|
کدخبر: 282302 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

کی روش جیب ما را نزند، کمک‌ به خیریه پیشکش! / او باید اخراج شود

محمد نوری، پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: آقاجانیان از گذشته حامی سفت‌وسخت کی روش بوده و البته این مسئله قابل‌ درک نیز است. اگر کی روش جیب کسی را نزد، ما او را قبول داریم. دیگر نیازی به بذل و بخشش و کمک‌های خیریه نیست. به نظر من او از یک ریال دستمزدش نمی‌گذرد و بیان این ادعاها واقعاً عجیب است و این حمایت‌ها درشان مربی تیم ملی نیست.

ورزش کی روش جیب ما را نزند، کمک‌ به خیریه پیشکش! / او باید اخراج شود

جام جهانی قطر با قهرمانی تیم ملی آرژانتین به پایان رسید. شاگردان لیونل اسکالونی در ضربات پنالتی، موفق به شکست فرانسه شدند و بعد از ۳۶ سال به‌عنوان قهرمانی رسیدند. برخی تیم‌ها در این دوره از رقابت‌ها عملکرد دور از انتظاری داشتند و به‌نوعی شگفتی‌ساز ظاهر شدند.

تیم‌هایی مثل مراکش و یا ژاپن نمایش خیره‌کننده در قطر داشتند و تحسین همگان را برانگیختند اما عملکرد تیم ملی ایران در این مسابقات مورد رضایت و تائید اکثر فوتبال دوستان کشور نبود. ایران در این جام جهانی، ۲ شکست و یک برد را به دست آورد. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که ایران برای صعود از چنین گروهی کار سختی نداشت و یک فرصت طلایی برای طلسم شکنی از دست رفت.

نمایش ایران در بازی آخر مقابل تیم آمریکا انتقادات زیادی را به دنبال داشت. درحالی‌که تیم ملی به یک تساوی برای صعود نیاز داشت، آمریکا با تک‌گل کریستین پولیسیک پیروز این مصاف حساس و حیثیتی شد. پس‌ از این شکست و حذف در دور گروهی، آینده کارلوس کی روش مبهم شده و احتمال برکناری او زیاد به نظر می‌رسد. در این راستا و همچنین در خصوص دربی پایتخت، گفت‌وگویی با محمد نوری پیشکسوت باشگاه استقلال انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

محمد-نوری

پرسپولیسی‌ها از ما وحشت دارند

محمد نوری درباره دربی ۹۹ بیان کرد: دربی همیشه شرایط خاص خود را دارد و از اهمیت بالایی نزد هواداران دو تیم برخوردار است. در وقفه یک ماه و نیم اخیر به خاطر جام جهانی، استقلال تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و روی نقاط ضعف پرسپولیس کار کرده است. استقلال ۳ ملی‌پوش در جام جهانی داشت که عملکرد هر سه بازیکن قابل‌توجه بود.

او ادامه داد: این نفرات به‌اضافه دیگر بازیکنان، یک مجموعه بسیار خوب را تشکیل می‌دهند که این موضوع امیدها را نسبت به کسب نتیجه مطلوب در شهرآورد افزایش می‌دهد. این دربی برای هر دو تیم یک بازی شش امتیازی محسوب می‌شود. استقلال برای رسیدن به صدر جدول به کسب برد در این دیدار نیاز دارد.

نوری افزود: به عقیده من بازی خوبی از آب درمی‌آید و شرایط جدولی بر این مسابقه تأثیرگذار خواهد بود. استقلال خط حمله سریع و خطرناکی دارد و این مطلب وحشت بزرگی به دل پرسپولیسی‌ها انداخته است. تیم رقیب در این مدت استرس بالایی را از این بابت تحمل کرده که البته این موضوع قابل‌درک است.

رافا-سیلوا

در خط دفاع نگرانی وجود ندارد

پیشکسوت استقلال در مورد بهترین گزینه برای مکمل قایدی و محبی در خط حمله گفت: به نظر من ارسلان مطهری در حال حاضر بهترین گزینه است. ارسلان سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارد و در دربی نیز ۳ گل به ثمر رسانده است. به همین دلیل او یک بازیکن دربی باز محسوب می‌شود و می‌تواند زهر خط حمله ما را زیادتر کند.

او درادامه خاطرنشان کرد: در ضمن کوین یامگا نیز به‌عنوان یک وینگر به خط حمله اضافه شده و کمک‌حال مهاجمان می‌شود. قدرت فاز هجومی استقلال می‌تواند خط دفاعی پرسپولیس و دروازه بان این تیم را آزار دهد.

نوری در ارتباط با ترکیب خط دفاعی استقلال برای بازی دربی اظهار کرد: حضور سیلوا در قلب خط دفاعی می‌تواند برگ برنده استقلال باشد. او بازیکن باتجربه‌ای است و در چنین بازی‌های بزرگ، وجود یک مهره شش‌دانگ اهمیت زیادی دارد. در صورت حفظ تمرکز، از بابت خط دفاعی نگرانی خاصی وجود ندارد.

او در رابطه با عدم حضور تماشاگران در دربی به گسترش نیوز گفت: حضور تماشاگر روی کیفیت و جذابیت بازی بسیار اثرگذار است. ورزشگاه با حضور هواداران جو متفاوتی دارد و بازیکنان نیز باانگیزه‌تر ظاهر می‌شوند.

این کارشناس فوتبال در خصوص مهره‌های خطرناک پرسپولیس در دربی توضیح داد: کادر فنی استقلال در تمرینات اخیر، نقاط ضعف و قوت پرسپولیس را به‌خوبی ارزیابی کرده است. بازیکنان مؤثر این تیم نیز آنالیز شده و قطعاً برای مهار آن‌ها برنامه خاصی وجود دارد. سیلوا و غلامی در خط دفاعی زوج خوبی هستند و توانایی تقابل با مهره‌های هجومی پرسپولیس را دارند.

کارلوس-کی-روش-تمرین

کی روش باید هرچه سریع‌تر اخراج شود

او درباره کادر فنی تیم ملی و ادامه همکاری کی روش با فدراسیون فوتبال عنوان کرد: استخدام مجدد کی روش، انتخاب بین بد و بدتر بود. ما کارشناسان در مورد اخراج اسکوچیچ و جایگزین او، هشدار لازم را داده بودیم. در صورت برکناری اسکوچیچ، باید یک مربی تراز اول جانشین او می‌شد اما متأسفانه یک گزینه تکراری با تاکتیک‌های قدیمی به ایران برگشت.

محمد نوری اضافه کرد: من از روز اول با آمدن کی روش موافق نبودم و انتخاب او به‌نوعی بازگشت به عقب بود. ما در گروه نسبتاً آسانی قرار داشتیم و سنگین‌ترین شکست تاریخ خود را نیز متحمل شدیم و دست‌آخر صعود هم نکردیم. به عقیده من کی روش را باید زودتر برکنار کرده و یک مربی تراز اول استخدام کنند. میانگین سنی تیم ملی بالا است و نیاز به جوان‌گرایی حس می‌شود. برخی بازیکنان ایران نقش توریست را در قطر داشتند و دعوت از آن‌ها منطقی نبود.

بازیکن اسبق استقلال در پیوند با اظهارات مارکار آقاجانیان مبنی بر حقوق نگرفتن کی روش و کمک‌های خیریه او بیان کرد: این شخص از گذشته حامی سفت‌وسخت کی روش بوده و البته این مسئله قابل‌درک نیز است. اگر کی روش جیب کسی را نزند، ما او را قبول داریم. دیگر نیازی به بذل و بخشش و کمک‌های خیریه او نیست. به نظر من کارلوس کی روش از یک ریال دستمزدش نمی‌گذرد و بیان این ادعاها واقعاً عجیب است و این حمایت‌ها درشان مربی تیم ملی نیست.

  • ناشناس ارسالی در

    محمد نوری تو چه کسی هستی اظهار نظر بده امروز تیم ت خواهد باخت استقلال همان تا ج به سر ته است

  • محمد ارسالی در

    درج چنین ادبیاتی باعث ترویج بداخلاقی وته مت وافترامی شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها