|
کدخبر: 273651

اختصاصی گسترش نیوز؛

پرونده ویژه لیگ قهرمانان اروپا / ۶ مدعی اصلی را بشناسید

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از دوشنبه به طور رسمی آغاز شد. ما در این گزارش قصد داریم تا اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی در این رقابت‌ها را به شما معرفی کنیم.

ورزش پرونده ویژه لیگ قهرمانان اروپا / ۶ مدعی اصلی را بشناسید

جذاب‌ترین رقابت فوتبالی در قاره سبز با حضور بهترین باشگاه های کشورهای مختلف، از دوشنبه رسما شروع شد. بار دیگر جذابیت و زیبایی به شب های سه شنبه و چهارشنبه برگشته و دوست داران فوتبال اروپا می توانند یک فصل دیگر شاهد بازی های مهیج و نفس گیر این تورنمنت باشند.

یکی از نکات قابل توجه در این فصل، عدم حضور فوق ستاره پرتغالی تیم منچستریونایتد است. شیاطین سرخ در سال گذشته جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب نکردند و این مسئله موجب شده تا نابغه پرتغالی، غایب بزرگ فصل جدید لیگ قهرمانان باشد. کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن ۱۴۱ گل، بهترین گلزن در تمامی ادوار مسابقات چمپیونزلیگ است.

به دلیل برگزاری جام جهانی قطر در آبان ۱۴۰۱، مرحله گروهی مسابقات از تاریخ ۱۵ و ۱۶ شهریورماه آغاز و در تاریخ ۱ و ۲ آبان، به پایان می‌رسد اما بهتر است که نگاهی به گروه‌ بندی این دوره از مسابقات بیاندازیم.

گروه A: آژاکس، لیورپول، ناپولی، رنجرز

گروه B: پورتو، اتلتیکو مادرید، بایرلورکوزن، کلوب بروژ

گروه C: بایرن مونیخ، بارسلونا، اینتر، ویتوریاپلژن

گروه D: آینتراخت فرانکفورت، تاتنهام، اسپورتینگ لیسبون، مارسی

گروه E: میلان، چلسی، سالزبورگ، دیناموزاگرب

گروه F: رئال مادرید، لایپزیگ، شاختار دونتسک، سلتیک

گروه G: منچسترسیتی، سویا، دورتموند، کپنهاگن

گروه H: پاری سن ژرمن، یوونتوس، بنفیکا، مکابی حیفا

لواندوفسکی-بارسا

گروه مرگ فصل جدید لیگ قهرمانان

بدون تردید عنوان گروه مرگ در این فصل لیگ قهرمانان اروپا را باید به گروه C داد. جایی که بارسلونا، اینتر و بایرن مونیخ، سه تیم قدرتمند در آن قرار دارند. تقابل بارسا و بایرن در این گروه، شاید جذاب ترین مسابقه دور گروهی در این فصل باشد.

بارسلونا از جمله تیم های پر سر و صدا در فصل نقل و انتقالات بود. مطمئنا در این فصل با وجود فوق ستاره‌ای مثل رابرت لواندوفسکی، حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. بایرن نیز با جذب سادیو مانه و تقویت خط دفاع خود با بازیکنانی نظیر ماتیاس دلیخت، مثل همیشه مدعی خواهد بود.

بارسا در هفته اول مسابقات، ویکتوریا پلژن را با پنج گل مغلوب کرد. لواندوفسکی در این بازی هت‌تریک کرد. بایرن مونیخ نیز با دو گل اینترمیلان را از پیش رو برداشت. دو قدرت بزرگ فوتبال، با این نتایج به نوعی برای یکدیگر  خط و نشان کشیدند. اما دیگر تیم های مدعی برای کسب عنوان قهرمانی کدام تیم‌ها هستند؟

رئال-مادرید

پادشاه وارد می‌شود

رئال مادرید پادشاه بلامنازع این رقابت‌ها به شمار می‌رود. تیم مادریدی با ۱۴ قهرمانی، با فاصله پرافتخارترین تیم این تورنمت است. مدافع عنوان قهرمانی با حفظ شاکله اصلی ترکیب خود، بار دیگر پتانسیل قهرمانی همراه با کارلو آنچلوتی را دارد.

جدایی کاسمیرو پس از سال‌ها، از جمله نکات قابل ذکر در خصوص این تیم است. اورلین شوامنی فرانسوی در این پست جذب شد تا جای خالی هافبک برزیلی را به نوعی پر کند. آنتونیو رودیگر آلمانی نیز از چلسی به مادرید آمده تا برای دومین بار فاتح اروپا شود. رئالی‌ها در نخستین مصاف خود، با گلزنی مودریچ، جونیور و هازارد، سلتیک را شکست دادند.

ارلینگ-هالند

مدعیان انگلیسی در صف اول

لیورپول نایب قهرمان فصل گذشته با توجه به ترکیب ایده آل خود و بهره گیری از یک سرمربی بزرگ، قطعا مدعی قهرمانی در این فصل نیز خواهد بود. گرچه آن‌ها در دیدار نخست خود لغزش بزرگی در خانه ناپولی داشتند ولی در فصول گذشته نیز سابقه چنین نتایجی را داشتند. تیم کلوپ استاد بازگشت است و هیچ‌وقت ناامید نمی‌شود. آن‌ها از شکست‌های بزرگ درس گرفته و به سمت موفقیت حرکت می‌کنند. جدایی مانه و جذب داروین نونز اروگوئه‌ای از رخداد‌های جالب در پنجره نقل و انتقالاتی قرمزها بود.

منچسترسیتی همراه با پپ گواردیولا را نمی‌توان در لیست مدعیان قرار نداد. آن‌ها با ترکیب کهکشانی خود، این فصل نیز تمام تلاش خود را برای طلسم شکنی انجام خواهند داد. تیم جذاب پپ در فصل جدید کامل‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. سیتیزن‌ها حالا یک فوروارد شش دانگ و زهر دار را در ترکیب خود دارند.

ارلینگ هالند از دورتموند به منچستر آمده تا به رویای کودکی خود برسد. با وجود هالند، خط حمله سیتی به کابوس ترسناکی برای مدافعان اروپا تبدیل شده است. شاگردان گواردیولا قدم اول را محکم برداشته و با چهار گل، سویا را درهم کوبیدند. ستاره نروژی دو گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند.

لیونل-مسی

طلسم پاریس با حضور نابغه آرژانتینی می‌شکند؟

اما آخرین تیم مدعی در لیست ما، پاری سن ژرمن است. تیم پرمهره فرانسوی با تمام حواشی و ناکامی‌های گذشته، به خاطر داشتن یک خط حمله وحشتناک، برای قهرمانی در اروپا خواهد جنگید. مثلث مسی، نیمار و ام باپه در صورت وجود اتحاد، مهارنشدنی به نظر می‌آیند. پاریسی‌ها در بازی اول، با درخشش ستاره فرانسوی خود، یوونتوس را شکست دادند. کیلیان ام باپه هر دو گل پاری سن ژرمن را در این مسابقه به ثمر رساند.

پس یک مرور دیگر به ۶ تیم مدعی در فصل ۲۳-۲۰۲۲ داشته باشیم. رئال مادرید و بارسلونا از اسپانیا، پاری سن ژرمن از فرانسه، لیورپول و منچسترسیتی از انگلستان و بایرن مونیخ از آلمان در لیست ما قرار گرفتند. مسلما این انتخاب، برگرفته از نظر شخصی نویسنده است.

ممکن است که تیم‌های دیگری در حد و اندازه قهرمانی در فصل جدید باشند. یا اینکه تیم یا تیم‌هایی از جمع این ۶ تیم، لیاقت حضور در این لیست را نداشته باشند. به نظر شما مدعیان اصلی در فصل جدید کدام تیم ها هستند؟ دیدگاه خود را با ما و سایر خوانندگان گسترش نیوز در میان بگذارید.

نویسنده: شبنم درخشان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها