|
کدخبر: 296584 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

هافبک آبی‌ها در رادار پرسپولیس

ستاره سابق باشگاه پیکان بارها از علاقه خود به عضویت در پرسپولیس سخن گفته است؛ حالا به نظر می‌رسد که همه‌چیز برای سرخ‌پوش شدن او مهیا شده باشد. هدف اول خدابنده لو حضور در تیم قهرمان لیگ برتر است و با توجه به چراغ سبز یحیی گل‌محمدی و تمایل مدیران باشگاه پرسپولیس، رخ دادن این اتفاق دور از ذهن نخواهد بود.

ورزش هافبک آبی‌ها در رادار پرسپولیس

فصل فوق‌العاده پرسپولیس، با کسب جام حذفی و شکست رقیب سنتی در فینال تکمیل شد. قرمزهای پایتخت با ارائه نمایشی خوب و تماشاگرپسند از سد استقلال گذشته و بر دومین جام فصل بوسه زدند.

پرسپولیس بازی را خیلی خوب و تهاجمی شروع نکرد و حتی در مقاطعی از بازی خوش‌شانس نیز بود. مهدی ترابی طی یک فرصت‌طلبی دروازه استقلال را باز کرد. ستاره قرمزها از اشتباه و غفلت صالح حردانی، نهایت استفاده را برد و تیمش را پیش انداخت. در نیمه دوم استقلال روبه جلوتر بازی کرد تا گل خورده را جبران کند. حملات آبی‌ها در لحظات پایانی بازی در وقت قانونی به بار نشست و کار به تساوی کشیده شد.

محمدحسین مرادمند با یک ضربه سر مهارنشدنی، قفل دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد و به سریال کلین شیت‌های دروازه‌بان پرسپولیس پایان داد. اخراج ریکاردو ساپینتو پس از گل مرادمند، از نکات قابل توجه دربی شماره ۱۰۱ است. داور چهارم بازی در جریان اخراج مربی پرتغالی استقلال، نقش پررنگی را ایفا کرد.

خورشیدی-چشمی-دربی

پس از گل مساوی استقلال، این طور به نظر می‌رسید که شاگردان ساپینتو در وقت‌های اضافه دست بالا را داشته باشند اما به هیچ وجه چنین چیزی مشاهده نشد. پرسپولیسی‌ها در جریان ۳۰ دقیقه بازی تیم برتر بودند. هم به لحاظ فنی و هم از نظر بدنی، قهرمان لیگ بیست و دوم نسبت به حریف چیرگی مشهودی داشت.

امید عالیشاه گل دوم قرمزها را در دقایق انتهایی وقت های اضافه مسابقه به ثمر رساند تا بازی به ضربات پنالتی نرود. تعلل و غفلت مدافعان استقلال و سیدحسین حسینی در صحنه به ثمر رسیدن گل عجیب بود. هواداران استقلال پس از شکست تلخ در دربی، کاپیتان اول تیم خود را آماج حملات تند و تیز قرار دادند.

متهم ردیف اول شکست تلخ آبی‌‌ها

بهروز سلطانی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص عملکرد دو گلر سرخابی‌ها در شهرآورد به خبرنگار سرویس ورزشی گسترش نیوز گفت: «بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی است. در مصاحبه‌های اخیر خود به انتقاد از او و حرکاتش بعد از برد در دربی گذشته پرداختم که خوشحال هستم او حالا رفتار پخته‌تری را در فینال نشان داد. بیرانوند کاملاً روی فوتبال خود و کمک به پرسپولیس متمرکز شد و به حاشیه نپرداخت.»

او در رابطه با نمایش حسین حسینی در شب شکست تلخ استقلال بیان کرد: «حسینی دروازه‌بان خوبی است و من بارها روی این موضوع صحه گذاشتم ولی او روی گل دوم مقصر بود. حسینی باید شیرجه می‌زد و برای گرفتن توپ اقدام می‌کرد.»

پیشکسوت قرمزها در ادامه به گسترش نیوز گفت: «البته دید او تقریباً کور بود و این ایراد متوجه مدافعانی چون سیلوا هم می‌شود اما تماشا کردن و ایستا ماندن حسینی قابل توجیه نیست. این گلر یکی از سرمایه‌های فوتبال ملی ما است و به‌صرف یک بازی، نباید علیه او جو سنگینی شکل بگیرد.»

سلطانی در رابطه با عملکرد کلی استقلال در دربی عنوان کرد: «من به هافبک‌های فعلی استقلال جسارت نمی‌کنم ولی واقعیت امر این است که این نفرات باوجود تلاش بسیار، در حد استقلال نبوده و نهایتاً باید ذخیره باشند. در صورت عدم چیرگی استرس به بچه‌های پرسپولیس، شکست سنگین‌تری برای استقلال رخ می‌داد. استقلال به یک خانه‌تکانی اساسی نیاز دارد. در حال حاضر اگر این دو تیم ۱۰ مرتبه دیگر هم با یکدیگر بازی کنند، برنده مسابقه تیمی نیست جز پرسپولیس.»

پرسپولیس-حذفی

ضرورت حضور پرقدرت در آسیا

پرسپولیس با تمام فراز و نشیب‌ها موفق به کسب سه جام شد و هواداران این تیم، یک فصل درخشان و فراموش نشدنی را تجربه کردند. حالا تمام دل‌نگرانی دوست داران پرسپولیس، موضوع تمدید قراردادها و تقویت ترکیب تیم برای حضور پرقدرت در آسیا است. پرسپولیس در صورت جدایی برخی مهره‌های کلیدی خود، نیاز مبرمی به جذب بازیکن جدید خواهد داشت.

تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تا بن دندان مسلح هستند و عرض اندام مقابل چنین تیم‌هایی، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت اصولی دارد. تیم‌های عربستانی با خرید فوق ستاره‌های بزرگ فوتبال، کوی سبقت را از بقیه ربودند.

سلطانی، ستاره‌های سال‌های دور پرسپولیس در پیوند با تقویت ترکیب این تیم در پنجره نقل و انتقالاتی پیش رو گفت: «میانگین سنی تیم پرسپولیس نسبتاً بالا است. به نظر من برای فصل جدید، پرسپولیس باید اقدام به جوان‌تر کردن ترکیب خود کند. به‌عنوان‌مثال در خط میانی، نیاز به حضور نفرات جوان‌تر و آینده دار‌تری مثل عمری دارد. باوجود فرم مطلوب تیم فعلی، در آسیا با این نفرات به مشکل خواهیم خورد. پرسپولیس به جوان‌گرایی نیاز جدی دارد.»

طبق اعلام سازمان لیگ، نقل‌وانتقالات تابستانی قبل از شروع لیگ بیست‌وسوم و از روز شنبه ۲۰ خرداد آغاز خواهد شد. در شرایطی که تنها یک هفته به شروع فصل نقل و انتقالات تابستانی زمان باقی مانده، شایعات و اخبار زیادی مربوط به این موضوع درباره بازیکنان لیگ برتر عنوان شده است. این مطلب در خصوص نفراتی که قراردادشان به اتمام رسیده، بیش از بقیه در حال رد و بدل شدن است. محمد خدابنده‌لو از جمله مهره‌هایی است که قراردادش به پایان رسیده و شرایط مبهمی دارد.

خدابنده-لو-گل-گهر

رونمایی از یک گزینه جالب

خدابنده‌لو در گذشته نیز مورد توجه باشگاه پرسپولیس بود و حتی فاصله زیادی با قرمزپوش شدن نداشت اما شرایط لازم برای انتقال او فراهم نشد. شنیده‌ها از آن حکایت دارد که یحیی گل محمدی نیز از جمله تحسین‌کنندگان هافبک جوان باشگاه گل گهر به شمار می رود.

ستاره ۲۳ ساله گل گهر، در انتظار روشن شدن تکلیف کادر فنی این تیم است. شواهد امر این طور نشان می‌دهد که مدیران باشگاه گل گهر به دنبال به خدمت گرفتن سرمربی خارجی هستند و این موضوع موجب شده تا فعلاً تمرکز خود را روی انتخاب سرمربی جدید معطوف کرده و جهت جذب بازیکن جدید اقدامی نکنند. خدابنده‌لو با قراردادی یک‌ساله به گل‌گهر پیوست و حالا در آستانه جدایی قرار گرفته و اصلاً بعید نیست طی هفته آینده با تیم جدیدی قرارداد امضا کند.

ستاره سابق باشگاه پیکان بارها از علاقه خود به عضویت در پرسپولیس سخن گفته است؛ حالا به نظر می‌رسد که همه‌چیز برای سرخ‌پوش شدن او مهیا شده باشد. هدف اول خدابنده لو حضور در تیم قهرمان لیگ برتر است و با توجه به چراغ سبز یحیی گل‌محمدی و تمایل مدیران باشگاه پرسپولیس، رخ دادن این اتفاق دور از ذهن نخواهد بود. محمد خدابنده لو می‌تواند نخستین صید پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تابستانی لقب بگیرد. جذب بازیکن جوان و بااستعدادی نظیر خدابنده لو برای یحیی گل محمدی یک موهبت خواهد بود.

  • کایولوکاس ارسالی در

    بهترین گزینه برای جایگزینی آقای سرلکه چو ن کیفیت بالایی داره و شدیداعلاقمندبه ارت ش سرخ آسیاهم هستندبه امیدسلامتیو🍎موفقیت ایشان✌باباشگاه درجام باشگاههای آسیاهمراه تیم عزیزمون🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼

  • #دختر_آبی💙 ارسالی در

    پرسپولیس با این جامای الکی و باد آورده د اره سریعتر ویترینشو پر میکنه تا شاید جلو ویترین تیم پرافتخار استقلال بتونه آبروی ی دست و پاکنه.
    زنده باد
    #ت اج_کبیر💙💙🌟👑🌟💙💙

  • ارتش سرخ ارسالی در

    چرا فدراسیون فوتبال اشتباه خودش رو برای گذاشتن سقف بودجه قبول نمیکنه همه عالم و آدم دارند میگن اینکار اشتباه است ولی باز از این تصمیم اشتباهشون با لجبازی بر نمی گردند خدا لعنت کنه اونائیکه باعث عقب ماندگی ماها در هر رشته ورزشی را میشوند.

  • ناشناس ارسالی در

    ارتش ***آسیااااااا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها