|
کدخبر: 295325 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

هافبک محبوب آبی‌ها قرمزپوش می‌شود؟

آرسنال قصد دارد خلاقیت خود در تیم را افزایش دهد و این موضوع به دنبال کردن میسون مونت دامن زده است. آن‌ها مصمم هستند که هم رایس و هم مونت را به خدمت بگیرند. اگرچه رقابت قوی بین لیورپول و منچستریونایتد برای به خدمت گرفتن ستاره ملی پوش وجود دارد اما چلسی آخرین تلاش‌ها برای تمدید قرارداد این بازیکن را انجام خواهد داد.

ورزش هافبک محبوب آبی‌ها قرمزپوش می‌شود؟

چلسی برابر سیتی طعم یک شکست دیگر را نیز چشید. امری که در این فصل برای آبی‌ها کاملاً طبیعی شده است. باخت های پرشمار و ناکامی‌های ناتمام، تبدیل به پیشانی‌نوشت تیم لندنی شده و هواداران این تیم نیز به این مسئله عادت کردند.

چلسی در غیاب چند مهره سرشناس خود برابر قهرمان لیگ برتر قرار گرفت. گواردیولا نیز به نفرات اصلی خود استراحت داده بود اما برای غلبه بر این چلسی مریض، نیازی هم به بازیکنان ثابت نبود. ثبت ۱۵ شکست در یک فصل، موضوعی نیست که دوست داران چلسی بتوانند آن را به‌راحتی هضم کنند. لمپارد روزهای پایانی خود را در چلسی سپری می‌کند و باید صبر کرد و دید که سرمربی جدید قادر به بهبود این شرایط نا‌به‌سامان و به‌هم‌ریخته است یا خیر.

لمپارد-چلسی

روزگار تیره و تار فرانکی در لندن

فرانک لمپارد در مورد شرایط این روزهای چلسی به خبرنگاران گفت: از زمانی که در تیم حضور پیدا کردم، می‌توانم بگویم که برخی از بازیکنان هستند که این کار را انجام می‌دهند (به‌صورت انفرادی می‌خواهند خودشان را نشان دهند) در مورد سایر بازیکنان می‌خواهم ببینم که آیا می‌خواهند خودشان را نشان دهند یا خیر. ازنظر عملکرد شرایط به همین سادگی است.

او ادامه داد: «اگر می‌خواهید در چلسی بمانید و مربی بعدی را تحت تأثیر قرار دهید، در این سه بازی خودتان را نشان دهید؛ چون مطمئناً او این بازی‌ها را تماشا خواهد کرد.»

اولویت چلسی جذب فردی در خط میانی با انرژی زیاد است که بتواند در کنار انزو فرناندز زیاد بدود. مویسس کایسیدو می‌تواند یک گزینه ایده آل برای آبی‌ها باشد.

فابریزیو رومانو در این خصوص مدعی شد: «امروز با برخی منابع صحبت کردم. تمدید قرارداد میسون مونت بسیار دشوار خواهد بود. واقعاً پیچیده به نظر می رسد. ما نمی‌توانیم کنترلی روی بیانیه باشگاه داشته باشیم. پوچتینو با همه‌چیز موافقت کرده و او در حال کار روی خرید بازیکن است.»

مونت-چلسی

 چلسی برای خرید هافبک دفاعی و مهاجم به بازار هجوم خواهد برد اما خروجی‌ها بسیار مهم خواهند بود. آبی‌ها چندین بار استعدادیاب های خود را برای تماشای اوگارته فرستادند. چلسی برای تصمیم‌گیری در مورد شماره ۶ جدید وقت می‌گذارد؛ زیرا آن‌ها شریک کاملی برای انزو فرناندز می‌خواهند. کسی که به او اجازه دهد انزو واقعی باشد، کسی که بتواند زیاد بدود.

انتظار می‌رود بنوا بادیاشیل به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کشاله ران در تمرینات ۳ تا ۴ ماه دور از میدان‌ها باشد. بااین‌حال، این امید وجود دارد که او بتواند زودتر بازگردد. بادیاشیل نیازی به عمل جراحی ندارد و در حال حاضر از عصا استفاده می‌کند.

گبریل مرکاتی در ارتباط با سیاست نقل و انتقالاتی مدیران چلسی مطرح کرد: «انزو فرناندز قطعاً بهترین خرید زمستانی اروپا بود. او یک خرید فوق‌العاده برای چلسی به شمار می رود. اگر آن‌ها او را در زمستان نمی‌خریدند، شک نکنید او در تابستان به تیم دیگری می‌رفت.»

او افزود: «مالکان چلسی اگر به تیمشان اهمیت نمی‌دادند، چنین تلاشی نمی‌کردند. حالا شما می‌بینید که بسیاری از گزینه‌ها ممکن است به دلایل مختلف مقصدهای دیگر را به چلسی ترجیح دهند. مالکان چلسی هزینه‌ی این موضوع را پرداخت کردند تا تیمی در بالاترین سطح داشته باشند.»

مرکاتی اضافه کرد: «انتقال فرناندز و قرارداد او شاهکار اقبالی و تیم حقوقی او بود. مجموع هزینه‌ی انتقال و دستمزد فرناندز از لوکاکو هم کمتر است. یکی از آن‌ها حالا از ارکان اصلی تیم به حساب آمده و دیگری بازیکن مازاد چلسی است.»

انزو-فرناندز11

تنها ستاره این روزهای آبی‌ها

در نیم‌فصل دوم فرناندز عملکرد خوبی به‌عنوان یک بازیکن تازه‌وارد داشته است. شاید بتوان گفت که او در نیم‌فصل دوم، بهترین بازیکن چلسی بوده است. قطعاً ستاره آرژانتینی با گذشت زمان و به وجود آمدن ثبات در تیم و برطرف شدن ضعف‌های چلسی می‌تواند حتی عملکرد بهتری از خود نشان دهد. او یکی از بهترین و بااستعدادترین هافبک‌های جوان اروپا محسوب می‌شود.

چلسی تابستان گذشته ۱۵ میلیون یورو هزینه ثابت به اضافه ۵ میلیون یورو پاداش برای چزاره کاسادی سرمایه‌گذاری کرد تا ۳ باشگاه دیگر را در این راه شکست دهد و آن‌ها از پیشرفت او در سال جاری خوشحال هستند. پس از انتقال قرضی مثبت در ردینگ، کاسادی در اولین بازی خود در جام جهانی زیر ۲۰ سال‌ها ۲ گل و ۱ پاس گل به ثبت رساند.

دیوید اورنشتین از اتلتیک در رابطه با احتمال جدایی مونت از چلسی و قرمزپوش شدنش گفت: آرسنال می‌خواهد خلاقیت خود در تیم را افزایش دهد و این موضوع به دنبال کردن میسون مونت دامن زده است. آن‌ها مصمم هستند هم رایس و هم مانت را به خدمت بگیرند. اگرچه رقابت قوی بین لیورپول و منچستریونایتد برای به خدمت گرفتن مونت وجود دارد اما چلسی آخرین تلاش‌ها برای تمدید قرارداد این بازیکن را انجام خواهد داد.

آث میلان به جذب لوفتوس چیک علاقه‌مند است. این بازیکن هم از ایده‌ی حضور در ایتالیا و همبازی شدن با توموری و ژیرو دوستان قدیمی‌اش استقبال می‌کند.

چلسی قصد دارد بازیکنان زیادی را به فروش برساند تا اندازه‌ی اسکواد خود را کوچک کند. آث میلان اما کمی در مقابل پرداخت رقمی بالا برای بازیکنی که تنها یک سال از قراردادش با چلسی مانده مقاومت می‌کند.

پوچتینو-مربی1

ذهنیت ویران بازیکنان و کار سخت پوچ

پس از اینکه یکی از دوستان آرژانتینی پوچتینو به او راجع به توانایی لیمو در از بین بردن انرژی‌های منفی گفت او همیشه علاقه دارد ظرفی از لیمو در دفترش نگه‌داری کند. همچنین پوچتینو باور دارد می‌تواند اطراف هرکسی هاله و انرژی‌ای ببیند.

برای پوچتینو انرژی و ذهنیت بسیار مهم است. به نظر می‌رسد او قرار نیست تنها بازیکنان چلسی را بر اساس آمارشان قضاوت کند. او همچنین در کتاب خود گفت که نیاز به نتایج تست‌ها و آمار مختلف دارد اما چیزی که بیش از همه به قضاوت و تصمیم‌گیری او کمک می‌کند توانایی او در دیدن جریان انرژی درست در هرکسی است.

او همچنین در کتابش گفت که باور دارد با دیدن هاله‌ی اطراف هر بازیکن می‌تواند حس کند و پیشگویی کند که هر بازیکنی چه مسیری را طی خواهد کرد و چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

مسئله‌ای که پس از آخرین قهرمانی چلسی در لیگ برتر تمامی سرمربیان چلسی درگیر آن بودند مساله‌ی ذهنیت اسکواد و بازیکنان بوده است. چیزی که تخصص پوچتینو است و او هم برای آن روش‌های عجیبی ازجمله راه رفتن بر روی زغال داغ را برای بازیکنانش پیش می‌گیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها