|
کدخبر: 287687 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس به خانه‌ تکانی نیاز دارد / انگار ۴۰ سال به عقب رفتیم!

جمشید شاه محمدی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس برای حضور پرقدرت در فصل بعد، به خانه‌تکانی احتیاج دارد. بعضی بازیکنانِ پا به سن گذاشته و بی‌انگیزه باید از تیم کنار گذاشته شوند. آن‌ها رسماً پیشکسوت شده و دیگر آن کارایی سابق را ندارند.

ورزش پرسپولیس به خانه‌ تکانی نیاز دارد / انگار ۴۰ سال به عقب رفتیم!

پرسپولیس در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر، نتیجه بازی را به هوادار واگذار کرد تا سومین شکست این فصل خود را تجربه کند. شاگردان ساکت الهامی در این بازی خارج از خانه با تک‌گل محمدجواد محمدی پیروز میدان شدند و یک نتیجه باورنکردنی را در ورزشگاه آزادی خلق کردند.

گل هوادار در دقیقه ۸۸ و روی اشتباه مهلک فرشاد فرجی به ثمر رسید. هوادار پس از تراکتور و فولاد، سومین تیمی است که موفق به شکست پرسپولیس در لیگ بیست و دوم می‌شود. این باخت منجر به هم امتیازی استقلال با پرسپولیس در جدول مسابقات شد.

آبی‌ها در این هفته با نتیجه ۲ بر صفر از سد پیکان گذشتند. یاران یحیی گل محمدی بعد از این باخت غیرمنتظره، در جام حذفی به مصاف سپاهان اصفهان می‌روند. سپاهان صدرنشین فعلی لیگ برتر است و در حال حاضر از فرم مطلوبی برخوردار است.

این دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی و در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار می‌شود. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس مقابل هوادار و همچنین درباره تقابل حساس با سپاهان در جام حذفی، گفت‌وگویی با جمشید شاه محمدی، پیشکسوت سرخ‌پوشان پایتخت انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

جمشید-شاه-محمدی

انگار ۴۰ سال به عقب رفتیم!

جمشید شاه محمدی درباره باخت پرسپولیس مقابل هوادار گفت: پرسپولیس بازی خوبی ارائه نداد و با ترکیب فعلی، باید نتیجه بهتری مقابل تیم‌هایی مثل هوادار کسب کند. متأسفانه این تیم، تیم مدنظر هواداران پرسپولیس نیست و در فاز هجومی ایرادات فراوانی دیده نمی‌شود. این تیم در خلق موقعیت مشکل دارد و در هر بازی فرصت‌های گلزنی کمی ایجاد می‌کند.

او در خصوص عملکرد شیخ دیاباته بیان کرد: این بازیکن آماده نیست و به‌عنوان مهاجم هدف کارایی خاصی برای پرسپولیس ندارد. همه تیم باید برای صاحب توپ شدن او بازی کنند و این کار درست نیست. یک مهاجم نوک باید برای خودش هم موقعیت‌سازی کند و در جریان بازی تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: ظاهراً ما به دوران ۴۰ سال قبل برگشتیم! پرسپولیس در فصل‌های گذشته خیلی بهتر از کناره‌ها استفاده می‌کرد و در عمق هم خطرناک بود اما در این فصل شاهد چنین مواردی نیستیم. اکثر مهره‌های میانی پرسپولیس توپ‌گیر هستند و در خلق موقعیت ضعف دارند.

محمدی-هوادار

بازیکن باکیفیت به ایران نمی‌آید

شاه محمدی در مورد پریرا و حضورش در ترکیب پرسپولیس عنوان کرد: بازیکن خوب و باکیفیت به ایران نمی‌آید. در خوش‌بینانه‌ترین حالت، بازیکن درجه سه، چهار تصمیم به انتقال به فوتبال ایران می‌گیرد. خارجی درجه‌یک به‌ندرت در لیگ ما پیدا می‌شود و درصورت مشاهده چنین بازیکنی، او هم پس از مدتی با دیدن امکانات موجود، پا به فرار می‌گذارد. با حضور پانزده، بیست‌دقیقه‌ای نمی‌توان قضاوت دقیقی انجام داد اما من به این نوع خریدها خوش‌بین نیستم.

وی در ارتباط با عملکرد آل کثیر در این مسابقه توضیح داد: عیسی آل کثیر هم به‌عنوان زوج دیاباته، عملکرد خوبی نداشت. اضافه شدن او به لیست هم از آن اتفاق‌های جالب‌توجه بود! این بازیکن تا بخواهد آماده شود، دیگر فصل تمام شده است.

کارشناس فوتبال افزود: عبدی و پاکدل روی نیمکت نیاز به توجه و انگیزه داشتند که متأسفانه توجهی به این موضوع نشد. نمی‌توان از بازیکن ۳۳، ۳۴ ساله توقع دوندگی و انرژی یک بازیکن جوان را داشت. همان‌طور که به عمری اعتماد شد، باید به سایر جوانان بااستعداد تیم هم فرصت داده شود.

پرسپولیس-هوادار

پرسپولیس به خانه‌ تکانی نیاز دارد

شاه محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس برای فصل بعد به یک خانه‌تکانی نیاز دارد، گفت: من با این نظریه کاملاً موافق هستم و به‌طورقطع پرسپولیس برای حضور پرقدرت در فصل بعد، به خانه‌تکانی احتیاج دارد. بعضی بازیکنان پا به سن گذاشته و بی‌انگیزه باید از تیم کنار گذاشته شوند. آن‌ها رسماً پیشکسوت شده و دیگر آن کارایی سابق را ندارند. این نفرات باید جای خود را به بازیکنان مستعدی مثل عمری بدهند.

او در رابطه با اظهارنظرهای گل محمدی درباره ضدیت با پرسپولیس و تأثیر آن بر تیم و نتایج اخیر بیان کرد: آقا یحیی رفیق من است و من برای او احترام زیادی قائل هستم اما بعضی مصاحبه‌های اخیر او را شخصاً نمی‌پسندم. نمی‌توان‌ همه مسائل را به گردن داور انداخت. البته من منکر برخی اشتباهات داوری در این فصل علیه پرسپولیس نیستم.

بازیکن پیشین سرخپوشان در ادامه خاطرنشان کرد: در همین بازی هم پیش از گل هوادار، خطا روی عمری اتفاق افتاد که داور آن را نگرفت. دود این درگیری و تقابل با داوران، فدراسیون و سازمان لیگ، درنهایت به چشم باشگاه و هواداران می‌رود. ما باید طوری در زمین ظاهر شویم که داور و سایر عوامل هم مانع نتیجه‌گیری ما نشود.

دیاباته-تمرین

دیاباته اگر خوب بود اعراب رهایش نمی‌کردند

شاه محمدی در رابطه با افت کیفی پرسپولیس در نیم فصل دوم تصریح کرد: این تیم از نظر فنی ایرادات زیادی دارد و واقعاً نمی‌توان تقصیرها را صرفاً گردن داوری انداخت. باید از مهره‌ها بهترین استفاده را کرد. پرسپولیس یک تیم محلی نیست و باید عملکردی درخور شأن این لباس نشان داد. این تیم در حال حاضر خوب بازی نمی‌کند و همگان این نکته را شاهد هستند.

او در ادامه اضافه کرد: باخت برای پرسپولیس و آن‌هم در خانه، یک فاجعه است و نباید به امری طبیعی تبدیل شود. انگیزه و روحیه عبدی و پاکدل را نابود کردند و اقدام به جذب دیاباته تمام شده کردند! درخشش دیاباته در استقلال به عواملی وابسته بود که آن عوامل در حال حاضر در پرسپولیس موجود نیست. این بازیکن اگر خوب بود که اعراب رهایش نمی‌کردند.

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره بازی بعدی پرسپولیس با سپاهان در جام حذفی اظهار کرد: پرسپولیس عموماً در برابر تیم‌های بالای جدولی و مطرح مثل استقلال، سپاهان و تراکتور، بازی‌های خوبی ارائه می‌دهد. مقابل تیم‌های انتهای جدولی به دلیل دست‌کم گرفتن و موضوعات دیگر، عملکرد خوبی نداریم. امیدوارم بازی جذاب و باکیفیتی را شاهد باشیم.

  • افشین برجی ارسالی در

    با سلام درود .

    باشگاه باید خصوصی شود و مربی فقط برانکو ، وسلام .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها