|
کدخبر: 298230 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

نکونام در استقلال موفق می‌شود / باید این ۲ ستاره را حفظ کنیم

محمد نوری؛ پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: مجیدی بدون حتی یک شکست، استقلال را به قهرمانی در لیگ برتر رساند. اعتماد مدیریت وقت باشگاه و حمایت هواداران کمک زیادی به فرهاد کرد. نکونام در فولاد و تیم‌های دیگر تجربیات خوبی کسب کرد. با حمایت طرفداران و پشتیبانی مدیریت، جواد هم موفقیت‌های مجیدی را تکرار می‌کند.

ورزش نکونام در استقلال موفق می‌شود / باید این ۲ ستاره را حفظ کنیم

پس از مذاکرات نسبتاً طولانی با چندین گزینه داخلی و خارجی، تکلیف جانشین ریکاردو ساپینتو در استقلال مشخص شد. حجت کریمی، مدیرعامل آبی‌ها کار سختی برای انتخاب سرمربی جدید داشت. ظاهراً هیئت‌مدیره باشگاه روی گزینه خارجی نظر مساعدی داشت اما اذهان عمومی خواستار تنها یک گزینه بود.

جواد نکونام پس از جدایی ساپینتو از استقلال، تبدیل به گزینه محبوب هواداران شده بود. کریمی نیز موفق به مقاومت در برابر این خواسته گسترده نشد و در نهایت ستاره اسبق آبی پوشان را جایگزین مربی پرتغالی کرد.

نکونام به خوبی می‌داند که برای ایجاد تغییر در اوضاع کنونی و کسب قهرمانی، کار سختی در پیش دارد. هنوز تکلیف برخی بازیکنان کلیدی نظیر مهدی قایدی و محمد محبی مشخص نشده است. جلالی قرارداد خود را فسخ کرده و رافائل سیلوا و کوین یامگا در آستانه جدایی قرار دارند.

جواد-نکونام

جذب گزینه‌های مدنظر نیز با توجه به ارقام نجومی موجود و رقبای دست‌به‌جیب بسیار دشوار خواهد بود. تا به امروز چندین گزینه برای پست‌های مختلف در رسانه‌ها مطرح شده که استقلال خواهان امضای قرارداد با آن‌ها است. گفته می‌شود که نکونام قصد دارد یک دروازه‌بان، یک هافبک و یک فوروارد جدید را به خدمت بگیرد. البته تا زمانی که تکلیف تمدیدی‌ها مشخص نشود، نمی‌توان در خصوص بازیکنان ورودی نظر قطعی داد.

بازگشت جواد نکونام به استقلال با واکنش‌های زیادی از سوی کارشناسان و پیشکسوتان باشگاه مواجه شده است. اکثر این افراد اتفاق پیش آمده را به فال نیک گرفته و شانس موفقیت این سرمربی در استقلال را بالا ارزیابی کردند. این استقبال و خوش‌بینی عموم می‌تواند برگ برنده‌ای برای نکونام باشد ولی باید دید که در طول فصل باز هم شاهد تغییرات مختلف در ساختار مدیریتی باشگاه خواهیم بود یا خیر.

در سالیان اخیر، سرمربیان استقلال در طول فصل با حواشی و اتفاقات عجیب زیادی دست و پنجه نرم کردند. گسترش نیوز برای بررسی شرایط فعلی استقلال، گفت‌وگویی با محمد نوری، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

نوری-استقلال

به مدیریت باشگاه نمره قبولی می‌دهم

محمد نوری درباره انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی جدید آبی‌های تهرانی بیان کرد: برخی گزینه‌های باشگاه مضحک و مسخره بود. بعضی نام‌ها در حد و اندازه‌های باشگاه نبودند. شأن و منزلت استقلال بالاتر این صحبت‌ها است و من از این بابت متأسفم هستم. جواد نکونام در قیاس با سایر گزینه‌ها، بهترین گزینه بود.

او ادامه داد: هواداران نیز تنها نکونام را می‌خواستند و من از این جهت خشنود هستم. علی‌رغم برخی انتقادات، باید به این عملکرد خوب کادر مدیریتی هم اشاره کرد. مدیرعامل باشگاه باوجود مشکلات و موانع غیر فوتبالی، موفق به عقد قرارداد با گزینه محبوب طرفداران شد. برآورده کردن خواسته دوست داران استقلال مهم‌ترین مسئله بود که خوشبختانه این اتفاق رخ داد. از این جهت می‌توان به مدیریت باشگاه نمره قبولی داد.

نوری ضمن اعلام مخالفت با جدایی ریکاردو ساپینتو از استقلال به گسترش نیوز گفت: من با برخی رفتارهای این مربی موافق نبودم. او بنابه هر دلیلی، کنار زمین ایجاد حواشی می‌کرد و این مسئله غالباً به ضرر تیم تمام می‌شد. مثال واضح این موضوع، دیدار دربی است که با اخراج بدموقع، شرایط برای استقلال سخت شد. این اخلاقیات باعث شده بود تا سایر تیم‌ها از این نقطه ضعف به سود خود استفاده کنند.

ساپینتو-هوادار

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: بااین‌حال من همواره در گفت‌وگوهای خود به ویژگی‌های مثبت ساپینتو اشاره کردم. فارغ از جنبه‌های فنی و فوتبالی، او یکی از بامرام ترین مربیان تاریخ استقلال است. ساپینتو در فصل گذشته با تمام سختی‌ها و کم و کاستی‌ها ساخت و برای موفقیت استقلال با همه جنگید. شاید مربی داخلی هیچ‌گاه چنین رفتار صبورانه‌ای از خود نشان نمی‌داد.

وی تصریح کرد: از نظر فنی نیز استقلال در طول فصل و به ویژه در نیم‌فصل دوم، جذاب و هجومی کار کرد. متأسفانه برخی عوامل و دست‌های پشت پرده، قهرمانی‌ها را از ما گرفتند. در ادامه هم با سو مدیریت از آسیا حذف شدیم و حاشیه پشت حاشیه برای استقلال درست شد. تیم ساپینتو لایق بیش از یک جام در فصل گذشته بود.

نوری در ارتباط با فصل نقل و انتقالات تابستانی و ضرورت تقویت ترکیب استقلال عنوان کرد: به عقیده من استقلال تقریباً در همه پست‌ها نیاز به تقویت دارد. از درون دروازه تا نوک خط حمله دچار ضعف هستیم و برای این منظور نیاز به جذب بازیکنان باکیفیت حس می‌شود. به اعتقاد من حفظ مهدی قایدی و محمد محبی باید در اولویت باشگاه قرار بگیرد. این دو بازیکن در فصل اخیر بسیار تأثیرگذار ظاهر شده و جزو مهره‌های کلیدی ما محسوب می‌شوند. مسابقات زیادی در راه است و باید در همه خطوط بازیکن بگیریم. ایجاد عمق در ترکیب، نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

استقلال-نساجی1

به آینده استقلال خیلی خوشبین هستم

بازیکن پیشین استقلال در خصوص لینک شدن سامان فلاح به استقلال در هفته‌های گذشته به گسترش نیوز گفت: عملکرد فلاح در تیم امید بسیار ضعیف بود و من به‌واقع از او ناامید شدم. فلاح به‌نوعی نقطه ضعف تیم امید در خط دفاعی بود و نمایش دلسردکننده‌ای داشت. به نظر من مسئولان باشگاه باید دور این گزینه را خط بکشند.

او در پیوند با وضعیت نیمکت استقلال و دستیاران جواد نکونام مطرح کرد: داشتن یک نیمکت قوی از ضروریات استقلال به شمار می‌رود. استقلال در بحث کادر فنی و نوع رفتار با مربیان در فصول گذشته مظلوم واقع شده است. با آمدن مهدی هاشمی نسب به عنوان دستیار داخلی و اضافه شدن چند مربی اسپانیایی، شرایط خوبی برای ما رقم خواهد خورد. امیدوارم مربیان خارجی رزومه خوبی داشته باشند و طی فصل آتی به استقلال کمک کنند.

نوری با ابراز امیدواری نسبت به آینده استقلال با جواد نکونام اذعان کرد: زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی و شروع کار این مربی هم انتقاداتی مطرح می‌شد. نسبت به تجربه و توانایی‌های او شبهاتی گفته می‌شد اما همگان دیدند که او چقدر خوب کار کرد.

او در پایان اضافه کرد: مجیدی بدون حتی یک شکست، استقلال را به قهرمانی در لیگ برتر رساند. اعتماد مدیریت وقت باشگاه و حمایت هواداران کمک زیادی به فرهاد کرد. نکونام در فولاد و تیم‌های دیگر تجربیات خوبی کسب کرد. با حمایت طرفداران و پشتیبانی مدیریت باشگاه، جواد نکونام هم موفقیت‌های مجیدی را تکرار می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها