|
کدخبر: 293550 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال قهرمان بشو نیست / حسینی رقیب لازم دارد / ساپینتو مقصر است

مجتبی انصافی؛ پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: سرنوشت قهرمانی دیگر در دستان استقلال نیست. روی کاغذ شانس وجود دارد ولی حالا باید مدام به نتایج دیگر تیم‌های مدعی نگاه کنیم. من از اول فصل هم به این مورد که استقلال قهرمان نمی‌شود، تأکید داشتم.

ورزش استقلال قهرمان بشو نیست / حسینی رقیب لازم دارد / ساپینتو مقصر است

استقلال در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم انتهای جدولی صنعت نفت آبادان رفت. آبی‌ها ابتدا با گلزنی پیمان بابایی از روی نقطه پنالتی از حریف پیش افتادند.

در ادامه فرصت‌های گلزنی خوبی نصیب استقلال شد اما بدشانسی و واکنش‌های فرزین گروسیان اجازه گلزنی مجدد را به شاگردان ریکاردو ساپینتو نداد. نفتی‌ها روی یکی از معدود موقعیت‌های گلزنی خود، دروازه استقلال را باز کردند. مهدی ممی زاده با تیزهوشی گل تساوی نفت را به ثمر رساند.

ساپینتو پس از دریافت گل مساوی، دست به تغییراتی زد ولی تعویض‌های هجومی او ثمری برای استقلال نداشت. این نتیجه امیدهای قهرمانی آبی‌های پایتخت را کمرنگ‌تر از گذشته کرد. روی کاغذ هنوز می‌توان برای استقلال شانس قهرمانی قائل بود ولی احتمال رخ دادن چنین اتفاقی بسیار پایین آمده است.

گسترش نیوز برای بررسی شرایط فعلی استقلال و شانس قهرمانی این تیم در لیگ، گفت‌وگویی با مجتبی انصافی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

انصافی-استقلال

ایرادات استقلال صرفاً فنی است

مجتبی انصافی درباره تساوی استقلال مقابل نفت آبادان گفت: اکثر مربیان و بازیکنان لیگ در تقابل با استقلال، از یک تاکتیک مبتنی بر حاشیه استفاده می‌کنند. آن‌ها از رفتارها خاص ساپینتو به‌خوبی آگاهی دارند و می‌دانند که سرمربی استقلال به‌راحتی از کوره در می‌رود.

او افزود: حریفان با شیطنت خاصی قصد دارند تا تمرکز ساپینتو را برهم بزنند. یک تیم با چنین مربی برونگرایی، باید کمک‌مربی‌های بهتری داشته باشد. استقلال بعد از باخت در دربی، به‌وضوح دچار افت شد و از کورس قهرمانی فاصله گرفت.

انصافی ادامه داد: یک تیم نباید با یک شکست دچار فروپاشی شود. مربی حرفه‌ای باید تیم خود را به‌گونه‌ای مدیریت کند که با یک باخت روند نزولی پیدا نکند. هنوز سه بازی تا انتها فصل باقی‌مانده بود اما رفتار و صحبت‌های بازیکنان استقلال طوری بود که انگار همه چیز تمام شده و حالا باید به دنبال مقصر بود. ایرادات استقلال صرفاً فنی است و نباید در پی موضوع دیگری باشیم.

حسینی-استقلال

حسینی به یک علت افت کرده است

بازیکن پیشین استقلال در ارتباط با نظر موافقان ساپینتو مبنی بر خوب بسته نشدن تیم و مقصر نبودن مربی در جریانات اخیر بیان کرد: من با این ادعاها موافق نیستم. ساپینتو پیش از قبول هدایت استقلال، از وضعیت تیم و مهره‌های فعلی و جذب شده خبر داشت. او با چشمان بسته چنین انتخابی نکرده است. پیش از آغاز فصل، آمار و اطلاعات کامل بازیکنان در اختیار مربی قرارگرفته بود.

او خاطرنشان کرد: این بهانه‌ها و دلیل‌تراشی‌ها را درک نمی‌کنم. اگر بنا به چنین عذرهایی بود، پس چرا او از ابتدا مربیگری استقلال را قبول کرد؟ یک مربی حرفه‌ای با هر ابزاری باید به دنبال کسب موفقیت به همراه بازی تماشاگرپسند باشد.

انصافی در خصوص عملکرد حسینی در بازی با نفت و همین‌طور کیفیت بازی او در طول فصل عنوان کرد: حسینی آن بازیکن همیشگی نیست. افت کیفی او کاملاً محسوس است. دلیل آن‌هم این است که یک رقیب خوب و باکیفیت ندارد. این دروازه بان احساس خطر نمی‌کند و می‌داند که حتی باوجود اشتباهات فاحش، بازهم در بازی بعد فیکس خواهد بود. او حس می‌کند که با رزومه بازی در جام جهانی و دعوت همیشگی به اردوهای تیم ملی، دیگر جایگزینی در استقلال ندارد.

استقلال-نفت1

از اول هم می‌دانستم که قهرمان نمی‌شویم

او در رابطه با شانس قهرمانی استقلال پس از تساوی با نفت و از دست دادن ۵ امتیاز در دو بازی گذشته مطرح کرد: سرنوشت قهرمانی دیگر در دستان استقلال نیست. روی کاغذ شانس برای استقلال وجود دارد ولی حالا باید مدام به نتایج دیگر تیم‌های مدعی نگاه کنیم. من از اول فصل هم به این مورد که استقلال قهرمان نمی‌شود، تأکید داشتم.

پیشکسوت استقلال در ادامه تصریح کرد: استقلال با این نوع بازی و با این ذهنیت، تیمی نیست که بتوان روی قهرمان شدنش حساب باز کرد. ما نباید دنبال معجزه باشیم و باید با واقعیات کنار بیاییم. بهترین عملکرد فصل استقلال به تقابل با هوادار برمی‌گردد. علت اصلی آن نمایش خوب هم به‌ اشتباه تاکتیکی هوادار و آنالیز ضعیف این تیم از خط حمله استقلال و به‌ویژه مهدی قایدی مربوط می‌شود.

وی درباره تأثیر مهدی قایدی روی کیفیت کلی استقلالِ ساپینتو به گسترش نیوز گفت: قایدی در این فصل و به‌خصوص در نیم‌فصل دوم، تبدیل به نقطه قوت استقلال شد. او بار خط حمله استقلال را در اکثر بازی‌ها به دوش کشیده است. پرسپولیس برخلاف تیمی مثل هوادار، متوجه این موضوع شد و در دربی به‌خوبی او را مهار کرد.

مدافع اسبق آبی‌های تهرانی در مورد متکی بودن استقلال به ستاره بوشهری بیان کرد: با مهار قایدی، خط حمله استقلال عملاً از کار افتاد و زهر آن گرفته شد. تیم به‌ظاهر مدعی نباید تا این اندازه به وجود یک بازیکن متکی باشد. دیگر در هیچ تیم مطرح دنیا نمی‌بینیم که اتکا به بازیکن خاصی وجود داشته باشد.

استقلال-نفت

او در ادامه گفت: وجود تک‌ستاره در هر تیمی باید با فراهم کردن فضاهای مختلف برای بازیکن مذکور همراه باشد. وظیفه به وجود آوردن این فضاها بر عهده شخص کادر فنی است. همه با نوع فوتبال قایدی و حرکاتش در سمت چپ زمین آشنا هستند. مربی باید با ایجاد طرح و برنامه جدید، فضا را برای بازیکنی مثل قایدی باز کرده و فاز حمله تیم را از حالت تک‌بعدی خارج کند.

انصافی تاکید کرد: به‌عنوان‌مثال کادر فنی برای این منظور باید با بهره‌گیری از جابه‌جایی دو وینگر، خط دفاعی حریف را گیج کرده و آن‌ها را به‌اشتباه بیندازد. قابل پیش‌بینی بودن قایدی در دربی و همچنین در دیدار اخیر برابر نفت، عامل مهمی در از دست رفتن ۵ امتیاز مهم و حیاتی بود.

مجیدی-آجورلو

او در پیوند با تفاوت استقلالِ فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو اذعان کرد: فاکتور مهم فرهاد مجیدی در استقلال، مدیریت خوب او بود. او با توجه به ویژگی‌های شخصیتی‌اش، تیم را چه در داخل زمین و چه بیرون به‌خوبی اداره می‌کرد. مجیدی در کنار رفاقت با بازیکن، جدیت خاص خود را داشت. طی فصل قبل بازیکنان به‌خوبی توجیه بودند که در صورت عملکرد ضعیف، نیمکت نشین خواهند شد. تفاوت اساسی این دو مربی فارغ از بحث‌های فنی و تاکتیکی، به نوع مدیریتشان برمی‌گردد.

این کارشناس در پایان اضافه کرد: من برای استقلال آرزو موفقیت می‌کنم و امیدوارم که بتواند قهرمان لیگ شود. خوشحالی و رضایت هواداران، آرزوی من و امثال من است. به‌شخصه در جام حذفی شانس بیشتری برای استقلال قائل هستم. در آن جام می‌توان از اشتباهات رخ‌داده در لیگ درس گرفت.

  • ناشناس ارسالی در

    استقلال نباید مظاهری را از دست می‌داد تو ازی پیکان و پرسپولیس اگه مظاهری نبود پیک ان حداقل ۳گل می‌خورد اشتباه بود که حسینی را به مظاهری ترجیح دادند وگرنه مظاهری گ ل مفت نمی خورد ولی حسینی خیلی متزلزل مبت دی دروازه‌بانی می کند تو گل دربی هم مقصر بود اگه جلو نیومده بود وسرجاش بود میتون ست توپ و بگیره تو بازی با صنعت نفت از زا ویه بسته گل خورد اصلآ دروازه بان مطمئنی نیست

  • یاقوت سرخ ارسالی در

    استقلال نویر هم بیاد همون **/

  • نوید ارسالی در

    امسال باید سال آخر این دروازبان حسینی باشد. دروازبانی که باخودش. هم قهر است استقلال باید به دنبال دو. دروازبان. خوب. باشد

  • ع ق ارسالی در

    مقصر فقط ساکت تبانی و بازیکناش

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها