|
کدخبر: 284113 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با بازیکن اسبق استقلال؛

استقلال به یک پلی میکر نیاز دارد / شرایط تیم بحرانی نیست

علی حمودی؛ بازیکن اسبق استقلال گفت: شرایط استقلال بحرانی و خطرناک نیست و تغییر کادر فنی در این مقطع، نمی‌تواند یک تصمیم منطقی و درست باشد. فاصله امتیازی با صدر جدول زیاد نیست و استقلال هنوز شانس خوبی برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی دارد.

ورزش استقلال به یک پلی میکر نیاز دارد / شرایط تیم بحرانی نیست

استقلال در هفته پایانی نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر در تبریز مهمان تیم تراکتور بود. تراکتور با سرمربی جدید خود در هفته پیش مقابل نساجی شکست خورده بود. استقلال نیز موفق به شکست مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی نشده بود و امتیازها در تهران تقسیم شد.

آبی‌ها در این مسابقه عملکرد ضعیفی از خود بر جای گذاشته و در همان نیمه اول از حریف عقب افتادند. محمد قنبری در دقیقه ۳۶ روی اشتباه صالح حردانی دروازه حسینی را باز کرد. استقلال در نیمه دوم برای جبران نتیجه، تلاش‌هایی انجام داد اما در خلق موقعیت جدی برابر تراکتور موفق نبود. در یک ضد حمله قنبری گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند تا آب سردی بر پیکره آبی‌ها بریزد.

استقلال با این شکست به رده چهارم سقوط کرد و اختلاف امتیازش با پرسپولیس به ۵ امتیاز رسید. پس‌ از این شکست، هواداران و پیشکسوتان باشگاه استقلال، انتقادات زیادی را روانه کادر فنی و بازیکنان این تیم کردند. در حال حاضر عمده نقدها متوجه ریکاردو ساپینتو شده و حتی خبرهایی مبنی بر برکناری او پس از بازی جام حذفی به گوش می‌رسد.

اینکه تصمیم احتمالی مدیریت باشگاه مبنی بر تغییر کادر فنی می‌تواند برای مدافع عنوان قهرمانی، امری مثبت باشد یا خیر را از بازیکن اسبق استقلال جویا شدیم. گسترش نیوز گفت‌وگویی با علی حمودی بازیکن فعلی تیم استقلال ملاثانی ترتیب داده که در ادامه می‌خوانید.

علی-حمودی

این نوع بازی برای استقلال اتفاق خوبی نیست

علی حمودی درباره شکست خارج از خانه استقلال مقابل تراکتور گفت: تراکتور روند پر نوسانی تا قبل از این بازی داشت و سرمربی جدیدی را نیز به خدمت گرفته بود؛ بنابراین من توقع برد استقلال در این بازی را داشتم اما عملکرد تیم کمی دور از انتظار بود. اشتباهات فردی زیادی در بین بازیکنان وجود داشت که موجب گل خوردن از تراکتور شد.

او ادامه داد: این نوع بازی و این اشتباهات برای تیم بزرگی مثل استقلال اتفاق خوبی نیست. استقلال برای تکرار قهرمانی باید در کارهای دفاعی خیلی بهتر عمل کند و به‌راحتی مهاجمان حریف را صاحب موقعیت نکند. امیدوارم که کادر فنی برای بازی جام حذفی، ضعف‌های موجود را به‌خوبی برطرف کند تا این مرتبه شاهد برد استقلال باشیم.

سیلوا-تراکتور

استقلال به یک پلی میکر نیاز دارد

حمودی در مورد انتقادات مطرح‌ شده از خط میانی استقلال و نیاز به خرید یک بازیکن جدید در این پست بیان کرد: تیم‌های بزرگ و مدعی برای رسیدن به قهرمانی، نیاز به تقویت تمامی خطوط خود دارند. النصر جزو تیم‌های بالای جدول لیگ عربستان محسوب می‌شود. بااین‌حال به سراغ خرید ستارگان بزرگی نظیر رونالدو می‌رود. تیم‌های مطرح برای بالا بردن شانس قهرمانی خود باید اقدام به عمق دهی به ترکیب خود کنند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: احتمال محرومیت‌ها، مصدومیت‌ها و افت کیفی بازیکنان باید در نظر گرفته شود و در هر پست بازیکن توانمند جذب شود. درواقع هرچقدر دست سرمربی پرتر باشد، خیال او از بابت ابزار برای رسیدن به اهداف مدنظر راحت‌تر خواهد بود. به اعتقاد من استقلال به یک پلی میکر خوب در وسط زمین نیاز دارد.

مدافع اسبق آبی‌ها افزود: به‌عنوان‌مثال در آرژانتین مسی حضور داشت تا توپ‌ها به او ختم شده و تأثیرگذاری خود را نشان دهد. در استقلال زمانی یامگا، محبی یا قایدی روی فرم بودند و برای استقلال گره‌گشا می‌شدند. در حال حاضر این اتفاق در استقلال کمرنگ شده و سطح بازیکنان به هم نزدیک شده است. استقلال در پست هافبک بازیکنان خوبی دارد اما با خرید یک بازیکن خلاق، وضعیت این پست به‌مراتب بهتر می‌شود.

ساپینتو-مربی1

شرایط استقلال بحرانی نیست

حمودی در ارتباط با شایعات برکناری ساپینتو و تأثیر این تصمیم احتمالی بر وضعیت فعلی استقلال اظهار کرد: شرایط استقلال بحرانی و خطرناک نیست و تغییر کادر فنی در این مقطع، نمی‌تواند یک تصمیم منطقی و درست باشد. فاصله امتیازی با صدر جدول زیاد نیست و استقلال هنوز شانس خوبی برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی دارد. البته تذکر یا برگزاری جلسه می‌تواند یک شوک مثبت در جهت تغییر روند نامناسب تیم باشد. ارزیابی عملکرد ساپینتو در نیم‌فصل اول، باید توسط افراد باسواد، فوتبالی و دلسوزِ استقلال صورت گیرد.

او در خصوص شرایط فعلی استقلال ملاثانی و تغییر کادر فنی توضیح داد: آقای اشکش به‌عنوان سرمربی از ابتدای فصل زحمات زیادی برای تیم ما کشید. استقلال ملاثانی نسبت به سایر تیم‌های لیگ یک، با هزینه کمتری بسته شد و در شروع فصل نتایج خیلی خوبی گرفتیم. در هفته‌های ابتدایی جزو تیم‌های بالای جدول بودیم ولی متأسفانه در ادامه فصل دچار افت شدیم و جایگاه سابق خود در جدول را از دست دادیم.

استقلال-ملاثانی

حمودی درادامه بیان کرد: با توجه به میزان هزینه‌ها، تیم ما نتایج نسبتاً خوبی گرفته و پتانسیل خوبی برای نزدیک شدن به تیم‌های بالای جدول داریم. مدیریت باشگاه همیشه برای موفقیت تیم در حال تلاش هستند و من از زحمات آقای علاقبند تشکر می‌کنم.

وی در پایان در خصوص بازی با آرمان گهر در جام حذفی اضافه کرد: ما از ابتدا و همراه با آقای اشکش برای جام حذفی برنامه خاصی داشتیم. در غیر این صورت در این رقابت شرکت نمی‌کردیم اما هدف باشگاه این‌طور بود که با تمام قوا در جام حذفی حضور داشته باشیم. در این مسابقات احتمال برخورد با تیم‌های بزرگ وجود دارد و در آن نقطه، بقیه متوجه عیار استقلال ملاثانی می‌شوند.

ارسال نظر