|
کدخبر: 297132 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با کارشناس والیبال؛

نقطه روشن تیم عطایی در هفته اول / هنوز امید وجود دارد

علی شاکری؛ کارشناس و مفسر والیبال بیان کرد: هنوز راه زیادی باقی مانده و نباید ناامید شویم. در این مسابقات، هر تیم ۸ مسابقه را باید برگزار کند. خیلی از تیم‌ها نظیر صربستان، ایتالیا و لهستان با تیم‌های دوم خود حاضر شدند. این تیم‌ها برای دور دوم و سوم رقابت‌ها برنامه‌ریزی کرده و به آن امید بستند.

ورزش نقطه روشن تیم عطایی در هفته اول / هنوز امید وجود دارد

هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها با برگزاری چندین مسابقه به اتمام رسید. تیم ملی ایران در هفته نخست به مصاف چهار تیم گروه خود رفت. ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی حریفان ایران بودند.

شاگردان بهروز عطایی از ۴ دیدار اخیر خود، تنها موفق به کسب یک پیروزی شدند. ایران در گام اول خود مقابل ژاپن مغلوب شد و در ادامه طعم باخت دیگری را این بار در تقابل با لهستان چشید. ایران در حالی مغلوب لهستانی ها شد که دو ست اول را از حریف گرفته بود.

در بازی سوم سرانجام نوبت به پیروزی ملی پوشان ایران رسید. سرو قامتان ایران با نتیجه سه بر یک چینی‌ها را شکست داده و اولین برد خود در مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ را دشت کردند. تیم ملی کشورمان باروحیه‌ای خوب به مصاف تیم اسلوونی رفت اما عملکرد خوبی را مقابل این تیم نشان نداد. اسلوونی سه بر صفر ایران را شکست داد و درخشان ظاهر شد.

در پایان هفته اول این رقابت‌ها، تیم ملی ایران در جایگاه یازدهم قرار گرفت. تیم‌های ژاپن، آمریکا و آرژانتین به ترتیب رده‌های اول تا سوم را تصاحب کردند. ایران در هفته دوم مسابقات، باید برابر تیم‌های آلمان، آمریکا، ایتالیا و هلند صف‌آرایی کند.

هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ به میزبانی شهر روتردام هلند و اورلئان فرانسه برگزار خواهد شد. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد ملی پوشان ایران در هفته اول لیگ ملت‌ها، گفت‌وگویی با علی شاکری، کارشناس و مفسر والیبال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

علی-شاکری

هنوز راه زیادی باقی مانده است

علی شاکری درباره نتایج تیم ملی در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها گفت: به‌طورکلی عملکرد تیم ملی ایده آل نبود. ما برای صعود به دور بعدی مسابقات، به حداقل شش تا هفت برد نیاز داریم. اعضای کادر فنی نیز پیش از آغاز رقابت‌ها، روی این مورد تأکید داشتند. در چنین گروهی که دو تیم آسیایی به‌عنوان حریف ما در آن حضور داشتند، ما حداقل باید دو برد کسب می‌کردیم.

او ادامه داد: البته هنوز راه زیادی باقی مانده و نباید ناامید شویم. در این مسابقات، هر تیم ۸ مسابقه را باید برگزار کند. خیلی از تیم‌ها نظیر صربستان، ایتالیا و لهستان با تیم‌های دوم خود حاضر شدند. این تیم‌ها برای دور دوم و سوم رقابت‌ها برنامه‌ریزی کرده و امید به آن بستند. تیمی مثل فرانسه هشت بازی بعدی را هدف قرار داده و برای آن بازی‌ها با تمام قوا حاضر خواهد شد.

شاکری افزود: با بازگشت ستاره‌های خسته از مسابقات باشگاهی، مسلماً قدرت این تیم‌ها دوچندان می‌شود. تیم‌های صاحب‌نام و شاخص به بسیاری از بازیکنان مطرح خود استراحت داده تا در مرحله بعد با تمام انرژی حاضر شوند. این قبیل تیم‌ها در هفته اول بیشتر از بازیکنان جوان و آینده دار خود بهره بردند. مطمئناً این تیم‌های بزرگ در هفته‌های بعدی تغییرات اساسی را در لیست بازیکنان خود اعمال خواهند کرد.

تیم-ملی-والیبال11

کارشناس والیبال تصریح کرد: در صورت عدم صعود به دور بعد، حسرت نبردن تیم لهستان با توجه به شرایط فعلی آن‌ها و دو بر صفر پیش بودن ما، به دل ملی پوشان ما می‌ماند. ما دو بر صفر از حریف پیش بودیم اما درنهایت سه ست بعدی را واگذار کرده و مغلوب شدیم.

وی در خصوص نکات مثبت تیم ملی در قسمت‌های مختلف زمین طی ۴ بازی گذشته بیان کرد: نقطه روشن تیم ملی در این چهار بازی را به‌کارگیری دو بازیکن جوان در ترکیب دیدم. پوریا حسین خانزاده و محمد ولی‌زاده از اعتماد کادر فنی نهایت استفاده را برده و باوجود سن و تجربه پایین، خوش درخشیدند. به اعتقاد من عملکرد این دو بازیکن فوق‌العاده بود.

شاکری در ادامه به گسترش نیوز گفت: برخلاف انتظارها، شاهد نمایش مطلوبی از بازیکنان جوان خود بودیم. البته این بازیکنان هنوز جای پیشرفت زیادی دارند. این مطلب بیانگر این است که در صورت میدان دادن به این جوانان مستعد و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها، می‌توانیم آینده بهتری را رقم بزنیم.

او ادامه داد: درمجموع تیم ایران را در این چهار مسابقه تیم پرنوسانی دیدم. شاید بازی به بازی پیشرفت تیمی را شاهد باشیم. برای صعود به دور بعد، باید در هفته دوم به سه برد دست پیدا کنیم که کار بسیار سختی است. رقبای ما دیگر مثل چین و لهستان نخواهند بود.

تیم-ملی-والیبال

کادر فنی تا چه حد مقصر است؟

این گزارشگر ورزشی مرتبه در مسابقات لیگ ملت‌ها حضور دارد. آن شکل از شکست مقابل لهستان، درحالی‌که دو ست هم پیش بودیم، تقصیرها را خواه‌ناخواه متوجه کادر فنی می‌کند. در صورت برد مقابل لهستان، راه همواری برای صعود داشتیم.

وی در خصوص هفته دوم مسابقات و دیدارهای آینده تیم ملی عنوان کرد: در هفته دوم مسابقات، کار به‌مراتب سخت‌تری خواهیم داشت. البته یک نکته مثبت هم در میان است؛ اینکه ما همواره در این مسابقات، هفته به هفته رشد کرده و عملکرد بهتری را نشان دادیم. در هفته دوم شرایط متفاوتی رقم خورده و احتمالاً شاهد نمایش هماهنگ‌تر و منسجم‌تری از سوی بازیکنان تیم ملی خواهیم بود.

علی شاکری در پیوند با بازگشت محمد موسوی به تیم ملی مطرح کرد: تیم ملی به‌واقع نیازمند حضور بازیکن باتجربه و بزرگی مثل موسوی است. این مطلب در خصوص بازیکنی نظیر میلاد عبادی پور هم صدق می‌کند. موسوی بازی به بازی بهتر شد اما هنوز با آن بازیکن سابق فاصله دارد. در صورت کسب شرایط ایده آل، این بازیکن ارزشمند می‌تواند بیش از این‌ها به تیم ملی کمک کند.

او در پایان گفت: به اعتقاد من، ما کماکان در بحث دریافت، دچار ضعف هستیم. البته به‌مانند سال گذشته در بخش سرویس خوب نیستیم که این مورد کمی نگران‌کننده است. امیدوارم در هفته بعد، شرایطی بسیار بهتری نسبت به هفته اول داشته باشیم.

  • حسرت ارسالی در

    جای صابر کاظمی خالی با آن سرویس های ویرا نگر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها