخ ندهد، قهرمان فصل ۲۴-۲۰۲۳ خواهند شد.

در این بین بخت یاران پپ گواردیولا باز هم بسیار بالا به نظر می رسد. منچسترسیتی از اسکواد بسیار خوبی برخوردار است و با توجه به سبک بازی منحصربه فرد، احتمالا کار خیلی سختی برای تکرار قهرمانی نداشت باشد. رئال مادرید آخرین تیمی محسوب می شود که از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها