|
کدخبر: 294111 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس می‌تواند دبل کند / شانس استقلال صفر است

میثم رضاپور ضمن اشاره به مصاف دشوار پرسپولیس برابر تیم گل گهر سیرجان در هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر، شانس قهرمانی قرمزها در هر ۲ جام را بالا دانست.

ورزش پرسپولیس می‌تواند دبل کند / شانس استقلال صفر است

پرسپولیس پس از پیروزی شیرین و حیاتی در دربی پایتخت، در چهارچوب مسابقات جام حذفی، به مصاف تیم گل گهر سیرجان رفت. قرمزها با روحیه خوب ناشی از برد در شهرآورد، موفق به حذف سیرجانی‌ها شدند.

شاگردان یحیی گل محمدی در این مسابقه با گلزنی مهدی ترابی و عیسی آل کثیر به برتری رسیدند. تک‌گل گهر را رضا شکاری به ثمر رساند. پس از پایان این مسابقه، قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انجام شد و پرسپولیس حریف خود در این مرحله را شناخت. سرخپوشان در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، مهمان تیم هوادار هستند.

این بازی چهارم خردادماه برگزار خواهد شد. استقلال نیز در این دور از رقابت‌ها، باید به مصاف تیم نساجی مازندران برود. دربی احتمالی در فینال جام حذفی، می‌تواند تبدیل به یکی از مهیج‌ترین و جذاب‌ترین دربی‌های تاریخ شود. پرسپولیس نبرد قبلی را با تک‌گل عیسی آل کثیر به سود خود به پایان برد.

پس از غلبه بر گل گهر سیرجان در جام حذفی، قرمزهای پایتخت در لیگ برابر تیم پیکان صف‌آرایی کردند. پیکان در بازی رفت موفق به توقف پرسپولیس شده بود. یکی از نکات پر حرف‌وحدیث در رابطه با این بازی، موضوع میزبانی بود که درنهایت ورزشگاه آزادی به‌عنوان میزبان مسابقه درنظر گرفته شد.

تقابل دوباره یحیی گل محمدی و مجتبی حسینی، همواره از جذابیت‌های خاصی برخوردار است. پیکان از جمله تیم‌هایی در فوتبال ایران به شمار می‌رود که اساساً گل زدن به آن‌ها دشوار است. این موضوع در بازی اخیر نیز به چشم آمد. در نیمه اول توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و حملات پرسپولیس بی‌نتیجه ماند. در نیمه دوم، تلاش‌های پرسپولیس جواب داد و مهدی ترابی در دقیقه ۸۰ گل اول بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

بازی با همین نتیجه به پایان رسید و پرسپولیس فاصله خود با سپاهان را حفظ کرد. صدرنشین فعلی لیگ برای ادامه صدرنشینی خود، چاره‌ای جز کسب پیروزی در مصاف بعدی با گل گهر ندارد. گسترش نیوز برای بررسی شرایط تیم پرسپولیس، گفت‌وگویی با میثم رضاپور، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

میثم-رضاپور

پرسپولیس به‌حق پیروز شد

میثم رضاپور درباره پیروزی سخت پرسپولیس برابر پیکان گفت: کسب امتیاز در این مقطع از فصل سخت است. این مورد کاملاً طبیعی بوده و با توجه به حساسیت جدولی، تیم‌ها به‌راحتی قافیه را نمی‌بازند. همه تیم‌ها با تمام قوا مقابل سه تیم بالای جدول قرار می‌گیرند. پرسپولیس بازی بسیار هوشمندانه برابر تیم خوب پیکان انجام داد و به‌حق پیروز میدان شد.

او ادامه داد: از ۹۰ دقیقه بازی، حدود ۷۰ دقیقه توپ و میدان در اختیار پرسپولیس بود. یک بازی خوب و هجومی را از جانب میزبان شاهد بودیم. پیکان اصولاً یک تیم تدافعی محسوب می‌شود که سخت گل دریافت می‌کند. تیم‌های آقای حسینی معمولاً عقب بازی کرده و منتظر اشتباه حریف می‌ماند.

رضاپور در خصوص تعویض‌های یحیی گل محمدی در این دیدار بیان کرد: تعویض‌های خوبی در نیمه دوم صورت گرفت و روند بازی تغییر کرد. به‌عنوان‌مثال لئاندرو پریرا با ورود به زمین، تأثیرگذار ظاهر شد و یک پنالتی از مدافع حریف گرفت. کادر فنی به خواسته خود از این بازی که همان کسب ۳ امتیاز بود، دست پیدا کرد.

لئو-پریرا

پیشکسوت قرمزها در رابطه با عملکرد کلی پریرا در پرسپولیس به گسترش نیوز گفت: او درمجموع بازیکن بدی نشان نداده ولی به نظر من نمی‌توان روی او برای فصل بعد حساب کرد. پرسپولیس به یک مهاجم شش‌دانگ و تمام‌کننده‌ای مثل یورگن لوکادیا نیاز دارد؛ فورواردی که در شش‌قدم بتواند توپ‌های ارسالی را به‌راحتی وارد دروازه کند. پریرا در برخی بازی‌ها مثال همین بازی اخیر با پیکان مثمر ثمر بود ولی برای فصل بعد باشگاه باید به دنبال جذب مهاجم باکیفیت‌تری باشد.

رضاپور در ارتباط با ناموفق بودن جانشینان لوکادیا در پرسپولیس اظهار کرد: دیاباته باسابقه مصدومیت‌های زیاد به پرسپولیس آمد. او با آمادگی بدنی پایینی جذب شد. در باکیفیت بودن شیخ شکی نیست و می‌توانست جای خالی لوکادیا را پر کند ولی به خاطر تعدد آسیب‌دیدگی‌ها موفق به این کار نشد.

وی در مورد حواشی مربوط به داوری‌ها و پنالتی پرسپولیس در بازی اخیر عنوان کرد: من از زاویه دیگری خطا روی پریرا را دیدم و باید بگویم که آن صحنه صد درصد پنالتی بود. یک خطای پنالتی دیگر هم‌روی سعید صادقی رخ داد که داور اعتقاد دیگری داشت.

پرسپولیس-تهران

شانس دبل برای پرسپولیس وجود دارد

بازیکن پیشین پرسپولیس افزود: بعد از دربی جوسازی‌های بیهوده‌ای علیه پرسپولیس صورت گرفت که همگی هم بی‌اساس بودند. برخی تیم‌ها برای توجیه شکست‌هایشان، به تیم برنده و موفق اتهام می‌زنند. به نظر من ارائه چنین ادعاهایی دیگر منسوخ شده و کاملاً مسخره به نظر می‌رسد.

رضاپور درباره مصاف بعدی پرسپولیس با گل گهر سیرجان در ورزشگاه آزادی مطرح کرد: در این برهه از فصل، هیچ مسابقه‌ای را نمی‌توان آسان درنظر گرفت. همه تیم‌ها طبق شرایط جدولی، با تمام انرژی مقابل پرسپولیس ظاهر خواهند شد. گل گهر بازیکنان خوبی دارد و فوتبال قابل قبولی را ارائه می‌دهد. بازی سختی برای پرسپولیس محسوب می‌شود. دو فینال در لیگ باقی مانده و باید بازی به بازی پیش برویم. امیدواری زیادی به کسب هر ۶ امتیاز پیش رو دارم.

وی در پایان ضمن اشاره به رقابت قهرمانی در بالای جدول گفت: استقلال با مساوی بد موقع جلوی نفت، دیگر شانس زیادی برای قهرمانی ندارد؛ بنابراین می‌توان این تیم را از کورس قهرمانی خارج کرد. رقابت برای قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان است. شانس استقلال با توجه وضعیت جدول و بازی‌های باقی مانده، تقریباً صفر است. من به دبل پرسپولیس خیلی امیدوارم هستم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها