|
کدخبر: 294722 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال به یک شرط جام حذفی را می‌گیرد / بازی سختی در راه است

صادق ورمزیار؛ پیشکسوت آبی‌های پایتخت اظهار کرد: من شانس بالایی برای به دست آوردن جام قهرمانی توسط استقلال قائل هستم. این تیم پتانسیل کسب یک جام دیگر را دارد. البته این مطلب منوط به عدم اشتباه تاکتیکی کادر فنی است. با اتخاذ تدابیر درست و انتخاب ترکیب مناسب، قهرمانی در حذفی در دسترس است.

ورزش استقلال به یک شرط جام حذفی را می‌گیرد / بازی سختی در راه است

آبی‌های تهرانی بعد از باخت ناامیدکننده برابر سپاهان در نخستین بازی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر، به یک‌باره متحول شدند. بردهای سریالی استقلال همراه با نمایش هجومی و جذاب، هواداران این تیم را به تکرار قهرمانی امیدوار کرد. استقلال با یک آمار جذاب و امیدوارکننده پا به دربی پایتخت گذاشتند.

عملکرد استقلال در دربی دور از انتظار بود و پس از ۱۰ بازی بالاخره نوار شکست‌ناپذیری آبی‌ها پاره شد. باخت برابر پرسپولیس، امیدهای استقلال را به حداقل رساند. ناکامی در شهرآورد شماره ۱۰۰، تعیین سرنوشت قهرمانی را از دستان ساپینتو و شاگردانش خارج کرد.

تساوی مقابل نفت آبادان در ورزشگاه آزادی، عملاً استقلال را کورس قهرمانی خارج کرد. یاران عبدالله ویسی در تهران، استقلال را متوقف کرده و به رویای قهرمانی این تیم پایان دادند. حالا تمام امید استقلال به‌جام حذفی است. آبی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف تیم نساجی مازندران بروند.

مدافع عنوان قهرمانی در هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ، مهمان مس رفسنجان بود. مسی‌ها ابتدا از حریف پیش افتادند اما این پایان کار نبود و استقلال به‌خوبی به بازی برگشت. محمدحسین مرادمند و محمد محبی برای استقلال گلزنی کردند تا کامبک تیم مهمان تکمیل شود.

این برد دردی از استقلال دوا نکرد؛ چون رقبا نیز دیدارهای هم‌زمان خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. پرسپولیس و سپاهان، حریفان خود را گلباران کردند.

استقلال در هفته پایانی لیگ، میزبان تیم تراکتور است. تبریزی‌ها در این فصل ۲ مرتبه به مصاف آبی‌ها رفتند که حاصل آن، یک برد و یک شکست برای آن‌ها بوده است. تراکتور همراه با پاکو خمز، از فرم خوبی برخوردار بوده و چهار برد از پنج بازی گذشته خود به دست آورده است.

این بازی از ساعت ۱۸ و در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. گسترش نیوز برای بررسی شرایط فعلی استقلال، گفت‌وگویی با صادق ورمزیار، پیشکسوت آبی‌های پایتخت انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

ورمزیار-استقلال

بردن مس در کرمان کار هر تیمی نیست

صادق ورمزیار درباره برد استقلال برابر مس رفسنجان گفت: استقلال در نیمه دوم عملکرد بهتری داشت و نمایش ضعیف در نیمه اول را به‌نوعی جبران کرد. پس از دریافت گل، بازیکنان استقلال به خود آمده و شرایط را تغییر دادند. کادر فنی تعویض‌های خوبی را انجام داد و روند بازی عوض شد.

او ادامه داد: به بازی آمدن محمد محبی، تصمیم درستی بود اما بیرون کشیدن ارسلان مطهری خیلی منطقی و صحیح نبود. من هنوز بر این باور هستم که ارنج استقلال تا پیش از بازی دربی، ارنج حساب شده‌تر و بهتری محسوب می‌شد. آن ترکیب هماهنگی و صلابت بیشتری داشت که متأسفانه در دربی تغییر پیدا کرد.

پیشکسوت باشگاه استقلال افزود: درمجموع بازگشت این‌چنینی برابر تیم خوبی مثل مس رفسنجان کار ساده‌ای نیست. مس در خانه تیم ترسناکی به شمار رفته و خیلی سخت گل می‌خورد. حالا استقلال دو مرتبه برابر این خط دفاعی قدرتمند گلزنی کرده و با ۳ امتیاز به خانه بازگشته است.

استقلال-تراکتور

بازی سختی در راه است

ورمزیار در ارتباط با عوامل تأثیرگذار در دور شدن استقلال از قهرمانی بیان کرد: استقلال تا پیش از دربی شرایط فنی خوبی داشت. در مقطعی از فصل، ما شاهد بروز حواشی مدیریتی در باشگاه بودیم. هیئت‌مدیره باشگاه، تیم را به حاشیه برد و حذف از آسیا ضربه بدی به روحیه کادر فنی و بازیکنان زد. البته تصمیمات فنی هم در افول استقلال بی‌تأثیر نبود. برخی جابه‌جایی‌ها و تغییرات در ترکیب اصلی، همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادم، منطقی و به‌جا نبود.

وی در خصوص بازی آخر استقلال در لیگ برابر تراکتور به گسترش نیوز گفت: بازی بسیار سختی در انتظار استقلال است. این دو تیم در فصل جاری، ۲ مرتبه با هم بازی کردند که سهم هر تیم یک پیروزی بوده است. تقابل دوباره ساپینتو و خمز، جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت.

خمس-و-ساپینتو

بازیکن پیشین استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: تراکتور پس از استخدام پرز، روند بسیار خوبی پیدا کرد و سیر صعودی را طی کرد. تراکتور در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. در صورت ورود زودتر خمز به این تیم، شاید تراکتور الآن در کورس قهرمانی قرار داشت.

ورمزیار در رابطه با شانس استقلال در جام حذفی عنوان کرد: من شانس بالایی برای استقلال برای به دست آوردن جام قهرمانی قائل هستم. این تیم پتانسیل کسب یک جام دیگر را دارد. البته این مطلب منوط به عدم اشتباه تاکتیکی کادر فنی است. با اتخاذ تدابیر درست و انتخاب ترکیب مناسب برای هر مسابقه، قهرمانی در جام حذفی در دسترس است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها